Reisinformatie, het Spaanse Barcelona, ideaal voor vakanties

Reisinformatie, het Spaanse Barcelona, ideaal voor vakanties De mooie Spaanse stad Barcelona tevens de Catalaanse hoofdstad is ideaal voor stedentrips van enkele dagen of langere vakanties. Je vermaakt je hier zeker. De stad huisvest tal van verschillende activiteiten voor jong en oud. Er is een strand voor mensen die van de zon en zee houden. In deze stad kun je bovendien goed winkelen of uitgaan voor de nachtbrakers. Maar ook rustige of sportieve vakanties zijn goed uitvoerbaar in Barcelona. Wil je precies weten wat er allemaal te doen is in Barcelona? Barcelona is de hoofdstad en de meest populaire stad van Catalonië en na Madrid de tweede grootste stad van Spanje. De stad is tegenwoordig een wereldleider op het gebied van toerisme en cultuur.

Bezienswaardigheden

Las Ramblas is een ontzagwekkend wandelpad, dit is ook gelijk een van de meest actieve manieren om Barcelona te zien. Dit wandelpad is een enorm populaire toeristische attractie en de grote liefde van menig wandelaar onder ons. Vroeger was dit een droge rivierbedding maar tegenwoordig is het een heuse boulevard van ongeveer 1.2 kilometer lang. Plaça Catalunya is een stad met de mooiste fonteinen van de wereld, met helder blauw water raak je al snel betoverd door het aanblik en waan je je in een droom. Ook dit is een echte toeristische trekpleister. Als je een fervent zwemmer bent dan is zwemmen waarschijnlijk voor jou de beste manier om tot rust te kunnen komen. Dit kan je gemakkelijk doen in de aangrenzende Middellandse Zee. Je kunt daarna weer opdrogen op een van de stranden van Barcelona.

Wat je natuurlijk niet kunt missen als in in Barcelona bent is de Sagrada familia. Deze wereldberoemde kathedraal is een icoon van Barcelona. Vrijwel iedereen kent deze torens van een of andere afbeelding. Dit gebouw is al sinds 1882 in aanbouw maar ondanks dat komen er jaarlijks al 3,3 miljoen bezoekers op af. Vanwege deze drukte is het aan te raden om van tevoren kaartjes te kopen om de lange wachtrijen te ontlopen

Activiteiten

Ook zijn de wereldberoemde Flamenco-shows aan te raden, een echte eyecatcher. Theatre del Liceu en het Palau de la Musica Catalana zijn twee opmerkelijke theaters die haar bezoekers sensationele toneelstukken en voorstellingen aanbieden. Dit is een must als je een liefhebber bent van dramatische en meeslepende voorstellingen. Als je meer houdt van snelheid en je je meer thuis voelt op de weg dan zul je helemaal weg zijn van het fietsen door de straten van Barcelona.

Winkelen

Barcelona is een stad waar je je als je van kleding houdt flink kunt uitleven. Barcelona heeft veel te bieden aan kleding, accessoires en schoenen. Kelkom en Custo Barcelona zijn twee winkels die allemaal luxe merken aanbieden voor de modebewuste toerist. Je alleen wel of financieel ongezond zijn of een grote portemonnee hebben wil je hier kleding gaan aanschaffen. Als je alleen maar op zoek ben naar betaalbare producten is Bulsos Toros aan te raden. Deze winkel bied bijzonder verfijnde outfits en accessoires voor een betaalbare prijs aan.

Bars en Pubs

Razzmatazz is momenteel DE bar van Spanje, deze bar biedt alles aan waar je het lef voor hebt om maar naar te vragen. La Paloma is een andere beroemdheid in Barcelona. Deze bar staat bekend om haar uitbundige nachtleven en levendigheid van de jonge menigtes die daar altijd komen. Catwalk is zoals de naam al doet vermoeden ook een enorme hype in Barcelona vanwege haar enorme levendigheid. London Bar is tevens een goede optie om uit te gaan vanwege de vrolijkheid en het hoge temperament van de “echte” mensen die daar komen, dit café heeft een groot aanbod van activiteiten en is daarom ook een echte aanrader. Verder is er een overvloed aan discotheken als je zelf meer van het nachtleven en dansen houdt. Enkele van de beste keuzes om naar toe te gaan als je uitgaat, Le Concha, Maumau en Cafe Milans.

FC Barcelona

Deze stad biedt plaats aan één van de grootste Spaanse voetbalclubs namelijk het wereldberoemde FC Barcelona. Mocht je in Barcelona zijn, als voetbalfan en FC Barcelona speelt een thuiswedstrijd dan is het zeker aan te raden om te kijken of je een wedstrijdkaartje kan bemachtigen voor een onvergetelijke ervaring.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Jarmoluk, Pixabay
  • http://barcelona.nl/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Barcelona_(Spanje)
  • http://www.barcelonagids.com/
  • http://www.stedentrips.nl/stedentrip/barcelona

Reageer op het artikel "Reisinformatie, het Spaanse Barcelona, ideaal voor vakanties"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 20-02-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!