InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Restaurantweek: goedkoop eten bij 1000 restaurants

Restaurantweek: goedkoop eten bij 1000 restaurants

Uit eten gaan is voor veel mensen nog steeds een luxe. Ook zijn er mensen die wel naar gewone restaurants gaan, maar ook wel een naar een duur toprestaurant zouden willen. Dat kan allemaal in de restaurantweek. In de restaurantweek kan bij 1000 restaurants voor een vaste prijs gegeten worden.

Wanneer is de restaurantweek in 2011?

De restaurantweek is in 2011 van 26 september tot en met 2 oktober. In die ene week kan bij 100 aangesloten luxe restaurant gegeten worden voor een prijs die voor de meeste mensen betaalbaar is.

Bij welke bijzondere restaurants kun je voor weinig eten in de restaurantweek?

Alle restaurants die zijn aangesloten en meedoen aan de restaurantweek zijn goed. Maar er staan een aantal toppers in de lijst die op veel verlanglijstjes staan maar die normaliter te duur zijn om bij te eten. Dit zijn onder andere:
  • Tante Koosje in Loenen aan de Vecht,
  • Sonoy in Emmeloord,
  • Latour in Noordwijk,
  • Le Garage in Amsterdam,
  • Bretelli in Weert
  • Parkheuvel in Rotterdam
  • Kaatje bij de Sluis in Blokzijl

Minder restaurants waar gegeten kan worden tijdens de restaurantweek 2011

In 2011 is het de tiende keer dat de Restaurant Week wordt georganiseerd. Juist deze keer zijn er minder restaurants die meedoen, want het zijn er dit jaar niet 1250, maar 1000. Dit aantal is zo beperkt omdat de organisatie een hogere kwaliteit wil garanderen.

Goedkoop eten in de restaurantweek

Eten bij een restaurant dat is aangesloten, betekent dat er een 3-gangen menu wordt geserveerd voor 27,50 euro in een toprestaurant. Nieuw is dat er nu ook een Menu de Luxe viergangenmenu is toegevoegd. Dit kost 35,00 euro. Er doen ook restaurants mee die één of meer Michelinsterren hebben. Die kunnen voor een diner per ster 10 euro meer vragen dan het basistarief. Overigens kan er bij de meeste aangesloten restaurants ook geluncht worden. Een 3-gangenlunch kost dan 22.50 euro.

Welke restaurants doen allemaal mee aan de restaurantweek?

Er zijn in heel Nederland duizend restaurants die meedoen aan de Restaurantweek. Zij zijn per regio te vinden op de website:Restaurantweek
Reserveren is wel nodig om niet naast het net te vissen en dat kan vanaf 7 september via de website.

DiningCity.com

DiningCity.com heeft de Restaurant Week bedacht. Deze maatschappij is tevens verantwoordelijk voor de online restaurantgids DiningCity.com (www.diningcity.com). Op deze site kan iedereen in heel veel landen goede restaurants opzoeken, en er wordt informatie gegeven met fotoís, menuís en video.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Restaurant Week

Reageer op het artikel "Restaurantweek: goedkoop eten bij 1000 restaurants"

Infoteur: Singalees
Gepubliceerd: 02-09-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!