InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Winkelen in Breda

Winkelen in Breda

Breda staat onder andere bekend om haar uitgaansleven, maar ook op het gebied van winkelen kom je in Breda niets te kort. Je vindt er heel veel winkels en de sfeer is erg gezellig. Het centrum van Breda is historisch en de sfeer daarvan kan je nog goed proeven. Je ziet er veel mooie gebouwen en heel veel winkels natuurlijk. Van de bekende winkelketens tot bijzondere boutiekjes en speciaalzaken, je vindt alles in Breda. Voor ieder is er wat wils. Er zijn ook heel veel leuke zaakjes waar je wat kunt eten en drinken en heel veel terrasjes. Het is allemaal heel erg gezellig en je zult je niet snel vervelen. In het centrum vindt je zo'n 500 winkels. Elke donderdagavond is het koopavond in Breda, de winkels zijn dan geopend tot 21:00 uur. Iedere maand is het ook koopzondag en dan zijn de winkels van 12:00 tot 17:00 geopend.

Bereikbaarheid

Breda is erg goed bereikbaar met het openbaar vervoer en met de auto. Met het openbaar vervoer kun je het beste de trein pakken en uitstappen op het Centraal Station van Breda, hier ben je al bijna gelijk in het centrum. Als je met de auto gaat dan moet je de route Centrum volgen en dan kom je ook bij de parkeerplaatsen en parkeergarages. Deze zijn allen betaald parkeren en hoe dichter bij de winkels hoe hoger het tarief.

Woonboulevard Breda

Een grote bekendheid van Breda in de woonboulevard. Dit is namelijk de grootste van Nederland. Het is erg heel groot en netjes. Je vindt er onder andere Ikea, Media Markt, Xenos, Leen Bakker, Yisk, Beter Bed en nog veel meer winkels van flink formaat. Er zijn zo'n 44 winkels te vinden, dus slagen zal je er zeker. Je kan er gratis parkeren en het is makkelijk bereikbaar met de auto. Het ligt naast de snelweg A16. Vanaf de snelweg zie je het bord Ikea al van ver en weet je zo waar je precies moet zijn. Daarnaast staan er ook borden met de route. Er is regelmatig ook koopzondag, dus leuk als je je verveelt of met slecht weer.

Dit mag je niet missen

De Kralenwinkel

De Kralenwinkel is een winkel die heel erg veel kralen verkoopt. Je vindt hier alles wat je zoekt om sieraden te maken. Een ruime keuze en een grote winkel. Je vindt deze winkel aan de Nieuwstraat 38. Soms hebben ze ook workshops die ook erg leuk zijn om bij te wonen. Ook leuk voor een kinderfeestje.

Bagels en Beans

Als je iets wilt drinken of wilt eten moet je zeker even langs de Bagels en Beans gaan. Dit is een heel gezellig winkel en ze verkopen er ook heel veel natuurlijke en biologische producten. Ze hebben voornamelijk bagels die je met werkelijk alles kunt beleggen en ze hebben er ook heerlijk appelsap en natuurlijk verse koffie en warme chocolademelk. Er is voor iedereen wel wat wils en binnen is het ook erg leuk ingericht.
© 2011 - 2017 Linda1986, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Winkelen in Breda"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 08-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!