InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Happen en trappen: een culinair uitstapje

Happen en trappen: een culinair uitstapje

Een leuke fietstocht en lekker eten onderweg; dat is de combinatie van lekker bewegen en genieten van een heerlijke maaltijd in etappes. In Nederland zijn heel wat fietsroutes samengesteld en in elke route kom je 5 restaurants tegen om te genieten aldaar van culinaire heerlijkheden.

Ontvangst

In de ochtend wordt u ontvangen tussen 10.00 en 11.00 uur bij het beginpunt van de fietstocht en kunt u smullen van gebak met heerlijke koffie/thee. U mag uiteraard zelf de fiets meebrengen met de auto of de fiets aldaar huren, indien mogelijk ( zie de routebeschrijving op de web-site (klik hier).

Fietstocht

Daarna begint de fietstocht door de prachtige natuur naar het volgende restaurant, waar u het voorgerecht mag nuttigen. U mag steeds kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Daarna gaat de fietstocht verder naar het volgend restaurant voor een soepgerecht.

Het hoofdgerecht

De fietstocht wordt vervolgd naar het restaurant, waar het culinaire hoofgerecht staat te wachten; ook hier kunt u weer kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. En de benen worden tegelijkertijd gestrekt. Het laatste restaurant is gereserveerd voor het dessert, om daarna voldaan te fietsen naar het allerlaatste doel: het beginpunt van deze dag.

De prijs

De prijs van dit uitstapje bedraagt 37,50 inclusief alle heerlijkheden van het 4-gangen diner, een heldere routebeschrijving en gereserveerde plaatsen in alle restaurants. Exclusief zijn de genuttigde consumpties.

De voordelen

  • Alle restaurants zijn op de hoogte van uw komst; dus alle plaatsen zijn gereserveerd.
  • De routes zijn samengesteld door personen uit de omgeving, dus er zullen steeds de mooiste plekjes uitgezocht worden om te bezoeken.
  • Door heel Nederland zijn deze routes uitgezet; u kunt dus steeds weer een ander traject kiezen met mooie locaties onderweg en nieuwe restaurants.
  • U kunt alles van te voren al betalen met uitzondering van de drankjes.
  • Alle deelnemers zullen hun uiterste best doen om het u naar de zin te maken.
  • Deze formule is uitermate geschikt voor team- of bedrijfsuitjes. (info@happenentrappen.nl)

Het reserveren

U kunt reserveren op www.happenentrappen.nl om aldaar te selecteren welke route uw voorkeur heeft. Als u voor 18.00 uur boekt, kunt u de volgende dag al vertrekken. Op de kaart met de provincies klikt u de plaats aan waar de fietstocht begint. Daarna komt u op de informatie en reserveringspagina om de datum te kiezen en de reservering te doen. Met i-Deal kunt u de betaling doen.

Toekomst

De allereerste route van happen en trappen vond plaats in de Brabantse Peel in 2006. Daarna zijn de routes sterk uitgebreid en momenteel zijn er zon 34 routes in al 5 provincies in Nederland. Er zullen nog vele routes volgen overal door geheel Nederland.

Cadeaubon

Zoekt u een leuk cadeau om iemand te verrassen? Dat kan met de happen en trappen cadeaubon: een geweldig dagje uit in de natuur onder het genot van een heerlijke maaltijd. De ontvanger van deze bon mag uiteraard zelf kiezen welke route in Nederland en wanneer deze plaats zal vinden.
© 2010 - 2019 Jokaz, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Happen en Trappen, culinaire fietsroutes door heel NederlandHappen en Trappen, culinaire fietsroutes door heel NederlandEr is in Nederland een culinaire organisatie die u op de fiets naar de prachtigste plekjes in Nederland brengt. Happen e…
Een bedrijfsuitje organiserenEen bedrijfsuitje organiserenVrijwel iedereen die werkt komt er ooit mee in aanraking: het bedrijfsuitje of personeelsuitje. Meestal is dit vanaf de…
Een fietsroute kiezenEen fietsroute kiezenOf u nu een wielrenner bent of een fanatieke gezelligheids fietser, de fietsroute is altijd een belangrijke factor voor…
Fietsroutes in en rond Het GooiFietsroutes in en rond Het GooiHet Gooi staat bekend als de tuin van Amsterdam. De uitgestrekte heide, grote plassen en landgoederen maken Het Gooi tot…
Oude cadeaubonnen waardeloos?Oude cadeaubonnen waardeloos?Gooi de cadeaubonnen of een cadeaubon waarvan de vervaldatum voorbij is, niet zomaar weg in 2018. Is die cadeaubon of ca…

Reageer op het artikel "Happen en trappen: een culinair uitstapje"

Infoteur: Jokaz
Laatste update: 06-09-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!