InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Skigebied Küthai in de Oostenrijkse Alpen

Skigebied Küthai in de Oostenrijkse Alpen

Skigebied Küthai in de Oostenrijkse Alpen Küthai is een klein dorpje in de Oostenrijkse Alpen. Het dorpje bestaat uitsluitend uit hotels, restaurants, bars en appartementen. Het is in principe één lange straat. Langs de straat liggen aan beide kanten pistes, die allemaal uitkomen op de hoofdstraat. Küthai ligt op 2020 meter hoogte, dus het is een sneeuwzeker dorp. Wel kan het bij veel sneeuwval zijn, dat de weg naar Küthai toe onbegaanbaar is. De meeste accommodaties van Küthai zijn wat duurder dan andere skigebieden, maar dit komt mede door de zeer gunstige locatie van de hotels ten opzichte van de pistes.

Pistes

Het skigebied Küthai heeft anno 2018 39 kilometer aan pistes. Hiervan is 6 kilometer blauwe piste, 26 kilometer rode piste en 7 kilometer zwarte piste. Het skigebied Küthai is vooral geschikt voor de ervaren skiër, want er zijn erg veel rode en zwarte pistes. Alle pistes komen uit op de hoofdweg en vanuit daar kun je dan weer een nieuwe lift naar boven nemen. Er zijn veel verschillende soorten pistes. Zo zijn er bijvoorbeeld pistes met bomen op en langs de piste, skiwegen, steile en vlakke pistes.

Springpark

Voor de liefhebbers zijn er in Küthai ook springparken. Ieder jaar wisselt het parcour, maar er zijn elk jaar sowieso verschillende schansen in verschillende groottes. De springparken zijn voor zowel snowboarders als skiërs. In 2018 zijn er drie springparken en ze bevinden zich op de Dreisehenbahn, de Hohenmutbahn en de Kaiserbahn.

Half-pipe

In het skigebied Küthai is ook een half-pipe. De half-pipe is erg lang en wordt elke dag glad gemaakt door sneeuwschuivers. Het is toegestaan om zowel met skies als met een snowboard de half-pipe op te gaan.

Liften

Er zijn verschillende liften in Küthai. Bijna alle liften zitten aan de hoofdweg van Küthai.
LiftCategorieHoogtePiste
KaiserbahnGondellift2447 meterblauw en rood
DreisehenbahnStoeltjeslift2410 meterRood
HohemutbahnStoeltjeslift2343 meterRood en zwart
StartbahnStoeltjeslift2068 meterblauw
AlpenroseliftSleeplift2185 meterRood
SchwarzmoosliftSleeplift2420 meterblauw en rood
HochalterbahnStoeltjeslift2520 meterRood
GaiskogelliftSleeplift2261 meterZwart
WiesbergbahnStoeltjeslift2205 meterrZwart en rood
WunderteppichTappijt2040 meterblauw
SonnenliftSleeplift2035 meterblauw
Babyliftsleeplift2230 meterblauw
Laatst geüpdatet 18 juli 2018

Horeca

Hotels

Er zijn ontzettend veel hotels in Küthai en de meeste liggen direct aan de piste. Door de gunstige ligging zijn de hotels duurder vergeleken met hotels in andere skigebieden. Voorbeelden van grote hotels in Küthai zijn hotel Moriz, Mooshaus hotel en Alpenrose hotel.

Restaurants

Er zijn een aantal restaurants in Küthai. De meeste restaurants zitten in de hotels, maar ook al zit je niet in het hotel is het toch mogelijk om daar te eten. Anno 2018 is het restaurant Dorfstadl het bekendste restaurant in Küthai. Op het terras staat een grote koe en binnen is het restaurant ingericht in een authentieke Oostenrijkse sfeer. Zo zijn er bijvoorbeeld knuffelmuren, opgezette dieren en heeft de bediening echte Oostenrijkse klederdracht aan.

Cafés

Er zijn anno 2018 drie skihutten boven op de pistes, ze bevinden zich op de Dreisehenbahn, de Kaiserbahn en de Hohemutbahn. Aan de hoofdstraat zitten een paar cafés, maar Küthai staat niet bekent om zijn aprés-ski. Alleen in het Dorfstadl restaurant, Schlossbar en Loisl's schirmbar worden anno 2018 af en toe feesten georganiseerd met drank en Oostenrijkse muziek.

Ski- en snowboardschool

In Küthai is het ook mogelijk om te leren skiën of snowboarden. Er zijn verschillende ski- en snowboardscholen die ski- en snowboardlessen verzorgen aan kinderen en volwassenen. Het is mogelijk om ski- en snowboardlessen in een groep te volgen, maar er worden ook privélessen aangeboden. In 2018 zijn Follow Me en 1. Ski und snowboardschule Küthai de twee grootste ski- en snowboardscholen van Küthai.

Ski- en snowboardverhuur

Het is ook mogelijk om in Küthai ski's, snowboards en al het andere benodigde materiaal om te gaan skiën of snowboarden te huren. Dit kun je bijvoorbeeld doen in het Sport 2000 Seppl.

Conclusie

Al met al is het skigebied Küthai een groot en divers skigebied voor alle niveau's. Er zijn veel verschillende pistes in elke moeilijkheidsgraad. Ook zijn er veel verschillende liften zoals stoeltjes-, gondel- en sleepliften en worden veel verschillende diensten aangeboden zoals ski- en snowboardlessen en ski- en snowboardverhuur. Tot slot zijn er veel hotels, restaurants en cafés direct aan de piste.
© 2018 Dnique, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Voorwaarden voor een sneeuwzeker skigebiedVoorwaarden voor een sneeuwzeker skigebiedEen sneeuwzeker skigebied dat is voor de meeste wintersporters belangrijk aspect van de vakantie. De meeste wintersporte…
Vijf sneeuwzekere skigebieden in april - OostenrijkVijf sneeuwzekere skigebieden in april - OostenrijkIn april zijn er in Oostenrijk verschillende skigebieden die ook nog sneeuwzeker zijn. Wintersporten in april heeft vers…
Saalbach Hinterglemm - Het grootste skigebied van OostenrijkSaalbach Hinterglemm - Het grootste skigebied van OostenrijkHet skigebied Saalbach-Hinterglemm is gelegen in de Oostenrijkse provincie Salzburgerland. Het skigebied heeft meer dan…
Vier sneeuwzekere skigebieden in maart - OostenrijkVier sneeuwzekere skigebieden in maart - OostenrijkJe wilt nog even op wintersport maar het is alweer maart. Langzaam krijgt de zon meer kracht en begint ook de temperatuu…
Zes sneeuwzekere skigebieden in november - OostenrijkZes sneeuwzekere skigebieden in november - OostenrijkNovember is voor veel mensen nog een echte herfstmaand. Toch heeft deze herfstmaand voor de liefhebber van wintersport v…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Up-Free, Pixabay
  • www.snowplaza.nl
  • www.skischule-kuethai.com

Reageer op het artikel "Skigebied Küthai in de Oostenrijkse Alpen"

Infoteur: Dnique
Gepubliceerd: 19-07-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!