InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Theaterhotel Almelo

Theaterhotel Almelo

Theaterhotel Almelo In het Twentse Almelo staat middenin het dorp het theaterhotel van de Van der Valk –keten. Theaterhotel Almelo is een vier sterrenhotel met een theater, hotel, diverse restaurants, zalen en congresaccommodaties. Er zijn theatervoorstellingen, beurzen, bijeenkomsten en voorstellingen van verenigingen. Het is ook een gewoon hotel met een gewoon restaurant.

Theaterhotel Almelo

Theaterhotel Almelo

Het is een komen en gaan van meisjes met het haar strak op het hoofd en een knoetje op de kruin. Er is een balletvoorstelling van de plaatselijke balletschool en de meisjes hebben er zin in. Vaders en moeders rijden af en aan om hun kroost te brengen. De meisjes stappen via de rode loper op de trap de foyer binnen. Enkele uren later komen ze er met bloemen in de hand weer uit. Voorstelling geslaagd, aan de koppies te zien.

Theater

Het is een van de onderdelen van het theaterprogramma in de schouwburgzaal van het theater. Amateurvoorstellingen zoals dit ballet wisselen af met professionele programmering. Om een indruk te geven wat er zoal in Almelo speelt, sommen we hier een paar onderdelen uit de kalender van 2013 op:
Bron: Theaterhotel.nlBron: Theaterhotel.nl
  • Daniël Lohuus;
  • Yentl;
  • Thomas Berge;
  • Opdra Familia;
  • Jochum Myjer;
  • Grant & Forsyth;
  • 50 tinten …. De Musical;
  • Baantjer!;
  • Racoon;
  • Van Velzen.
Het inpandige theater bevat ruim 800 zitplaatsen. Jaarlijks staan er meer dan honderd voorstellingen van muziek, cabaret, musical, toneel, opera en dans op het programma.

Piano

In de foyer staat een piano en bij het ontbijt speelt een pianist loungemuziek. Het is een van de extra’s die het theaterhotel tot een buitengewoon hotel maken. De ambiance is stijlvol. De omringende restaurants bieden een keur aan specialiteiten en hebben elk hun eigen stijl.
  • Restaurant De Sociëteit
  • Tapasrestaurant Solero
  • Dock 19
De terrassen grenzen aan elkaar en voor de kinderen staat er een groot springkussen.

De Sociëteit

De Sociëteit werkt veel met streekproducten. Topper van dit restaurant is het drie-gangen à la carte keuzemenu. Voor een bescheiden prijs tovert de chef-kok een heerlijk menu op tafel. De Sociëteit is alle dagen van het jaar open van 17.00 tot 22.00 uur.

Tapasrestaurant Solera

Dit restaurant noemt zich het zonnigste restaurant van Twente. De kaart biedt een keuze uit meer dan honderd mediterrane gerechtjes. Het restaurant heeft een bovenzaal die apart afgehuurd kan worden voor feesten en partijen.

Dock 19

Dock 19 ligt op 5 minuten afstand van het hotel en biedt een wereldse kaart.

Hotel

Het hotel ligt vlakbij de A1/A35 en is na een meanderroute door Almelo uitstekend te bereiken. Onder het hotel ligt een parkeergarage die gratis is voor hotelbezoekers.
Een bezoek aan Almelo en het karakteristieke Twentse coulisselandschap wordt door het hotelmanagement van harte aanbevolen. Het gebied kent weilanden, glooiende akkers, essen, afgewisseld met houtwallen, slootjes, beekjes en kronkelende weggetjes. Almelo is ook de waterstad van Twente en biedt velerlei watersport en nat vertier.

Kamers

Het Theaterhotel beschikt over 196 kamers van verschillende maat en prijs:
  • royale hotelkamers;
  • business suites;
  • familiekamers.
De gasten kunnen teven gebruik maken van het zwembad, sauna, Turkse stoomcabine en fitnessfaciliteiten.
Het hotel prijst zichzelf ook aan als zakenhotel. De wifi-voorziening is daar niet op berekend. Waar in overige hotels van de Van de Valk-keten eindeloos wifi werkt als een trein, hapert het in Theaterhotel Almelo, zeker als de hotelbezoeker op de kamer wil internetten. Hoe verder verwijderd van de foyer hoe slechter de verbinding. Het hotel heeft er wat op bedacht. Wie gebruik wil maken van sneller Internet, vraagt aan de receptie medewerkers één van de business accounts, waarvoor een wachtwoord nodig is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Eredivisie voetbal programma 2008 - 2009Eredivisie voetbal competitie 2008 - 2009 Het complete wedstrijdoverzicht van de nieuwe voetbalcompetitie is er weer! Ve…
Eredivisie 2014-2015 FC Twente programmaEredivisie 2014-2015 FC Twente programmaFC Twente start het Eredivisie seizoen 2014-2015 met een uitwedstrijd tegen Cambuur Leeuwarden op zaterdag 9 augustus 20…
Eredivisie: wie heeft eenvoudigste programma?Eredivisie: wie heeft eenvoudigste programma?Nu de eerste seizoenshelft van de voetbalcompetitie Eredivisie 2011-2012 erop zit kan er worden vooruitgekeken naar de t…
Speelschema Eredivisie 2012-2013, programma en uitslagenHet seizoen 2011-2012 zit er weer bijna op, de kampioen is bekend, de play-offs zullen moeten beslissen welke teams prom…
Eredivisie 2010 - 2011, programma en uitslagen (wedstrijden)Eredivisie 2010 - 2011, programma en uitslagen (wedstrijden)Wedstrijden eredivisie 2010 - 2011: in het eredivisie seizoen 2009-2010 is FC Twente voor het eerst kampioen geworden. W…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Theater Hotel logo
  • Persbureau Ameland
  • Theaterhotel Magazine
  • www.theaterhotelalmelo.nl
  • Afbeelding bron 1: Theaterhotel.nl

Reageer op het artikel "Theaterhotel Almelo"

Infoteur: Sjaanfanameland
Laatste update: 10-12-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Special: Horeca
Schrijf mee!