Goedkope hotels vinden in Barcelona

Het vinden van een goedkoop hotel in een populaire stad als Barcelona is vaak niet makkelijk. In dit artikel zijn een aantal tips verzameld om te helpen bij de zoektocht naar een goedkoop hotel in Barcelona. Een goedkoop hotel hoeft lang niet altijd een vies hotel te zijn, maar het is wel belangrijk dat u ook altijd de revieuws op websites naleest voordat u een hotel boekt om er zeker van te zijn dat uw vakantie of stedentrip niet alleen goedkoop, maar ook naar wens is.

Barcelona

De locatie van een hotel bepaalt in grote mate de prijs van de kamers. In Barcelona zijn de hotelprijzen in het centrum vaak behoorlijk aan de hoge kant. Het vinden van een goedkoop hotel kan dan ook zeer moeilijk zijn. Barcelona is eenvoudig te voet te verkennen. De meeste bezienswaardigheden zijn op deze manier uitstekend te bereiken. Daarnaast is er een toeristische bus die stopt bij vrijwel alle bezienswaardigheden. Een ligging vlak bij de bezienswaardigheden is in Barcelona daardoor geen vereiste. Het is echter wel leuk om in een levendig deel van de stad te zitten, zodat u niet al te lang naar het hotel hoeft te lopen wanneer u 's avonds na een goede hoeveelheid tapas en vino in één van de gezellige eetgelegenheden besluit om te gaan slapen.

Buurten in Barcelona

Hieronder vindt u een beschrijving van een aantal leuke buurten en districten in Barcelona. Aan de hand van deze informatie kunt u bepalen in welke buurt of in welk district u graag wilt verblijven.

Las Ramblas: Las Ramblas is de wandelboulevard van Barcelona. Dit is het meest levendige deel van het stadscentrum met veel leuke restaurants, terrassen, straatartiesten en marktstalletjes. Hier bevinden zich een aantal prachtige gebouwen zoals het Liceu theater en La Boquería, de grootste versmarkt van Barcelona.

Gótico: Dit is de oudste wijk van Barcelona. Gótico is zeer populair onder touristen en tussen de oude, kronkelige straatjes, gezellige pleintjes en oude gebouwen vindt u dan ook veel hotels. Het Plaça Reial is rijkelijk omringd door terrassen, dit plein komt dan ook vooral tot bloei in de avonduren (wat kan leiden tot geluidsoverlast als uw hotel vlakbij ligt).

El Borne: Dit is de hippe wijk van het centrum van Barcelona. Hier wonen veel jonge mensen en u vindt er trendy winkels, coctail lounges en chique eetgelegenheden.

Barceloneta: Deze wijk grenst aan de zee. Hier woont een multiculturele mix mensen. Bij de strandbarretjes en de visrestaurants is het goed vertoeven. Barceloneta ligt dicht bij het stadscentrum.

Eixample Esquerra: Gelegen in de buurt van het stadscentrum van Barcelona, bekend vanwege de vele designerwinkels en bezaaid met cafés en terrasjes... Dit is een prima buurt om te verblijven.

Eixample Dreta: Hier vindt u het icoon van Barcelona, de kathedraal Sagrada Familia. Hier vindt u niet alleen barretjes lokale barretjes maar ook veel internationale restaurants.

Gracia: Dit is één van de Catalaanse wijken van Barcelona, hier kunt u de authentieke Catalaanse sfeer proeven. En natuurlijk de tapas!

Algemene tips voor het vinden van een goedkoop hotel

Nu u weet waar u ongeveer wilt verblijven is het tijd om een goedkoop hotel te vinden. Hieronder vindt u een aantal tips en aandachtspunten die u kunnen helpen bij het vinden van een goedkoop hotel in Barcelona.

Sterren en faciliteiten

Uiteraard wordt de prijs van het hotel bepaald door het aantal sterren en door de aanwezige faciliteiten. Een gemakkelijke manier om hier te besparen is door een hotel te kiezen dat geen overbodige luxueuze faciliteiten heeft. Als u niet met de auto reist heeft u bijvoorbeeld geen parkeerplaats nodig bij uw hotel. Als u een hotel boekt met parkeerplaats betaalt u indirect toch voor deze faciliteit en dat is zonde. Hetzelfde geldt voor de een fitnessruimte, een zwembad, een sauna of een tennisbaan. Uw bezoek aan Barcelona is hoogstwaarschijnlijk een stedentrip en al deze luxe is dan ook overbodig. Om een goedkoop hotel te vinden dient u dus eerst te bepalen welke faciliteiten u wel en niet nodig heeft.

Timing

Uiteraard maakt het voor de prijs van uw hotelovernachting uit of u boekt in het hoogseizoen of in het laagseizoen. Wanneer u uw hotel boekt in het hoogseizoen zal de prijs veel hoger uitvallen dan wanneer u boekt in het laagseizoen. Let daarnaast op grote evenementen die in Barcelona plaatsvinden en waar eventueel bezoekers van buiten de stad op af kunnen komen. Deze informatie kunt u het beste vinden op de website van het Bureau voor Toerisme van Barcelona. Want hoe meer vraag er naar hotels is, hoe hoger de prijs en hoe kleiner de kans dat u een goedkoop hotel vindt. Helaas is het voor veel mensen niet mogelijk om buiten de vakanties te reizen in verband met kinderen of met hun baan. Maar als het mogelijk is, is het zeker de moeite waard om met uw planning rekening te houden met de goedkopere periodes.

Aanbiedingen

De drie bovenstaande onderwerpen staan eigenlijk al vast voor alle hotels, hier valt voor ieder hotel niet veel aan te veranderen. De laatste en misschien wel de beste manier om een goedkoop hotel in Barcelona te boeken is door gebruik te maken van aanbiedingen. Er zijn honderden websites op het internet die hotelovernachtingen aanbieden tegen lage prijzen. Soms zijn deze aanbieders bekende reisorganisaties of anderszins bekende aanbieders, andere keren stuit u op een aanbieding van een volslagen onbekende aanbieder. Het is hierbij altijd belangrijk om na te gaan of het bedrijf waar u mee in zee gaat ook daadwerkelijk de juiste vergunningen en licenties heeft en dat u te maken heeft met een legitiem bedrijf.

Vakantieveilingen: Ten slotte wil ik u binnen de categorie aanbiedingen wijzen op een origineel en zeer succesvol concept waarbij bezoekers gratis kunnen meebieden op de veilingen van diverse vakantiearrangementen, waaronder hotels in Barcelona. Elke veiling start op 1,- en sluit na de van te voren vastgestelde sluitingstijd. De hoogste bieder krijgt dan de hotelovernachting(en) voor het geboden bedrag.

Reviews

U heeft een goedkoop hotel in Barcelona uitgekozen en staat op het punt om dit te boeken, wacht dan nog heel even... Kijk eerst nog even of u reviews van het hotel kunt vinden op internet. Kijk ook of deze reviews recent zijn. Soms kan er toevallig aan de overkant een enorme verbouwing aan de gang zijn of is er net een restaurant naast het hotel gevestigd waardoor een aantal kamers vlak boven de keuken zitten en stank- en geluidsoverlast hebben. Kijk dus altijd even of u reviews kunt vinden en als daar geen bijzonderheden uit voortkomen kunt u met een gerust hart boeken.

Lees verder

© 2011 - 2020 Ikn280, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop naar Spanje: alle tips op een rijGoedkoop naar Spanje: alle tips op een rijAls u zin heeft in een weekendje weg, kies dan eens voor één van de prachtige steden in Spanje zoals Girona, Barcelona,…
Weer, temperatuur en weersverwachting BarcelonaMiljoenen toeristen per jaar bezoeken Barcelona. De tweede stad van Spanje is een populaire vakantiebestemming voor mens…
Auto huren in BarcelonaAuto huren in BarcelonaVoor veel Nederlanders en Belgen is Barcelona één van de favoriete steden in Spanje en in deze fraaie stad bewegen de me…
Vakantie: hoe een goedkope hotelkamer boeken?Vakantie: hoe een goedkope hotelkamer boeken?In het vooruitzicht van een deugddoende vakantie is iedereen op zoek naar een goedkope vakantie zonder al teveel aan com…

Hotels Nijmegen, Mercure, Bastion, Scandic Sanadome, BelvoirHotels Nijmegen, Mercure, Bastion, Scandic Sanadome, BelvoirEen overzicht van hotels in Nijmegen, dat landelijke bekendheid geniet vanwege zijn Vierdaagse en de daaraan gekoppelde…
Monster - Zuid-Holland - NederlandMonster - Zuid-Holland - NederlandMonster is een plaats in Zuid-Holland dat tot de gemeente Westland behoort. Het dorpje heeft ongeveer 14.000 inwoners en…
Bronnen en referenties
  • http://www.stockvault.net - jaume

Reageer op het artikel "Goedkope hotels vinden in Barcelona"

Infoteur: Ikn280
Gepubliceerd: 11-07-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!