InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Safaripark Beekse Bergen: adres, openingstijden en korting

Safaripark Beekse Bergen: adres, openingstijden en korting

Safaripark Beekse Bergen: adres, openingstijden en korting Safaripark Beekse Bergen is een populair themapark gelegen in Hilvarenbeek. Naast het Safaripark is er Speelland Beekse Bergen en een vakantiepark. Lees in dit artikel wat het adres is, wat de openingstijden zijn en hoe je met korting kaarten kunt kopen.

Safaripark Beekse Bergen

Safaripark Beekse Bergen is ontstaan in 1968 tussen Tilburg en Hilvarenbeek. Het Safaripark is een uitbreiding die volgde op de opening van Speelland Beekse Bergen in 1964. In eerste instantie werden er alleen maar leeuwen gehuisvest, maar vanaf 1972 kwamen er steeds meer diersoorten bij. Tegenwoordig zijn er ruim 1250 dieren in het park. Het is onder andere mogelijk om een safari te maken met auto, boot, bus of te voet. Het park bestaat naast het Safaripark uit Speelland Beekse Bergen en een vakantiepark waar je kunt overnachten.

Adres, contactgegevens en route

De Beekse Bergen zijn gelegen in Hilvarenbeek. Het adres is als volgt:
  • Beekse Bergen 1
  • 5081 NJ Hilvarenbeek
  • Telefoonnummer: 0900-2335732 ( 0,15 per minuut)

Safaripark Beekse Bergen is gelegen de N269. Deze provinciale weg tussen Tilburg en Hilvarenbeek heeft een aansluiting op de autosnelweg A58. Het park is prima aangegeven via bewegwijzering. Wanneer je met het openbaar vervoer wilt reizen kan je het beste reizen naar treinstation Tilburg Centraal en van daaruit de bus pakken. Op het park is voldoende parkeergelegenheid. Houd wel rekening met de uitrijdmunt die je moet kopen. Deze munt is ook nodig wanneer je gebruik maakt van de autosafari.

Korting op entreeticket

Wie een kaartje koopt aan de deur is over het algemeen duurder uit dan noodzakelijk. Wanneer je bijvoorbeeld vooraf online via de website van Safaripark Beekse Bergen een kaartje koopt ontvang je (een geringe) korting. Toch zijn er mogelijkheden om grotere besparingen te realiseren. Op internet zijn vele adverteerders en websites actief die aanzienlijke kortingen aanbieden. Denk hierbij aan kortingen tot circa 5 euro per ticket. Een flinke korting kan ook worden verkregen in de ING Rentepuntenwinkel. Voorwaarde hierbij is uiteraard dat je rentepunten van ING hebt gespaard. Geadviseerd wordt om vooraf je bezoek aan Safaripark Beekse Bergen op internet goed te zoeken naar de op dat moment beste aanbieding.

Openingstijden

Safaripark Beekse Bergen heeft gedurende het gehele jaar door wijzigende openingstijden. In de zomer is het park langer open dan in de winter. De openingstijden van Safaripark Beekse Bergen zijn als volgt:
  • Januari: 10.00 - 16.00 uur
  • Februari: 10.00 - 16.30 uur
  • Maart: 10.00 - 17.00 uur
  • April: 10.00 - 17.00 uur
  • Mei: 10.00 - 17.00 uur
  • Juni: 10.00 - 17.00 uur
  • Juli: 10.00 - 18.00 uur
  • Augustus: 10.00 - 18.00 uur
  • September: 10.00 - 17.00 uur
  • Oktober: 10.00 - 17.00 uur
  • November: 10.00 - 16.30 uur
  • December: 10.00 - 16.00 uur

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.safaripark.nl

Reageer op het artikel "Safaripark Beekse Bergen: adres, openingstijden en korting"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 13-07-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Special: Uitgaan
Schrijf mee!