InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Der Witz Café in Groningen

Der Witz Café in Groningen

Der Witz Café in Groningen Der Witz is een klein bruin café gelegen op de Grote Markt in het centrum van Groningen. Het kleine café valt bijna weg door de twee grote gebouwen naast zich, maar weet toch zijn mannetje te staan. Dit typische bruine café biedt zitplaatsen zowel binnen als buiten aan.

Het Café Der Witz

Der Witz Café is een zogenoemd bruin café en dat valt gelijk op wanneer je naar binnen stapt. Overal zie je de bruine kleur terug in de vloer, muren, bar en het meubilair. De tafels en stoelen zijn allemaal gemaakt van donker hout net zoals de bar en de vloer. Bij binnenkomst heb je aan de rechterkant de bar en verdeelt over het café heb je verschillende zitplaatsen. Aan de achterkant van het café zijn de toiletten. Er zijn twee toiletten beschikbaar voor elk de man en de vrouw.

Het Café biedt ongeveer plaats aan 30 mensen binnen. In de zomer bestaat er ook de mogelijkheid om buiten plaats te nemen op het terras. Hier kunnen normaal gesproken nog eens 50 mensen plaatsnemen.

Over het algemeen is er één personeelslid aan het werk op een avond, maar wanneer het terras buiten is opgesteld zijn er twee leden aan het werk.

Wat kun je hier krijgen?

De bezoeker kan verschillende warme dranken krijgen als koffie en thee, frisdranken als coca cola en Fanta, likeuren als Baileys en safari en verschillende bieren waaronder Wieckse Witte en Erdinger bier. Verdere dranken als Wodka en Barcardi zijn ook beschikbaar. Het Café heeft alleen borrelhapjes beschikbaar waaronder tosti’s, pinda’s, kaas, droge worst en portie salami.

Bereikbaarheid

Der Witz is gelegen aan de Grote Markt in Groningen. De Grote Markt is het centrale middelpunt van de stad met de Martinitoren welke bijna vanuit de gehele stad te zien is. Het café heeft een goede locatie en is vooral populair bij het winkelend publiek van de naastgelegen hoofdstraat. Het heeft een goede ligging als het gaat om bereikbaarheid met het openbaar vervoer. Vanaf het Centraal station is het ongeveer 15 minuten lopen. Op de Grote Markt stoppen enkele bussen die naar en vanaf het Centraal station rijden en deze doen er ongeveer 5 minuten over.

Met de auto kan de bereikbaarheid wat moeilijker zijn. Gezien het café gelegen is in het centrum van de stad is de automobilist aangewezen op de nabijgelegen parkeergarages. Vooral in het weekend kunnen deze vol zijn en hier zijn natuurlijk kosten aan verbonden.

Algemene informatie

Openeningstijden

Der Witz is open vanaf:

Maandag12:00 uur
Dinsdag10:00 uur
Woensdag10:00 uur
Donderdag10:00 uur
Vrijdag10:00 uur
Zaterdag09:00 uur
Zondag13:00 uur
Koopzondag12:00 uur

Adresgegevens

Grote Markt 47
Tel. 050 3141417

Internetwebsite

http://www.derwitz.nl/
© 2011 - 2019 Misterlak, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Der Witz Café in Groningen"

Infoteur: Misterlak
Gepubliceerd: 01-09-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!