InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > 10 tips voor een geslaagde vakantie!

10 tips voor een geslaagde vakantie!

10 tips voor een geslaagde vakantie. Het werk stapelt zich op in een periode van stress en je langverwachte vakantie staat voor de deur. Nog zoveel te doen en zo weinig tijd, en dan ook nog vakantie 'vieren'. Voor sommige mensen is het vakantiegevoel dan nog erg ver weg. Volg 10 tips om je voor te bereiden op een geslaagde vakantie.

Tip 1: Bedenk wat je wilt gaan doen

Ga eruit! Maak een lijstje met wat je wilt of kan doen in je vakantie. Zo wordt de kans op een geslaagde vakantie direct een stukje groter. Dan kun je ook gelijk kijken wat je mee wilt nemen, want als je dit op het laatste moment doet, veroorzaakt dat vaak alleen maar stress.

Tip 2: De vakantie begint zodra je de deur uit bent

Je bent weg en je vakantie is begonnen. Ook al moet je nog een stuk rijden, met de trein of het vliegtuig, het hoort allemaal bij de reis. Zorg voor voldoende drinken of eten om mee te nemen om je reis zo aangenaam mogelijk te maken.

Tip 3: Laat het werk écht thuis

Je kent het wel, vlak voor de zomervakantie moet nog even dit gebeuren en dat moet ook nog af. Durf 'nee' te zeggen. Wat je bijvoorbeeld kunt zeggen is: "Ik zal er naar kijken als ik tijd over heb". Wanneer je er niet aan toe gekomen bent, kan niemand je dit kwalijk nemen.

Tip 4: Ontspan

Voor de een is het een eitje, de ander heeft er meer moeite mee. Het is belangrijk om zo ontspannen mogelijk te gaan. Stress kan namelijk je hele vakantiebeleving veranderen en onnodige ongerustheid kan voor een minder geslaagde vakantie zorgen.

Tip 5: Zorg dat je bij bent met betalen

Werk je administratie bij, want niets haalt meer je vakantiegevoel weg dan financiele zorgen of een herinnering op de mat wanneer je thuis komt. Het zorgt voor rust, je ontneemt jezelf de stress en je voelt je ook lekkerder als je je zaakjes goed op orde hebt.

Tip 6: Let op je voeding

Gezonde voeding geeft meer energie dan eten als snacks en snoep. Juist in de periode voor je vakantie, meestal een periode van stress, is het belangrijk goed om te gaan met je lichaam. Zo kom je eerder in je vakantiegevoel en kun je optimaal genieten.

Tip 7: Maak geen plannen voor na je vakantie

Om te voorkomen dat je tijdens je vakantie al bezig bent met de verplichtingen na je vakantie, is het verstandig de eerste dagen na je vakantie een lege agenda aan te houden. Je gaat op vakantie om te genieten en dat vakantiegevoel zo lang mogelijk vast te houden.

Tip 8: Zorg voor voldoende beweging

Een gezonde geest in een gezond lichaam. Je lichaam reinigt zich van afvalstoffen en je spieren kunnen makkelijker ontspannen zich na een tijdje sporten. Tevens is het goed voor je conditie en weerstand, wat ook wel makkelijk is bij een lijst actieve vakantieplannen.

Tip 9: Ga eens naar een sauna

Een andere manier om van je afvalstoffen af te komen, is door naar de sauna te gaan. Door het zweten verlaten afvalstoffen via de porien je lichaam en kom je als herboren terug uit de sauna. Je lichaam kan je energie weer makkelijk laten stromen en is ontspannend voor lichaam en geest.

Tip 10: Maak een lange boswandeling

Maak een lekker lange wandeling om tot rust te komen en te ontspannen bij het zien van een natuurlijke omgeving. Het is algemeen bekend dat door te kijken naar en actief te zijn in de natuur, dit voor de mens stress wegneemt en je optimaal voorbereid op een geslaagde vakantie!
© 2014 - 2017 Avecht, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vakantie annuleren gemakkelijker door de recessienieuws uitgelichtVakantie annuleren gemakkelijker door de recessieDe recessie van 2011 maakt dat ook reisorganisaties wat soepeler worden in hun regels. Zo heeft D-Reizen ingevoerd dat h…
Alleen op vakantie gaan: voor- en nadelen van alleen reizenAlleen op vakantie gaan: voor- en nadelen van alleen reizenAls single een reis boeken is niet zo vanzelfsprekend, vooral omdat je op reis nog meer met je "alleen zijn" wordt gecon…
Tips om vaker op vakantie te kunnen gaanVeel mensen hebben de wens om vaker dan één keer per jaar op vakantie te gaan. Hier hangt echter doorgaans een prijskaar…
Tips voor Slapen: Bus, Vliegtuig of Trein / Lange reizenTips voor Slapen: Bus, Vliegtuig of Trein / Lange reizenTips voor het slapen in de bus, het vliegtuig of de trein. U kent het wel, heel enthousiast boekt u een busreis, vliegre…

Reageer op het artikel "10 tips voor een geslaagde vakantie!"

Infoteur: Avecht
Gepubliceerd: 04-08-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!