InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Wat te doen op het strand?

Wat te doen op het strand?

Wat te doen op het strand? Eindelijk ligt u op het zo naar uitgekeken strand en uiteindelijk weet u nog niet wat u moet doen. Dit komt helaas vaak genoeg voor. Maar wat zijn nu de meest bekende dingen die u kunt doen op het strand naast zwemmen?

Voetballen

Zorg dat u een bal bij u heeft om lekker te kunnen voetballen, het mag natuurlijk ook een formaat kleiner dan een gewone voetbal zijn. Maak van simpele dingen zoals kledingstukken die u bij u heeft 2 doelpalen en speel tegen een ander persoon. Mocht er geen ander persoon zijn kunt u nog altijd proberen de bal zo lang mogelijk hoog te houden.

Schelpen zoeken

Een van de meest bekende dingen die u kunt doen op het strand is schelpen zoeken, deze spoelen aan uit zee en liggen dan ook overal op het strand. Misschien kunt u de uitdaging aangaan met iemand wie de grootste schelp kunt vinden, of ga zelf schelpen verzamelen en maak er een tekening van op het strand.

Krabben zoeken

Naast schelpen kunt u natuurlijk ook andere dingen vinden op het strand, denk hierbij bijvoorbeeld aan krabben die van nature in zee leven. Het is over het algemeen lastiger om krabben of oude krabben pootjes te vinden dan mooie schelpen, maar dit kunt u ook als een mooie uitdaging zien.

Zandkasteel bouwen

De meest bekende activiteit op het strand is nog steeds een zandkasteel bouwen. Afhankelijk van wat u bij u heeft als attributen kunt u de meest prachtige dingen maken en mocht u het nu echt heel leuk vinden kunt u altijd nog meedoen met wedstrijden die worden georganiseerd.

Iemand onder graven

Wat is er nu leuker dan dat u iemand (uiteraard wel met toestemming!) onder mag graven zodat alleen zijn of haar hoofd nog boven het zand uitsteekt? Een leuk tijdverdrijf zolang er wel met respect met elkaar om wordt gegaan en u elkaar kunt vertrouwen. Zorg dat u diegene ook weer uitgraaft om verzuring van spieren te voorkomen.

Kaarten

Dit moet u dan wel van te voren meenemen, maar kaarten of een ander simpel spel is ook gewoon leuk om te doen als u niet stil kunt liggen in de zon. Een strandtentje kan hierbij uitkomst bieden ter bescherming van wind en rondvliegend zand.

Tekenen in het zand

Klinkt misschien erg simpel, maar u kunt altijd ook nog tekenen in het zand en dat zo uitgebreid doen als u zelf wilt. En waarom geen romantisch hart tekenen voor iemand waar u van houdt? U kunt natuurlijk dit ook combineren met andere activiteiten door eerst schelpen te gaan zoeken en daar vervolgens een tekening mee te maken.

Vliegeren

Ook dit moet u van te voren dan wel meenemen, maar door de vaak sterkere wind aan zee kan het erg leuk zijn om te gaan vliegeren. Afhankelijk van uw budget en ervaring kunt u besluiten om de vlieger gewoon proberen in de lucht te houden of er wat meer trucjes mee uit probeert te halen.
© 2012 - 2019 Scg94, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat te doen op het strand?"

Infoteur: Scg94
Gepubliceerd: 08-07-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!