InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Toeristische uitjes in Nederland

Toeristische uitjes in Nederland

Als u toeristen te logeren heeft wilt u hun uiteraard Nederland laten zien en leren kennen. In dit artikel staan plaatsen en bezienswaardigheden die indrukwekkend zijn voor toeristen maar u zult zelf wellicht ook een andere kant van Nederland te zien krijgen, de prachtige gebouwen, natuur en geschiedenis.

Neeltje Jans

Dit Deltapark ligt in zeeland eigenlijk letterlijk in een deel van de zee. U ziet hier zeedieren zoals vissen en zeeleeuwen, het is vrij prijzig maar zeker de moeite waard om met de zeeleeuwen te gaan zwemmen. Buitenom de dieren vind u hier allerlei informatie en activiteiten rondom de Deltawerken en de waternoodramp, u kunt bijvoorbeeld dankzij een windtunnel voelen hoe het is om in windkracht 1 of windkracht 12 te blijven staan.
Het park is dagelijks tot en met 6 november geopend van 10:00 tot 17:30, voor mensen van 4 tot 64 jaar is de entreeprijs 19,- inclusief een plattegrond.

Madurodam

Hier zijn alle bekende plaatsen en bezienswaardigheden van Nederland te bezichtigen in het klein. Het begon destijds met een miniatuurstad als herdenkingsmonument, inmiddels is Madurodam uitgegroeid tot één van de grootste toeristische trekpleisters en indrukwekkend voor jong en oud.
Van juli tot en met augustus is het park geopend van 9:00 tot 22:00, in de rest van het jaar is het park geopend van 9:00 tot 18:00. De entreeprijs voor mensen van 11 tot en met 64 jaar is 14,50. Madurodam ligt in S'-Gravenhage waardoor een bezoekje aan Madurodam prima te combineren is met een bezoek aan ons bekendste strand Scheveningen.

Kasteel of paleis bezoeken

In veel landen zijn er uiteraard ook kastelen en paleizen, toch blijven ze prachtig om te zien en vertellen de meeste ook een stuk geschiedenis. Een bezoek aan een kasteel of paleis is meestal niet heel prijzig maar u als u het combineert met een picknick in het omliggende park of een wandeling in eventueel omliggende bossen gaat de dag al gauw voorbij. Er zijn verschillende mogelijkheden in Nederland hieronder staan een aantal van de prachtige kastelen en paleizen die u kunt bezoeken:
  • Paleis het Loo - Apeldoorn
  • Kasteel de Haar - Haarzuilens
  • Muiderslot - Muiden
  • Slot Loevestein - Poederoijen
  • Koninklijk paleis Amsterdam - Amsterdam

Kinderdijk

Kinderdijk is met 19 molens de plaats in Nederland waar de meeste molens te vinden zijn, deze staan voornamelijk aan het water wat het maakt tot een schilderachtige omgeving. Omdat er ook mensen wonen is het bezoek gratis, het zijn openbare wegen. Voor de meeste mensen die er wonen geldt het wel dat zondag een rustdag is, zij stellen het dan ook zeer op prijs als u op een andere dag Kinderdijk bezoekt.
Wilt u er wat extra's van maken? Dan kunt u eventueel een meegaan met de rondvaartboot, een bezoekje brengen aan een
museummolen of een rondrit met paard en wagen.

Volendam

Volendam is een oud vissersdorp die zijn charmes heeft behouden. De boulevard waar u onder andere foto's kan laten maken in kledingdracht en poffertjes of vers gerookte paling kunt eten ligt ook nog eens aan de mooie haven. Vanaf deze haven kunt u per boot ook naar het plaatsje Marken. Marken is een eiland in het Markermeer met unieke huizen en een prachtige omgeving.

Amsterdam

Een bezoekje aan onze hoofdstad Amsterdam kan niet gemist worden. De grachten, de Dam, het Vondelpak, de geschiedenis en de herenhuizen, het Rijksmuseum en het Achterhuis zijn onder andere geweldig om te zien voor toeristen. Zelfs de wallen mogen eigenlijk niet gemist worden, in veel landen is prostitutie op straat namelijk illegaal. Amsterdam is het makkelijkst bereikbaar met de trein er zijn daar eventueel genoeg plaatsen waar u een fiets kunt huren maar hou er rekening mee dat voortbewegen voor een toerist in Amsterdam niet al te makkelijk kan zijn.

Limburg

Limburg ziet er behoorlijk anders uit dan de rest van Nederland, zo kunnen ze zien wat een verschil het kan maken. Limburg heeft grote heuvels die voor ons bijna als bergen over komen, de hoogste top is de Vaalserberg. In dezelfde plaats namelijk Vaals ligt ook het drielandenpunt, hier kunt u zo van Nederland naar België en Duitsland wandelen.

Alkmaar

Deze stad staat voornamelijk bekend om de kaasmarkt, deze wordt al sinds 1593 gehouden. U kunt nog steeds de kaasmarkt van april tot september elke vrijdag om 10:00 bezoeken. Aan het plein zit ook nog het Hollandse kaasmuseum, hier leert u alles over de bereiding en de handel van kaas.

Giethoorn

Giethoorn wordt ook wel het Venetië van Nederland genoemd. De huizen staan hier als het ware op eilandjes die alleen per bruggen bereikbaar zijn. Het omliggende water is voornamelijk door de mensen uitgegraven om turf per boot te kunnen vervoeren. U kunt hier bij verschillende bedrijven bootjes huren van een kano tot een fluisterboot, u krijgt een route mee en kunt gaan varen. Er zijn verschillende aanlegplaatsen vanaf waar u eventueel kunt gaan zwemmen.
Gerelateerde artikelen
Op vakantie in Sölden in Zuid-Tirol, OostenrijkOp vakantie in Sölden in Zuid-Tirol, OostenrijkIn het zuiden van Tirol in Oostenrijk, tegen de Italiaanse grens aan, ligt de plaats Sölden. Jaarlijks trekken veel (Ned…
Thailand reizen: paspoort en visa voor Thailand vakantiesThailand reizen: paspoort en visa voor Thailand vakantiesThailand is een van de meest populaire vakantiebestemmingen bij Nederlanders en Belgen. Als toeristische bestemming bied…
Citymarketing: promoten van een stad door een sloganCitymarketing: promoten van een stad door een sloganJe stad promoten door middel van een pakkend motto in de hoop toeristen en bedrijven aan te trekken. Dat is citymarketin…
Brno in Moravië, TsjechiëBrno in Moravië, TsjechiëNa Praag is Brno de grootste stad van Tsjechië. De stad ligt in Moravië, het oostelijk deel van Tsjechië. In Moravië vin…

Reageer op het artikel "Toeristische uitjes in Nederland"

Infoteur: Bembi
Gepubliceerd: 14-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!