InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Wat Spanje zo mooi maakt

Wat Spanje zo mooi maakt

Wat Spanje zo mooi maakt Spanje neemt het grootste deel van het Iberisch schiereiland in het zuiden van Europa in beslag. De hoofdstad is Madrid en tussen haar belangrijkste steden bevinden zich Barcelona, Valencia, Sevilla en Malaga.
Bron: Melodi2, RgbstockBron: Melodi2, Rgbstock

Wat biedt Spanje?

Divers, zonnig en ruig! Dit hartstochtelijke land is gekenmerkt door haar legaat, Flamenco. En tevens door kleurrijke populaire feesten, gastvriendelijkheid van haar inwoners en haar lange en mooie stranden. Maar het cliché terzijde gelaten biedt Spanje zoveel meer. Een uitgestrekt panorama aan landschappen, dynamische steden, groene bergen die samenvoegen met de Middellandse Zee, middellandse steden verspreid over het gehele binnenland en talloze witte dorpjes die uitblinken in de heuvels en gebergtes van het zuiden.

Het land is ook een schatkist aan wonderbaarlijke kunst en bouwwerken. Je vindt er van Moslimpaleizen en barokke kathedralen tot moderne en avant-garde gebouwen. De levenslust is er overal te vinden en creëert een luide sfeer in de bruisende steden. Want Spanjaarden houden van lekker eten, drinken en plezier maken. In Spanje heerst er een verschillend klimaat. Maar het Middellands Zee klimaat met gematigde temperaturen en onregelmatige neerslagen is er overheersend. Er wonen ruim 47 miljoen mensen in Spanje, waarvan 20% buitenlanders. Meer dan 50 miljoen toeristen bezoeken jaarlijks het land.

De belangrijkste Spaanse steden en gebieden

Madrid

Madrid, Majestueus, met haar mooie binnenplaatsen en boulevards is niet alleen de hoofdstad van het land, maar bezit ook verschillende van de belangrijkste musea van de wereld.

Bron: Mimica, RgbstockBron: Mimica, Rgbstock

Barcelona

Barcelona is de tweede belangrijkste stad op cultureel, financieel, commercieel en toeristisch vlak. Het historische centrum bevat één van de grootste concentraties van Middeleeuwse bouwkunst van Europa. De stad verrast echter ook met enkele van de meest originele en surrealistische bouwwerken van de wereld.

Andalusië

Andalusië is de bakermat van de Flamenco, wat vandaag de dag nog steeds te zien is in de bevolking. In dit autonoom gebied zijn de mensen kleurrijker, de zomers intenser, de mediterraanse keuken overheerlijk en de vakantieoorden de meest populaire.

Grenada

In de stad Grenada vindt je de on over treffelijke charme van de Alhambra en de Albayzinwijk die uitkijkt op deze magische stad. Gelegen aan de voet van de Sierra Nevada, het meest zuidelijk gelegen skioord van Europa.

Sevilla en Valencia

Als er een plaats gekozen moest worden die de kwaliteit van Andalusië bevat is dat zeker Sevilla. In de hoofdstad van Andalusië wordt het Andalusische leven in haar meest pure vorm gevonden.
Er bezoeken meer dan 5 miljoen toeristen per jaar het autonome gebied Valencia. Valencia, de hoofdstad met een rijk historisch erfgoed, mooie architectuur en een agenda vol internationale evenementen is uitgegroeid tot een toeristische bestemming van wereldbelang.

Bron: Rkirbycom, RgbstockBron: Rkirbycom, Rgbstock

Een echt vakantieland met vele bezienswaardigheden

Langs de Costa Blanca strekken zich enkele van de meest bezochten vakantieoorden van Europa uit. Haar geografie van wilde schoonheid biedt ons lange stranden, indrukwekkende kliffen en afgelegen baaien met kristalhelder water.

Spanje, uiteenlopend en enthousiast, is een land van contrasten, waar je kunt genieten van uitgebreid cultureel erfgoed en architectuur.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
El Clásico: dé voetbalwedstrijd van het jaarEl Clásico: dé voetbalwedstrijd van het jaarDe meest beladen wedstrijden van het jaar zijn die tussen FC Barcelona en Real Madrid. De onderlinge wedstrijden worden…
Spaans leren in SpanjeSpanje en Spaans zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er lijkt dan ook geen betere oplossing dan de taal Spaans te l…
Speelschema Primera Division 2013-2014Speelschema Primera Division 2013-2014De eerste wedstrijden in de Primera Division worden op 17 augustus 2013 gespeeld en de laatste wedstrijden vinden plaats…
La Primera Division 2008-2009: eindstand en statistiekenFC Barcelona won voor de 19de keer het landskampioenschap van Spanje. Hieronder de eindstand en statistieken van het sei…
Speelschema Primera Division 2011-2012Speelschema Primera Division 2011-2012. De Primera Division is het hoogste niveau waarop gevoetbald kan worden in Spanje…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Vicbuster, Rgbstock
  • www.spain.info/nl
  • www.spanje.es
  • Afbeelding bron 1: Melodi2, Rgbstock
  • Afbeelding bron 2: Mimica, Rgbstock
  • Afbeelding bron 3: Rkirbycom, Rgbstock

Reageer op het artikel "Wat Spanje zo mooi maakt"

Infoteur: Mayorfrits
Gepubliceerd: 04-05-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!