InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Winkelen in Utrecht

Winkelen in Utrecht

Utrecht is centraal gelegen in Nederland en is erg populair op het gebied van winkelen. Het centrum is erg gezellig en heeft veel winkels, restaurantjes en grachten. Utrecht is het middelpunt van Nederland. Bij veel mensen is Utrecht een favoriete stad om te winkelen. De binnenstad van Utrecht is compact en bevat veel grachten die de sfeer er nog beter op maken. De oude gebouwen en pittoreske straatjes vormen een prachtig decor. Zeer bijzonder aan de Utrechtse grachten is de mogelijkheid om af te dalen naar de werfkelders, op deze manier kan je onder straatniveau lopen. Hier beneden vindt je redelijk veel restaurantjes waar je aan het water wat kunt eten en drinken. Heel gezellig en een bijzondere ervaring. Het centrum van Utrecht is zowel geschikt voor jong als oud en je zult hier zeker iets leuks vinden. Utrecht kent ook een koopavond en een koopzondag. De koopavond is elke donderdagavond en de koopzondag elke eerste zondag van de maand. Utrecht kent ook een beroemde markt. Deze is op zaterdag en dan zijn er maar liefst 6 markten, ze liggen allemaal op loopafstand van elkaar. Als je een dagje wilt gaan winkelen is het aan te raden om op zaterdag te gaan, zodat je ook kunt genieten van de gezelligheid van de markten. Ga wel op tijd weg, want het is altijd erg druk op zaterdag, vooral bij mooi weer.

Bereikbaarheid

Utrecht is goed bereikbaar met de auto en ook met het openbaar vervoer. Je auto kun je het beste parkeren in een van de parkeergarages nabij het centrum. Als je met de trein komt dan kun je het beste uitstappen op Utrecht Centraal, je bent dan gelijk in het centrum. Tip: op donderdagavond, zaterdag en koopzondag kun je voor 1,50 op en neer naar het centrum. Je moet je auto dan parkeren aan de rand van Utrecht.

Dit mag je niet missen

Betsies Kookwinkel

Als je van koken houdt dan moet je zeker een bezoek brengen aan deze winkel. Deze winkel staat in het teken van koken en je vindt hier dan ook ruim 7000 artikelen, waaronder ook een groot aantal kookboeken, van makkelijk tot moeilijk. Er zijn ook allerlei handig hulpjes voor in de keuken te vinden en alles is trendy en professioneel.

Jewels 24

Als je gek op sieraden bent neem dan een kijkje in deze winkel. Het bijzondere aan deze winkel is dat je niet alleen hoeft te winkelen tijdens de openingstijden, ze hebben ook een onlineshop met een ruim assortiment waar je 24/7 kunt winkelen. De prijzen in deze winkel zijn niet belachelijk duur omdat er geen tussenhandel is, op die manier kunnen ze hun artikelen tegen scherpe prijzen aanbieden.

Brasserie Bresson

Als je een hapje wilt eten op wat wilt drinken ga dan eens naar Brasserie Bresson, dit is een gezellige bistro in Parijse sfeer. Het hele interieur is ingericht in de stijl van Parijs en ook op de menukaart is Parijs ruim aan bod Je kunt er een driegangenmenu nemen voor nog geen 30,- per persoon. Overdag zijn de aanraders de baguettes en de croque madame.

Tijd en energie over?

Als je nog tijd en energie over hebt is het ook de moeite waard om de Domtoren van Utrecht te bekijken of zelfs te beklimmen. De Domtoren is ruim 600 jaar oud en de hoogste toren van Nederland uit de Middeleeuwen. Als je besluit de Domtoren te beklimmen is het uitzicht boven op de toren prachtig. Je hebt een ver uitzicht over de stad. Het is ook aan te raden om de kloostertuin naast de Domkerk te bezoeken, deze is vrij toegankelijk en erg mooi.

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Winkelen in Utrecht"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 08-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!