Goedkoop de zomer door

Goedkoop de zomer door De zomervakantie zit er weer aan te komen en dat is natuurlijk hartstikke leuk, maar als je weinig geld hebt, is het moeilijk om de zomer zonder verveling door te komen. Daarom zijn tips en ideeën om de vakantie goedkoop door te komen altijd welkom.

Dingen die gratis zijn

Er zijn genoeg dingen die gratis zijn en toch leuk zijn om te doen. Vaak moet je hier wel naar zoeken op het internet, maar er is gegarandeerd iets te vinden wat jij leuk vindt.
Tip: Houd advertenties in locale kranten in de gaten!

Naar het strand, een meertje of het park

Woon je dichtbij het strand? Dan is dit, als het mooi weer is, natuurlijk dé plek om heen te gaan. Lekker zonnen, zwemmen in de zee en strandspellen doen. Als je niet bij het strand in de buurt woont, is er vast wel een meer in de buurt waarin je kan zwemmen en lekker kan zonnen op het gras. Neem je eigen eten en drinken mee en je hebt een gratis uitje.
Let op! Als je met de auto gaat, is er een kans dat je parkeergeld moet betalen!

Ga fietsen!

Nu het toch mooi weer is, kun je beter de fiets pakken in plaats van de auto of de scooter. Het scheelt je een hoop geld aan benzine en je krijgt ook extra lichaamsbeweging. Neem een camera en fles water mee en leg de mooiste plekjes vast. Of organiseer een fiets(speur)tocht met vrienden of familie.

Buiten sporten

In de zomer is het heerlijk om buiten te sporten. Ga alleen of neem iemand mee. Je kunt gaan hardlopen, skeeleren, touwtje springen, badmintonnen. Voor sommige activiteiten heb je wel wat materialen nodig, maar na aanschaf hiervan, heb je hier daarna geen kosten meer aan.

Gratis evenementen

In de zomer worden er ook evenementen georganiseerd die gratis entree hebben. Denk bijvoorbeeld aan Parkpop. Op de website van "Wat te doen in" staat een agenda waar je per maand kunt bekijken welke evenementen gratis zijn.

Goedkoper dingen doen

Natuurlijk zijn er ook en hoop dingen om te doen voor weinig geld. Rond de zomerperiode duiken er veel kortingsacties en aanbiedingen op waar je mooi gebruik van kunt maken. Let alleen wel op de voorwaarden als je gebruik maakt van een actie of aanbieding. Soms zijn er nog extra kosten aan verbonden.

Er even tussenuit

Via Vakantieveilingen.nl, Groupon en andere vakantiesites kun je leuke dagjes of nachtjes weg op de kop tikken voor weinig geld. Wil je nog een weekendje weg? Er zijn veel leuke last-minute aanbiedingen. Bij hotelovernachtingen moet je wel goed kijken of bijvoorbeeld ontbijt is inbegrepen of dat je zelf je ontbijt moet regelen of bijbetalen.

Naast hotelovernachtingen zijn er vaak ook leuke aanbiedingen voor dierentuinen en pretparken te vinden. Als je via een veiling gaat bieden op een dagje weg, kijk dan eerst goed naar de normale prijs van een park. Soms heeft een park zelf ook kortingsacties en ben je met die actie goedkoper uit dan met het winnen van een veiling.

Goedkoper met de trein

Ook is de zomer de tijd voor kortingskaarten voor trein en/of bus. Bij winkels Blokker, Hema en Kruidvat kun je een dagkaart kopen voor de trein of de bus voor een hele lage prijs. Houd de acties wel goed in de gaten, want de kaarten zijn vaak heel snel uitverkocht!

Tips voor thuis

Blijf je liever thuis? Ook thuis is er genoeg te beleven.

Eigen terras

Maak dan van je tuin of balkon een gezellig terras. Nodig wat vrienden of familie uit als die niet op vakantie zijn en ga genieten van lekkere drankjes en hapjes. Maak zelf hapjes en salades en lekkere drankjes.
Tip: Maak zelf cocktails of een lekkere sangria. Deze drankjes vallen altijd in de smaak!

Ga tuinieren!

Je moet ervan houden, maar tuinieren is een goed tijdverdrijf. Ga onkruid wieden, schoffelen, harken en kweek wat groenten, fruit en kruiden. Houd je tuin of balkon bij met mooie bloemen en planten.
Tip: Kijk eens een keer bij de kleinere tuincentra of bloemenstalletjes langs de weg. Hier vind je vaak voor een veel lagere prijs dan bijv. bij de Intratuin de leukste bloemetjes en plantjes voor in de tuin.

Ten slotte is het altijd handig om wat boeken of tijdschriften in huis te hebben. Het is heerlijk om buiten te lezen, maar als het is een keertje slecht weer is, kun je je binnen ook prima vermaken met wat boeken en tijdschriften. Heb je een abonnement op de bibliotheek? In de zomervakantie is de uitleentermijn bij de meeste bibliotheken wat langer dan normaal. Zo hoef je je in de vakantie geen zorgen te maken over het inleveren van de boeken.
Gerelateerde artikelen
Tips om goedkoop op vakantie te kunnen gaanWie wil er nu niet op vakantie? In de zomer het liefst naar een lekker warm land aan het stand liggen, in de winter op w…
Goedkoop op Wintersport in PolenGoedkoop op Wintersport in PolenWintersport is vaak niet goedkoop. Vooral als je naar de landen gaat die bekend staan om de wintersport. Toch zijn er go…
Vakantie: hoe een goedkope hotelkamer boeken?Vakantie: hoe een goedkope hotelkamer boeken?In het vooruitzicht van een deugddoende vakantie is iedereen op zoek naar een goedkope vakantie zonder al teveel aan com…
Goedkope cruises  Hoe vind je cruise aanbiedingen?Goedkope cruises Hoe vind je cruise aanbiedingen?Wie wel eens een cruise heeft gemaakt, weet dat cruisevakanties erg duur kunnen zijn. Toch is het mogelijk om goedkope c…

Zwembad: onderhoud en reinigingMensen die het hele jaar door gebruik maken van hun zwembad houden best de kwaliteit van het water nauwlettend in het oo…
Surf en kitesurf locatie Strand HorstSurf en kitesurf locatie Strand HorstWanneer je een locatie zoekt om te surfen of te kitesurfen, denk dan eens aan Strand Horst. Dit strand ligt vlak bij de…

Reageer op het artikel "Goedkoop de zomer door"

Infoteur: Mirjamsel
Laatste update: Juli 2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!