InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Waar schijnt de zon in december en januari?

Waar schijnt de zon in december en januari?

Waar schijnt de zon in december en januari? Ook zo zat van het koude en donkere weer in Nederland? Toe aan de zon en een fijne vakantie? Ook in onze donkerste wintermaanden is het mogelijk om, zelfs redelijk dichtbij, de zon op te zoeken! Laat de winter achter je en zoek de zon op! Een artikel over mogelijke zonbestemmingen in december en januari.

Waar schijnt de zon in december?

Als het in Nederland winter is, dan is het onder de evenaar zomer. Het is dus volop zomer in die landen als het bij ons volop winter is. Landen zoals Zuid Amerika, Afrika en het zuiden van Azië genieten van aangename temperaturen. In bijvoorbeeld Argentinië kun je Buenos Aires bezoeken en het land rondtrekken met gegarandeerd prachtig weer. Ook Kaapstad in Afrika zorgt voor gegarandeerd zon en een aangename temperatuur. Of zit je het liefst aan het strand van Bali en geniet je daar van de zon en de temperatuur rond de 30 graden? Toch hoef je voor de ook niet heel ver weg, zelfs in Europa schijnt de zon in december en januari. Hier een aantal bestemmingen dichterbij huis en toch genieten van de zon en gebruind terug komen!

Egypte

In de Egyptische stad Luxor is het in de winter gemiddeld 23 graden en schijnt de zon gemiddeld negen uur per dag. Gegarandeerd zon dus, ook in december en januari. Luxor ligt in het binnenland van Egypte aan de rivier de Nijl en is naast zonbestemming ook een culturele bestemming. Het toerisme komt niet alleen voor de zon naar Luxor, maar ook voor de tempels en andere schatten die de Egyptenaren van lang geleden achter hebben gelaten. Dus een uitstekende plaats om te relaxen in de zon en je te verbazen over de kunstschatten die het land bezit.

De Canarische eilanden

De enige zonbestemming tijdens de winter in Europa zijn toch wel de Canarische eilanden. Zelfs in de winter is het daar een aangename temperatuur van zo rond de 20 graden. De bekendste eilanden hier zijn Gran Canaria en Tenerife. Ook andere eilanden zoals Lanzarote en Fuerteventura hebben aangename temperaturen in de maanden december en januari. Het enige probleem wat deze eilanden kent zijn de mogelijke regenbuien. Waar je in Luxor geen bui kunt verwachten, heb je een grotere kans op de Canarische eilanden. Dus bekijk de weersvoorspellingen goed voor de week dat je weg wilt gaan en boek dan snel een ticket naar één van de eilanden om van de zon te gaan genieten! Bijna elke reisorganisatie heeft goedkope tickets voor deze eilanden in het pakket zitten.

Marokko

Naast de Canarische eilanden ligt op het vasteland Marokko en net als op de eilanden heeft Marokko ook aangename temperaturen in onze winter. Het land ligt op het Afrikaanse continent, maar is voor ons toch nog redelijk dichtbij. In het gehele land is het in december en januari gemiddeld 20 graden en dat geeft aangename temperaturen om een stad te bezoeken en te genieten van de cultuur en de zon. In het binnenland kunnen de temperaturen zelfs oplopen tot 25 graden! Een populaire toeristenbestemming is de stad Marrakesh in het binnenland van Marokko. Genietend van de zon kun je de stad verkennen en ook buiten de stad valt er genoeg te doen!

Tot slot

Controleer het gemiddelde weer van de bestemming waar je graag naar toe wilt. Boek je een last minute? Ga dan kijken naar de weersvoorspellingen voor de komende week of zelfs weken. Zo voorkom je problemen en kun je wellicht gegarandeerd genieten van de zon!
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Waar schijnt de zon in december en januari?"

Infoteur: Annfinance
Gepubliceerd: 22-12-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!