InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Winkelen in Antwerpen

Winkelen in Antwerpen

Antwerpen is een leuke stad gelegen in Belgie, het ligt niet ver van de Nederlandse grens en je kunt je er prima vermaken en om te winkelen is het ook een hele geschikte stad. Het aanbod van winkels in Antwerpen is erg groot. Niet alleen het aanbod is groot, maar de oppervlakte van de meeste winkels is ook flink te noemen. Antwerpen is daarom ook een zeer geliefde stad om te winkelen. Tweemaal per jaar is er een grote uitverkoop en kan je leuke kleding kopen voor weinig geld. Antwerpen is ook bekend om zijn mooie havens en unieke gebouwen met prachtige gevels. Antwerpen heeft veel te bieden en is zeker geschikt voor een weekend weg, er zijn vele leuke hotels te vinden in de stad. Ook op het gebied van uitgaan heeft Antwerpen vele mogelijkheden, zo vind je er een aantal grote clubs en veel gezellig cafés. Eenmaal per jaar is er een grote kermis in Antwerpen, deze kermis is zeker een bezoek waard, want het is erg gezellig. In Antwerpen is de koopzondag beperkt, koopzondag is er namelijk maar zo'n vijf maal per jaar. Er is ook geen koopavond in Antwerpen. De winkels zijn open van maandag tot en met zaterdag van 9:00 tot 18:00 uur.

Bereikbaarheid

Het centrum van Antwerpen is goed bereikbaar met de auto. Het is op veel plaatsen wel betaald parkeren of parkeren voor vergunninghouders. Je kan je auto ook parkeren in een van de vele parkeergarages. Ook met het openbaar vervoer kun je Antwerpen goed ontdekken. Als je wilt winkelen dan moet je uitstappen bij het Centraal Station. Vanaf daar is het ongeveer een kwartier lopen. Vind je dat teveel? Dan kan je ook de trein pakken naar het centrum.

Stadpark

Het Stadspark van Antwerpen is een prachtig park vlak naast het centrum. Je kan hier mooi wandelen, picknicken en genieten van de natuur. In het midden van het park vindt je veel dieren. Zoals konijnen, eenden, meerkoeten en nog veel meer. Het is een heel gezellig park en zeker de moeite waard. Het park is ook populair bij hardlopers.

Vogeltjesmarkt

De vogeltjesmarkt is ook populair en bekend. Deze markt is iedere zondagochtend. Het is een grote markt met zo'n 700 kramen. Je vindt er van alles, van eten tot kleding en ze verkopen er zelfs pluimvee en knaagdieren. Het is alleen aan te raden om daar nooit iets van te kopen, hoe leuk, zielig of lief zo'n diertje ook is. De meeste van de dieren die daar verkocht worden komen uit de broodfok en bevatten ziektes die besmettelijk zijn. De gezondheid van die dieren is slecht en als je daar een dier koopt dan stimuleer je dat soort louche handel. Broodfok is erg slecht, er wordt totaal geen rekening gehouden met de genen en het welzijn van de dieren. Dus koop nooit een dier op de vogeltjesmarkt.

Tips

Maje

In de Groendalstraat vind je een leuke winkel, Maje. Dit merk is afkomstig uit Parijs en je vindt er hele leuke en hippe mode. Zo vindt je er veel zijden jurken, maar ook mooie skinny jeans en simpele vrouwenmode.

Neuhaus

Als je van chocolade houdt moet je zeker een bezoek brengen aan deze winkel. Neuhaus is een erkend chocolateur in Belgie. Ze verkopen hier hoge kwaliteits bonbons van echte Belgische chocolade. De presentatie van de producten is ook altijd erg mooi.

Philip's Biscuits

Deze koekjeswinkel is de lekkerste van Antwerpen, als je langs deze winkel loopt ruik je de heerlijke geur van verse koekjes al. Je vindt hier bijna alle soorten koeken, allemaal vers bereid. Er is ook de mogelijkheid om kado's te kopen met koekjes. Erg leuk.

Noë by YOUR

Als je van schoenen houdt, en dan vooral pumps, bezoek dan eens deze winkel. Hier vindt je ruim 78 kleuren pumps. Het is een goed merk, je kan de kwaliteit vergelijken met Marc Jacos en Jimmy Choo. De pumps zijn van hoge kwaliteit, de schoenen zijn dan ook redelijk prijzig, maar het is sowieso al erg leuk om deze winkel eens te bekijken.

Ringz & Thingz

Als je van betaalbare sieraden een accessoires houdt breng dan een bezoek aan deze winkel in de Kammenstraat. Je vindt hier onder andere oorbellen, tassen, riemen, kettingen, maar ook diverse funartikelen. Een overcompleet assortiment voor een goede prijs.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Winkelen in Antwerpen"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 14-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!