InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Winkelen in Den Haag

Winkelen in Den Haag

In Den Haag kan je winkelen tot je er bij neervalt. Je vindt er heel erg veel leuke winkels, voor ieder wat wils. Een ruime keuze en het centrum is erg gezellig opgezet. Den Haag staat bekend om politiek en stijfheid, maar daar is in het centrum helemaal niks van te merken. Het tegendeel zelfs. Het centrum van Den Haag heeft veel te bieden. Er is een groot winkelaanbod en naast de grote winkelstraten zijn er vele knusse en authentieke winkelstraten te vinden in Den Haag. Hier vind je die bijzondere winkeltjes die nog gerund worden door de zelfstandige ondernemers. Erg bijzonder en bovenal leuk. Natuurlijk vindt je er ook de grote winkelketens als de Hema, C&A, de Bijenkorf, V&D, Sephora, H&M en ga zo nog meer even door. Een dagje shoppen wordt hier zeker een succes.

Bereikbaarheid

Den Haag is goed bereikbaar. Met de trein kun je het beste uitstappen op het Centraal Station, vanaf hier is het 15 minuten lopen tot hartje centrum. Je kan ook de trein pakken mocht je lopen te ver vinden. Met de auto kun je het beste in een van de parkeergarages parkeren. Je vindt deze garages door de route Centrum te volgen.

Chinatown

Het centrum van Den Haag heeft een Chinatown. In deze straat vindt je alleen maar Aziatische winkels en een Aziatische sfeer, alles is versierd. Erg leuk. Je ruikt de verse kruiden al van ver en er zitten heel wat toko's waar je terecht kunt voor bijzondere en lekkere artikelen. Er zijn ook regelmatig leuke evenementen in Chinatown.

Breng ook een bezoek aan

La Place

Als je trek of dorst hebt gekregen van het winkelen, ga dan eens naar La Place. Hier kun je erg lekker eten en drinken. Ze maken alle producten vers en dat proef je ook. Ze hebben heerlijke vruchtenshakes, maar ook de lekkerste verse broodjes of warme maaltijden. Een keuze maken is erg lastig hier.

De Dessertwinkel

Als je gek bent op desserts of je krijgt eters en je weet nog geen toetje, stap dan hier eens naar binnen. Je moet dan nog wel even goed zoeken wat je wilt, want de keuze aan desserts is enorm. Ze verkopen hier ook overheerlijke chocoladetruffels.

Lush

Lush is een jong en snelgroeiend cosmeticamerk. In Den Haag hebben ze een winkel waar je eens lekker tussen alle spulletjes kunt neuzen. Alle producten van Lush worden met de hand gemaakt. Er wordt veel gewerkt met etherische olie, deze komt over de hele wereld vandaan. Iedere dag komen er kratten vol verse en groente en fruit de fabriek binnen om verwerkt te worden in heerlijke crèmes en andere producten.

Scheveningen

Als je nog tijd over hebt, ga dan even door naar Scheveningen, dat is niet zo heel ver van het centrum. Je kan daar ook leuk winkelen in het overdekte winkelcentrum, maar wat vooral erg leuk is zijn de vele strandtenten die je daar vindt. Daar kan je lekker een drankje drinken of een hapje eten. Je kan ook nog een bezoek brengen aan De Pier, dan loop je over de zee en je kunt er zelfs bungee jumpen. Als je dat iets teveel van het goede vindt kun je lekker over het strand lopen.

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Winkelen in Den Haag"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 08-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!