InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Lone Pine Sanctuary

Lone Pine Sanctuary

Het Lone Pine Sanctuary is het eerste en grootste Koala reservaat ter wereld. Heeft u altijd gedroomd van het het aaien van kangoeroes en het knuffelen met koala's? Dan moet u absoluut naar het Lone Pine Sanctuary.

Ligging

Het Lone Pine Sanctuary ligt, afhankelijk van waar u verblijft, op ongeveer 15 minuten rijden van Brisbane. Het park is prima met de auto te bereiken. Het park ligt in een rustige omgeving, buiten het centrum van Brisbane.

Park

Lone Pine is in 1927 begonnen met de opvang van 2 koala's. Tegenwoordig leven er 130 koala's, kangoeroes, vleermuizen, krokodillen, wombats, Tasmaanse duivels, verschillende soorten vogels, vogelbekdier, schapen, slangen en dingo's. Bij de ingang van het park ontvangt u plattegrond en activiteitenprogramma zodat u precies weet wanneer u waar moet zijn. Dagelijkse vinden er verschillende shows en presentaties plaats zoals een vogelshow, slangenshow, koala presentatie, wombat presentatie, kangoeroe presentatie en nog veel meer. U kunt hier zich de hele dag vermaken.

Wat maakt het park zo leuk?

U kunt er op de foto met een koala! Voor vele mensen een 'must do' wanneer ze in Australië zijn. U krijgt van te voren een korte instructie hoe u moet omgaan met de koala. Wanneer u de koala in uw armen heeft maakt men een foto. Het is toegestaan om met uw privécamera ook foto's te maken of te laten maken zodat u met het hele gezin en de koala op de foto komt.

Een ander hoogtepunt is het voeren van kangoeroes. Sommige kangoeroes zijn erg tam in het park. U kunt er uitgebreid mee op de foto gaan, ze aaien en ze te eten geven. Uiteraard wel met vooraf gekocht voedsel in het park. Het is een ervaring om nooit te vergeten! Pas wel op voor kangoeroes met jongen. Zij kunnen minder benaderbaar zijn.

Openingstijden

Het park is het hele jaar geopend. De toegangsprijzen zijn niet heel goedkoop, maar het is een unieke ervaring waar u een goed doel mee steunt. Het parkeren is gratis.

Hoe komt u er?

  • Auto: invoeren in de GPS: 708 Jesmond Road, Fig Tree Pocket, Queensland
  • Boot: de Miramar boot cruise vertrekt dagelijks om 10.00u vanaf het Cultural Centre Pontoon in Brisbane. U bent dan rond 11.20u bij het Lone Pine Sanctuary. Om 13.30u vertrekt de boot weer naar Brisbane
  • Bus: Er zijn een tweetal buslijnen naar het Lone Pine Sanctuary. Dit zijn de Brisbane City Council nummer 445. Deze vertrekt vanaf stop 40 Adelaide Street. De andere buslijn is de Brisbane City Council nummer 430 welke vertrekt vanaf platform B4, Queen Street bus station.
© 2011 - 2019 Joro, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.koala.net

Reageer op het artikel "Lone Pine Sanctuary"

Infoteur: Joro
Gepubliceerd: 11-09-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!