InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Attracties voor kinderen aan de Costa del Sol

Attracties voor kinderen aan de Costa del Sol

Attracties voor kinderen aan de Costa del Sol Dolfijnen spotten, huilen met wolven, fun maken in een waterpretpark of op ontdekkingstocht in grotten. De Costa del Sol heeft meer te bieden dan het strand want zelfs elke dag strand kan een kind vervelen. Ze willen erop uit, ontdekken, op avontuur, spelen en ravotten. In dit artikel vind je heel wat tips voor een dagje uit met de kinderen aan de Costa del Sol.

Aqualand, Torremolinos

Het grootste Aquapark van de Costa del Sol. Duizelingwekkende glijbanen, jacuzzi, een Laguna Tropical, een mini park voor de kleinsten en veel meer.
  • Geopend van half mei tot half september

Aquapark, Mijas

Waterpretpark met wildwaterbaan, jacuzzi, zwempret voor de kleintjes en een glijbaan voor de hele familie.
  • Geopend van mei tot en met september

Aquarium Puerto Banús, Marbella

Prachtige onderwaterwereld met haaien, inkt- en maanvissen.

Aquavelis, Torre del Mar

Waterpretpark met superglijbanen, wildwaterbaan, attracties voor de kleinsten en meer.
  • Geopend van juni t/m september

Dolfijnen spotten

Met Costasol Cruceros kun je vanuit de haven van Benalmádena een boottocht maken om dolfijnen te spotten.

Crocodile Park, Torremolinos

Meer dan 300 krokodillen en exotische vogels zijn hier te zien rondom een Afrikaans dorp. Er worden rondleidingen en shows georganiseerd.

Lobopark, huilen met wolven in Antequera

Hoewel niet aan de Costa del Sol maar landinwaarts is dit wolvenpark zeker het bezoeken waard. In een natuurpark van meer dan 40 hectare groot leven verschillende wolfsoorten
  • Europese wolf
  • Iberische wolf
  • Timberwolf
  • Poolwolf
Er is ook een kinderboerderij en je kunt er paardrijden.

Grotten, Nerja

Met de kinderen op ontdekkingstocht in de ondergrondse “sprookjeswereld” van de grotten van Nerja.

Sealife, Benalmádena

Op onderzoek in de onderwaterwereld. Zoet- en zoutwatervissen, reuzenkwallen en schildpadden.

Selwo Aventura, Estepona

Dierentuin met safaripark en het grootste vogelpark van Europa met onder andere kraanvogels, ibissen, ooievaars en neushoornvogels.
  • Het park is van december tot medio februari gesloten

Selwo Marina, Benalmádena

Behalve dolfijnen, pinguïns en zeeleeuwen vind je hier ook krokodillen, slangen en een groot aantal exotische vogels. Er worden dolfijnen- en zeeleeuwenshows gegeven.

Teleferico, de kabelbaan in Benalmádena

Kabelbaan (ingang naast Tivolipark) naar de 800 meter hoger gelegen top van de Calamorro. Dagelijks wordt er een roofvogelshow gegeven, kun je ezeltje rijden en wandelen.

Tivoliworld, Benalmádena

Pretpark voor het hele gezin met verschillende thema´s:
  • Andalusië/Flamenco
  • Jungle
  • Kermis
  • Piraten
  • Westernshow

  • Het hele jaar geopend maar de openingstijden van het park zijn gedurende het jaar verschillend.

Zoo, Fuengirola

Een klein, maar prachtig aangelegde dierentuin in het centrum van de stad.
© 2009 - 2017 Zalomeya, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Fuengirola, populaire badplaats aan de Costa del SolOoit was Fuengirola een rustig vissersdorp maar inmiddels is het uitgegroeid tot een populaire badplaats aan de Costa de…
Torremolinos, vakantieparadijs aan de Costa del SolTorremolinos is ongetwijfeld de populairste badplaats aan de Costa del Sol. Het hele jaar door is er sprake van toeristi…
Benalmadena, strandvakantie in SpanjeEen strand van 10 kilometer, een wandelboulevard en een prachtige haven met veel vertier maakt Benalmádena uitermate ges…
Marbella, niet alleen voor de jetset een vakantieoordBij Marbella denk je al snel aan jetset, jaguars en juwelen. Chique hotels en golfresorts. Maar ook de “gewone” toerist…
De costa's in SpanjeDe costa's in SpanjeDe vakantieperiode is bijna aangebroken. Veel mensen zijn op zoek naar een leuke bestemming, voor de hele familie of gez…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Attracties voor kinderen aan de Costa del Sol"

Infoteur: Zalomeya
Laatste update: 15-02-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!