InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Winkelen in Dordrecht

Winkelen in Dordrecht

Als je een leuke plek zoekt om te winkelen, ga dan eens winkelen in Dordrecht. Het centrum van Dordrecht heeft een mooie historie, maar is ook erg gezellig met allerlei terrasjes en een groot aanbod van winkels. Er zijn ook regelmatig leuke evenementen in het centrum. Winkelen in Dordrecht is erg gezellig. Er zijn vele leuke restaurantjes en terrasjes te vinden, maar ook een ruime keuze aan winkels. Jong en oud kan hier terecht voor kleding en allerlei andere dingen. Dordrecht is een van de oudste steden van Nederland en dat kan je nog overal terug vinden. Prachtige gevels, mooie grachten en havens. Er is een ruim aanbod aan winkels. Leuke boetiekjes, maar ook grote ketens als H&M, V&D en Hema vind je hier. Er is ook veel nieuwbouw in het centrum, maar je vind er ook oude panden. De Voorstraat is de langste winkelstraat van Nederland en hier vind je dan ook heel veel verschillende winkels. Op vrijdag en zaterdag is er de wekelijkse markt. Elke laatste zondag van de maand is het koopzondag en dan zijn de winkels open van 12.00 tot 17.00 uur.

Bereikbaarheid

Vanaf de snelweg volg je de borden Dordrecht Centrum en dan kom je vanzelf op de parkeerroute. Het centrum van Dordrecht is erg goed bereikbaar met de auto en je vind er verschillende parkeergarages. De tarieven liggen zo rond de 1,20 tot 2,20 per uur. Hoe dichterbij het centrum, hoe duurder. Je kan je auto ook bij de Weeskinderdijk of het Energiehuis parkeren. Je kan hier gratis parkeren en eventueel lopen naar het centrum. Het is ongeveer tien minuten lopen. Heb je geen zin om te lopen dan kun je ook het pendelbusje pakken wat elke tien minuten rijd. De kosten hiervan zijn 0,50 cent per persoon enkele reis.
Dordrecht is ook goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Vanaf het Centraal Station loop je zo rechtdoor het centrum in. Dordrecht is ook bereikbaar met de Waterbus of de Fast Ferry.

Evenementen

In Dordrecht vind je regelmatig leuke evenementen. Deze worden altijd druk bezocht en zijn erg leuk om een te kijken. Dit kan je leuk combineren met het winkelen. Zo geniet je optimaal van Dordrecht.

Dordt in Choc

Dit evenement was voor het eerst in 2011 te vinden in het centrum en het was een succes. Een heel bijzondere ervaring, want je leert en ziet hier alles over chocolade. Daarnaast kun je heel veel proeven van allerlei luxe chocolade en natuurlijk is er ook de mogelijkheid om dat te kopen. Dit evenement is gratis en er zijn ook diverse rondleidingen.

Boekenmarkt

De boekenmarkts in Dordrecht is een van de grootste boekenmarkten van Nederland en is altijd op de eerste zondag van juli. Er is een zeer groot aanbod aan boeken. Dit evenement wordt altijd druk bezocht en naast de boekenmarkt zijn er ook allerlei activiteiten zoals een muziekoptreden, kindermarkt en een stripboekenfestijn.

Stoffenmarkt

Ieder jaar is er ook een grote stoffenmarkt in het centrum van Dordrecht. Je vind hier veel kramen met allerlei soorten stof en accessoires. Als je graag kleding maakt of andere dingen doet met stof moet je deze markt zeker een keer bezocht hebben.

Kerstmarkt

Een weekend lang zijn de historische straten in de binnenstad van Dordrecht in kerstsfeer. Het is een van de grootste kerstmarkten van Nederland en altijd heel gezellig. Alle kramen zijn verlicht en versierd en je vind hier de lekkerste lekkernijen en de mooiste kerstartikelen. Naast de Grote Kerk is altijd een Kerstdorp met een levende kerstsfeer. In die hoek is de kerstsfeer dan ook het hoogst. Op het Scheffersplein is ook een leuke ijsbaan waar je lekker kunt schaatsen. De kerstmarkt is op vrijdag- en zaterdagavond ook 's avonds open.

Big Rivers

Ruim zestig bands laten Dordrecht swingen. Big Rivers is het jaarlijkse gratis muziekfestival en trekt duizenden bezoekers uit allerlei windstreken. Er komen namelijk artiesten uit binnen- en buitenland. De optredens zijn verspreidt over het hele centrum dus er heerst overal gezelligheid.

Aanraders

Er zijn een aantal leuke dingen in Dordrecht waar je zeker weten geweest moet zijn.

Talamini

Talamini is een Italiaanse ijszaak aan de Groenmarkt 141 in het centrum. Hier heb je heel erg veel keuze aan ijs, maar je kunt ook kiezen voor heerlijk verse milkshakes en allerlei ander lekkers. Alles is van perfecte kwaliteit en met de hand gemaakt. Bij mooi weer hebben ze ook een prachtig groen terras waar je lekker kunt zitten.

Baloe Beer

Erg leuk met kinderen is om een bezoek te brengen aan Baloe Beer. Dit restaurant vindt je aan de Wijnmarkt 241, je kan hier voor weinig geld lekker eten en drinken en van binnen is het helemaal ingericht in berensfeer met veel knuffels en gezelligheid.

Acme Moviestore

In deze winkel vind je de leukste winkelmerchandise. Je vind hier kleding, speelgoed en allerlei andere dingen. Lord of The Rings, Star Wars en ga zo maar door. Je vindt hier allerlei dingen van de beroemde films.

Het Theewinkeltje

Als je van thee houdt moet je zeker een bezoek brengen aan Het Theewinkeltje. Je vind hier werkelijk honderden soorten thee en je kan er ook leuk servies kopen. Daarnaast verkopen ze ook een theeboeket, dat kan je zelf samen laten stellen. Erg leuk voor een verjaardag.

O'moda

De O'moda winkel in Dordrecht heeft een groot pand en dus een grote collectie aan de nieuwste schoenen en tassen. De winkel is erg modern en je vindt hier de nieuwste mode en de laatste trends.

Heb je nog tijd over?

Neem dan eens een kijkje op de Grote Kerk, je kunt ook helemaal naar boven klimmen voor een prachtig uitzicht over de stad. Of loop eens het Rondje Dordt. Zo kom je op de mooiste plekken. De route is netjes aangegeven en je kan starten bij het Centraal Station. Bij het VVV kan je ook een boekje vinden waar de route instaat en tevens de geschiedenis van alle belangrijke punten die je onderweg tegenkomt. Het boekje kun je ook online bestellen.
Gerelateerde artikelen
Primark Dordrecht: openingstijden en winkelinformatiePrimark Dordrecht is gehuisvest in het Winkelcentrum Drievriendenhof en hiervoor heeft het winkelcentrum zelfs een ingri…
De Media Markt Dordrecht - elektronica met goedkope prijzenDe Media Markt Dordrecht - elektronica met goedkope prijzenSinds 2013 heeft Dordrecht een grote elektronicawinkel gekregen: de Media Markt (voorheen Saturn). Het heeft lang mogen…

Reageer op het artikel "Winkelen in Dordrecht"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 06-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!