InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Graubunden Zwitserland - ochtend- en avondactiviteiten

Graubunden Zwitserland - ochtend- en avondactiviteiten

Terwijl sommigen zich nog een keer in hun bed omdraaien of schaapjes tellen, zijn anderen allang weer onderweg. In Graubünden is ook op vreemde tijden wel wat loos - vollemaantochten, sneeuwshows, zonsopkomstbuffetten, een diner in de bergen en nog veel meer.

Natuurlijk licht – vollemaantocht in Tschappina

In Tschappina op de Heinzenberg is ‘lichtsmog‘ een onbekend begrip, hier wonen ook maar circa 160 mensen. In de vollemaannachten wordt het daarom des te lichter, dan ziet men ook zonder zaklamp voldoende. De vollemaantocht met Lama en Alpaka in Tschappina met aansluitende fondue is een speciale belevenis.

Spektakel – belevenisnacht Samnaun

Iedere wintersportplaats heeft wel een eigen sneeuwshow. Zo ook Samnaun– maar deze is toch wel speciaal. Het begint al in de vroege avond: de winkels blijven voor één keer tot 20.30 uur open waardoor er extra lang belastingvrij kan worden geshopt. Ook de skiliften draaien tot 20.30 uur. En als hoogtepunt van de avond tonen de lokale skileraren hun kunnen met formatieskiën en halsbrekende sprongen. De avond wordt afgesloten met vuurwerk.

Schwiizer Zmorga = Zwitsers ontbijt

Iedere zondag wordt in het hotel Weisshorngipfel in Arosa een uitgebreid Schwiizer Zmorga (ontbijt) geserveerd. Versterkt en verfrist begint de dag nu echt met een zonsopkomstskitocht – wanneer er nog geen andere skiërs op de pistes van Arosa te vinden zijn. Gewoonweg uniek!

Morgenstond heeft sneeuw in de mond

Op de zondagen van januari tot maart zijn de liften in Lenzerheide al vanaf 06.30 uur startklaar. Vroeg opstaan is echt de moeite waard! Ook in St. Moritz kan de witte pracht vanaf 07.45 uur met de eerste gondel worden uitgetest. Iedere zondag is in Brigels een zonsopkomstbuffet in het skigebied. Om 07.00 uur gaat het met de eerste lift naar de Alp Dado.

Muottas Muragl Mountain Dining

Het meer dan 100 jaar oude berghotel Muottas Muragl heeft een nieuw jasje gekregen en viert deze winter zijn heropening. Een highlight is het Muottas Muragl Mountain Dining – een diner op een hoogte van 2.456 m met een uniek uitzicht op het Oberengadiner merenlandschap. Voor het afzakkertje adviseren wij u de iglobar naast het hotel.

Alpien Astrovillage Lü-Stailas

‘Alpien Astrovillage’ – het klinkt misschien een beetje oubollig, we geven het toe. Maar met het Alpiene Astrovillage heeft het Val Müstair een nieuw, innovatief centrum voor amateurastrofotografie. Door de hoge ligging en de geringe lichtvervuiling is deze locatie ideaal voor het observeren van de sterren en kan men hier met de eigen camera spectaculaire foto’s maken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bernina Express, één van ’s werelds mooiste treinreizenVertrekkend vanuit Tirano in Italie voert de Bernina Express u via een schitterende route, dwars door de Alpen naar het…
Gerst, wat is gerst en wat doet het in watergruwel?Gerst kennen de meeste mensen wel van bier en whisky, want daar zit het in. Maar gerst kun je ook gewoon eten. Gerst gaa…
De Zwitserse stad GenèveDe Zwitserse stad GenèveGenève, de hoofdstad van Zwitserland, is één van de meest verstrekkende en belangrijkste steden op het gebied van intern…

Reageer op het artikel "Graubunden Zwitserland - ochtend- en avondactiviteiten"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 05-10-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Special: Graubünden/Grison
Schrijf mee!