Citytrip naar de stad Barcelona met kinderen is interessant

Citytrip naar de stad Barcelona met kinderen is interessant Barcelona is een leuke stad om te bezoeken met kinderen. Er is veel te zien en te beleven zodat je met het hele gezin kennis kunt maken met de Spaanse cultuur. Te denken valt aan het aquarium en het voetbalstadion, maar ook Las Ramblas is een bezoek waard. De straatartiesten doen er alles aan om de jeugd te vermaken. Op de overdekte markt is van alles te koop zodat ook de kinderen de ogen uitkijken en kennis kunnen maken met nieuwe Spaanse producten.

Het aquarium

Een absolute must is het aquarium. Barcelona bezit een van de grootste zee-aquariums van Europa. Men ziet hier vissen uit alle delen van de wereld en er wordt duidelijk uitleg gegeven in diverse talen. Daarnaast is het erg mooi om door een tunnel te wandelen waarbij de haaien boven je zwemmen. Pas dan kun je heel goed de scherpe tanden van de haai zien. Ook zwemmen er stevige roggen in het rond. Voor kinderen is het leuk om de duikboot van binnen te bekijken. Via diverse leuke doorkijkjes kan men als het ware onder de zeespiegel kijken. Via de Rambla del Mar wandel je weer terug Las Ramblas op.

straatartieststraatartiest

Las Ramblas

Las Ramblas bestaat uit drie gedeelten en loopt van de Plaza Cataluunya naar de haven. Er is een gedeelte met bloemenstalletjes, een gedeelte met vogelkooitjes en kleine huisdieren en het gedeelte met terrassen en kraampjes voor souvenirs. Het is prachtig om de straatartiesten te zien. Kinderen vinden het bijzonder interessant om samen met een mime figuur op de foto te gaan. Lekker samen met de kinderen op een van de vele terrassen een drankje of ijsje nuttigen is erg gezellig.

La Boqueria

Deze overdekte markt uit de 19e eeuw is aardig om te bezoeken. Er zijn allerlei kramen met verse groenten, fruit en kruiden maar ook de hammen, de chorizo en de Catalaanse worsten zijn rijkelijk vertegenwoordigd. De verse vis die 's morgens wordt aangevoerd is prachtig om te zien en ook de koks uit de grote restaurants van Barcelona laten hier hun inkopen doen.

Tapas eten

Om kinderen te laten wennen aan een andere eetcultuur is het lonend om in het middaguur lekker tapas te gaan eten. Vooral als je met meerdere personen gaat eten dan kun je veel verschillende tapas bestellen en er is altijd wel iets van ieders gading aanwezig. Op het plein naast Las Ramblas aan het begin van de Barri Gotic is een groot overdekt plein met vele tapasrestaurants. Hier zijn veel straatmuzikanten en er zijn altijd wel groepen straatartiesten actief.

Stadion Camp Nou

Voor de jonge voetballertjes is het stadion natuurlijk een prachtige bezienswaardigheid. Maar let op: de prijzen voor de toegang liggen in juli 2017 op 25 euro per persoon. Dit kan voor een gezin aardig in de papieren lopen. Maar wie dit voor lief kan nemen is het erg mooi om het stadion wat plaats biedt aan 98000 toeschouwers te bezoeken. Ook is er het museum waar men de trofeeën van de voetbalclubs vertoont. Hier zie je foto's en videobeelden van alle grote evenementen. Er worden dagelijks rondleidingen gehouden.

Het Park Montjuig

Een bezoek aan het park Montjuig is zeer de moeite waard. Men kan naar boven met de Funicular en ook de kabelbaan, als je geen hoogtevrees hebt. Boven is een fort waar kinderen hun verbeelding de vrije loop kunnen laten. Het uitzicht op de stad en de strategische ligging spreekt tot de verbeelding.

Het Museu de la Cera; leuk voor kinderen

Dit is een wassenbeeldenmuseum waar Pinocchio, Superman en andere belangrijke figuren te bezichtigen zijn.

Het Parc Güell

Het Parc Güell is het wereldberoemde park van Gaudi. De familie Güell contracteerde Gaudi om een tuinstad in Engelse stijl aan te leggen bestaande uit 60 huizen. Gaudi heeft hier veertien jaar aan gewerkt en slechts drie huizen werden gerealiseerd. Thans is het een park met kronkelende zitbanken en een soort marktplaats in het midden. Er zijn sculpturen en trappen en je kunt hier het werk van Gaudi uitgebreid bewonderen. Gaudi heeft hier zelf ook gewoond. Het is beslist de moeite waard om dit park te bezoeken omdat kinderen dan op een speelse manier kunnen kennismaken met het werk van deze beroemde kunstenaar.

Sagrada Familia

Wandel je daarna langs de Sagrada Familia dan zullen ook kinderen deze kathedraal bewonderen om haar unieke karakter. Gaudi wilde de grootste kathedraal van Europa bouwen en hij begon in 1882. Gaudi werd in 1926 door een tram overreden en hij heeft zijn kathedraal nooit af kunnen maken. Het is noodzakelijk maar wel jammer dat deze kerk altijd wel gedeeltelijk in de steigers staat. Het entree kost in juli 2017 wel 19,50 per persoon. Het is een symbool voor de stad Barcelona.

Plaza Espana

Wie 's avonds in de stad is zal beslist een bezoek willen brengen aan de Plaza Espana. Hier biedt de prachtige grote fontein vanaf half tien in de avond een sprookjesachtig schouwspel.Het is een drukte van belang en de terrassen zijn vol.

Openbaar Vervoer in Barcelona

Het openbaar vervoer in Barcelona is prima geregeld. Men koopt een tien ritten kaart en daarmee kan je gebruik maken van zowel de tram, de bus als ook de metro. Je hebt 70 minuten om over te stappen en de kaart kan door meerdere personen worden gebruikt. Op deze manier is het openbaar vervoer vrij goedkoop. In de metro is het wel oppassen geblazen voor zakkenrollers. Daarnaast rijdt er de bus Turistic, een bus met open bovenverdieping. Hiermee kun je kris kras door de stad rijden. Er is een rode zone en een blauwe zone en de bus stopt overal bij de belangrijke bezienswaardigheden. Ook is het mogelijk om op diverse plaatsen een fiets te huren, maar met kinderen is dat in deze drukke stad niet aan te raden.

Waar logeer je in Barcelona

Barcelona is op veel manieren te bezoeken. Je kunt een citytrip boeken rechtstreeks met een van de reisorganisaties in Nederland maar het is ook mogelijk om de stad te bezoeken tijdens een vakantie in Spanje. Je kunt kiezen voor een camping aan de rand van de stad. Hierbij dient te worden opgemerkt dat er vroeger meerdere campings lagen aan de weg naar Castelldefels maar dat in 2020 alleen de camping Tres Estrella's direct in de buurt van de stad nog open is. Deze camping ligt vlak bij de luchthaven zodat er wel enige hinder van het vliegverkeer is. Vanzelfsprekend kan men ook vanuit de Costa Brava een dagje Barcelona doen maar omdat de afstand dan groter is kan het handig zijn om een hotel te boeken. Als men met jonge kinderen gaat is het aan te raden om een hotel te nemen met zwembad, zodat de hele familie nog even te water kan na een dagje sightseeing door de stad. Vliegmaatschappijen als Vueling, Easy Jet, Ryan air en Transavia vliegen allemaal van Amsterdam naar Barcelona.
Gerelateerde artikelen
Uitstapjes in BarcelonaBarcelona is een geweldige stad om naar toe te gaan. Het is een stad met veel verschillende uitstapjes. Waar moet je zek…
Barcelona - Met of zonder de kinderenBarcelona - Met of zonder de kinderenBarcelona is een bruisende en kleurrijke stad, vol adembenemende locaties en leuke activiteiten voor iedereen. Fantastis…
Weekend uit: Stedentrip BarcelonaWeekend uit: Stedentrip BarcelonaBarcelona, op twee uur vliegen van Nederland, is een leuk idee voor een weekendje weg. Er worden goede city-tours georga…
Fietsen in BarcelonaHet verplaatsen per fiets is de meest uitgesproken manier om de stad Barcelona goed te leren kennen. Het aangename klima…

Pretparken in Los AngelesPretparken in Los AngelesOrlando is de hoofdstad van Amerika als het gaat om de hoeveelheid pretparken. Los Angeles mag echter zeker niet vergete…
Leuke steden: MilaanNaar Milaan (Italiaans: Milano) ga je niet voor je rust. Verwacht geen pittoreske pleintjes en mooie natuur, maar een le…
Bronnen en referenties
  • Barcelona Wat en Hoe

Reageer op het artikel "Citytrip naar de stad Barcelona met kinderen is interessant"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 14-01-2020
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!