InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Halloween Horror Fest, Movie Park

Halloween Horror Fest, Movie Park

Halloween Horror Fest, Movie Park Ieder jaar rond Halloween is er in Movie Park Germany een Halloween feest, het Halloween Horror Fest. Niet zomaar een feest, het grootste en meest spectaculaire halloweenfeest van Europa. Dit evenement trekt miljoenen bezoekers vanuit heel Europa en daarbuiten. De hele maand oktober lopen er op vrijdag- en zaterdagavond tussen 18:00 en 22:00 zo'n 200 zombies, skeletten, monsters en andere afschuwelijke wezens door het park die je de stuipen op het lijf jagen. Het is dan zeker niet geschikt voor kinderen. Alles is sowieso 12+, een aantal dingen ook 16+. En je moet zeker stalen zenuwen hebben.

Halloween Labyrinten

In het park vind je diverse spookhuizen en halloweenlabyrinten die je kunt bezoeken. Je moet dan allerlei enge dingen trotseren te voet. Er is elk jaar wel wat nieuws, maar ook concepten die terugkeren. Enkele voorbeelden hiervan:

Baboo Twister Club
Dit is niet voor mensen met zwakke zenuwen, dit is niet zomaar een club. Relaxed een drankje drinken aan de bar is er zeker niet bij. Dit is een club waar hele vreemde zaken gebeuren.
Panic Zone
Het is 28 weken geleden dat het dodelijke virus uitbrak en het gebied is een tijd lang afgesloten geweest voor bezoekers. Nu kan je met eigen ogen zien of de epidemie wel echt uit de wereld is.

Paranormal Activity

Dit spookhuis is nagemaakt van de film. Het is bizar om te zien en je gaat erg twijfelen aan jezelf. Ga naar binnen en laat je verrassen.

Deathpital

Met 1300 vierkante meter is dit het grootste horrorlabyrint van Europa. Je moet hier stalen zenuwen voor hebben en een hart van steen. In dit ziekenhuis is geen kans op genezing, want tot nu toe is er niemand die het ongedeerd heeft verlaten.
De sfeer is om te snijden (letterlijk) en eenmaal binnen is er geen weg meer terug.

The Dark Goldmine

Deze attractie speelt zich af in een verlaten goudmijn. Al is verlaten niet echt het juiste woord. Het moest ooit het toneel zijn voor een film. Nu leven er gruwelijke monsters in deze diepzwarte mijnen. In je mijnkarrtje kan je geen kant op.

Noxam Nocere

Dit huis is nog erger dan de ergste horror die er maar bestaat. Hier vind je alle bloeddorstige wezens, verschrikkelijke beesten en doodenge vampiers. Je verdwaalt hier gemakkelijk en als je verdwaalt verdwijn je voor de rest van je leven in de dieptes van dit spookhuis.

Ook zijn er zogeheten Scare Zones, hierin lopen diverse wezens rond die je de stuipen op het lijf jagen. Zonder licht en met nevel en ook nog met spannende muziek is dit al snel gebeurd. Ze bezorgen iedereen met hun afschuwelijke uiterlijk, ijzingwekkend geschreeuw en doorborende blikken gegarandeerd voor kippenvel.

Wil je even op adem komen dan is er de Halloween Show, een combinatie van muziek, dans, licht- en geluidseffecten.

Algemene informatie

Het evenement, dus ook de spookhuizen, zitten bij de entreetickets inbegrepen. Deze kun je van tevoren al bestellen op de website van het park, maar je kunt ze natuurlijk ook aan de kassa halen. Er zijn tegenwoordig ook speciale After Dark tickets verkrijgbaar zodat je na 15:00 uur het park in kan. Het is eigenlijk wel raadzaam om er vroeg te zijn in verband met grote drukte. Het is ook niet verkeerd om in de buurt een hotel te boeken voor 1 nachtje, want na zo'n avond ben je wel toe aan wat rust.
Gerelateerde artikelen
Halloween vierenHalloween, een oude traditie raakt stilaan meer en meer ingeburgerd in Europa. Maar slechts weinigen weten waar de Hallo…
Samhain viering in IerlandSamhain viering in IerlandIn ons land is Halloween nog niet zo lang populair, zeker niet in vergelijking met Ierland waar het Halloween spektakel…
Het ultieme griezelfeest - Halloween!Halloween is niet alleen een griezelfeest dat in de Verenigde Staten populair is. Ook in Nederland kom je steeds vaker H…

Reageer op het artikel "Halloween Horror Fest, Movie Park"

Infoteur: Linda1986
Laatste update: 13-07-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!