InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Winkelen in Groningen

Winkelen in Groningen

Groningen staat wel bekend als een studentenstad, je ziet er veel jonge mensen en je vindt er ook een groot aantal winkels. Een erg leuk centrum en op een aantal dagen is er ook een grote markt, waardoor de sfeer er nog gezelliger is. Groningen staat vooral bekend om een bruisend studentenleven. Daar is het dan ook de perfecte stad voor. De stad heeft een geweldig centrum om te winkelen, maar ook om uit te gaan, er zijn redelijk wat kroegen zonder sluitingstijd. Wat ook niet ontbreekt zijn de terrasjes, die zijn er ruim aanwezig. In het centrum van Groningen vindt je veel winkels met goedkope spullen en kleding, maar ook de grote en bekende ketens vindt je hier. Ze hebben er onder andere een grote Zara, V&D en een DA Drogist die zeker de moeite waard is om te bekijken. Groningen is een compacte stad dus alles is op loopafstand goed te bereiken. Daarnaast zijn er ook veel bezienswaardigheden in Groningen. Wat ook belangrijk is dat het centrum van Groningen goed bereikbaar is.

Bereikbaarheid

Het centrum van Groningen is goed bereikbaar, zowel met het openbaar vervoer als met de auto. Er zijn redelijk veel parkeergarages, deze vindt je als de route Centrum volgt. Vanaf het Centraal Station loop je ook zo de stad in.

Markt

Er is op veel dagen van de week markt. De markt op de Grote Markt is de bekendste en grootste. Deze markt is er op dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag en je vindt hier kleding, voedsel en allerlei andere dingen voor weinig geld. De sfeer is ook altijd erg gezellig, dus zeker de moeite waard om een keer overheen te lopen. Op donderdag is de markt er zelfs tot 21:00 uur 's avonds.

Neem hier zeker even een kijkje

Ascoli

Ascoli is een trendy design giftshop en hier vind je hele leuke cadeau's, maar ook spullen om je huis mee in te richten vind je hier. Denk aan Blond servies, Fatboys en veel leuke en bijzondere lampen. Het meeste is allemaal design, dus daar moet je wel van houden.

Young Men's Shop

Zoals de naam al doet vermoeden heeft deze winkel zich voornamelijk gericht op jonge mannen. Je vindt hier allerlei soorten kleding, maar voornamelijk casual, maar ze verkopen er ook hele mooie pakken volgens de laatste mode.

Tips

Als je nog tijd over hebt of je wilt een wat anders zijn er ook heel veel leuke dingen te vinden in Groningen. Wat vooral erg leuk is de Pathe bioscoop en de Klimbanaan.

Pathe Bioscoop

Als je even lekker ontspannen een van de nieuwste films wilt kijken, breng dan een bezoek aan de Pathe Bioscoop, deze bioscoop vindt je in het centrum en is makkelijk te vinden en te bereiken. De bioscoop is groot en heeft meerdere zalen. Als je wilt weten welke films er draaien en op welke tijden, kijk dan op de website van de pathe.

De Klimbanaan

Voor de Klimbanaan moet je geen hoogtevrees hebben. De Klimbanaan is namelijk een toren waarin je kunt klimmen. De toren is 37 meter hoog en heeft 8 verschillende klimroutes. Het is niet alleen leuk om zelf te klimmen, maar ook te kijken hoe andere mensen een weg naar boven zoeken.

Gerelateerde artikelen
Winkelen in RotterdamVoor een ruim aanbod aan winkels kun je het beste eens gaan winkelen in Rotterdam. Hier vind je zeker wat je zoekt. Ga w…
Groningen stad: uitgaan, winkelen, bezienswaardighedenGroningen stad: uitgaan, winkelen, bezienswaardighedenGroningen is een leuke stad waar je voor van alles en nog wat terecht kunt. Je kunt er leuk winkelen, uitgaan, gaan eten…
Winkelen in BredaBreda staat onder andere bekend om haar uitgaansleven, maar ook op het gebied van winkelen kom je in Breda niets te kort…
Winkelen in AntwerpenAntwerpen is een leuke stad gelegen in Belgie, het ligt niet ver van de Nederlandse grens en je kunt je er prima vermake…

Reageer op het artikel "Winkelen in Groningen"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 08-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!