InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Goedkoop een stedentrip Istanbul boeken

Goedkoop een stedentrip Istanbul boeken

Goedkoop een stedentrip Istanbul boeken Een stedentrip naar Istanbul is een hele belevenis. Heel ver vliegen is het niet, maar je waant je toch in een volledig andere wereld. Ontdek deze geweldige orientaalse stad in een weekend of een midweek en ervaar het zelf. Hier onder zie je een aantal tips op het gebied van vervoer naar Istanbul en hotels in Istanbul. Veel plezier!

Vervoer naar Istanbul

Als je naar Istanbul reist voor een citytrip doe je dit vanwege de afstand sowieso met het vliegtuig. Wil je vliegen met een gewone, dus niet low cost maatschappij, dan kun je je ticket gewoon online of via een reisbureau boeken. Zoek wat rond in zoeksystemen en online databases tot je het vliegticket hebt gevonden met de meest aantrekkelijk data en tijden. Wil je echter op de budgettoer of vind je het gewoon zonde om al zo veel uit te geven aan een ticket, lees dan verder.

Istanbul heeft twee vliegvelden. Het grootste is Atatürk International Airport, en daar naast heb je nog Istanbul Sabiha. Beide vliegvelden zijn vanuit Amsterdam rechtstreeks te bereiken met low cost maatschappijen. Naar Istanbul Sabiha kun je vliegen met Pegasus of Corendon, en naar Atatürk International Airport met Komfly. Vlieg je liever vanaf een luchthaven net over de grens om nog meer geld te besparen, dan behoren Brussel en Düsseldorf ook tot de mogelijkheden. De keuze voor maatschappijen is dan breder. Naar Atatürk kun je dan vliegen met Thomas Cook, Air Berlin, NIKI, LTU of dba. Voor je rondkijkt op vergelijkingssites is het aan te raden ook eens op de website van de betreffende maatschappijen zelf te kijken, vaak vind je daar de goedkoopste tickets.

Hotels in Istanbul

Istanbul staat niet echt bekend als een dure stad voor een stedentrip. Gelukkig heb je zelfs de prijs van hotels zelf in de hand, en kun je kiezen of je gaat voor een budgetreis of je dat je je laat onderdompelen in luxe. Hier onder zie je een selectie van een aantal hotels in verschillende klassen. Per klasse heb ik drie tips onder elkaar gezet, van budgethotels tot prachtige luxe hotels. Dit zijn aanbevelingen op basis van diverse websites die gebruik maken van een systeem met online klantenwaardering op basis van ervaring.

2-sterren hotels

  • Umay Hotel - Dit centraal gelegen budgethotel is gebouwd in de stijl van een 19e eeuw Osmaans herenhuis. Voor weinig geld heb je hier een prima slaapplek tijdens je trip naar Turkije.
  • Star Holiday Hotel - Dit hotel ligt in de mooie en historische wijk Sultanahmet, tegenover de Blauwe Moskee, op weinig afstand van de Grote Bazaar voor al je inkopen, het Topkapi Paleis en de Hagia Sophia.
  • Cordial House Hotel - Dit hotel is dan misschien niet al te luxe, maar het is wel praktisch gelegen en de kamerprijzen zijn er zelfs voor Istanbul laag.

3-sterren hotels

  • Hotel Tashkonak Istanbul - Alle hotels in deze lijst krijgen een hoge klantbeoordeling, maar deze is wel erg goed in zijn klasse. Centraal gelegen in Sultanahmet, gevestigd in een historisch gebouw met een prachtige tuin.
  • Hotel Aslan istanbul - Ontdek hier echt de charme van het oude centrum van Istanbul. Dat doe je zeker in het stijlvolle Aslan, een knus familiehotel in Sultanahmet. Vanuit een aantal kamers heb je een prachtige uitzicht op de Blauwe Moskee. Wat wil je nog meer?
  • Megara Palace Old City - Dit hotel met 25 kamers is pas gerenoveerd en alle kamers zijn voorzien van traditioneel mahoniehouten meubilair, kingsize bedden en draadloos internet (WiFi). Huisdieren zijn er gewoon toegestaan zonder extra kosten.

4-sterren hotels

  • Ottoman Hotel Imperial - Dit hotel heeft zat te bieden: de originele Turkse gastvrijheid, elegantie, topservice, een prachtig uitzicht op het Hagia Sophia Museum en een heerlijke Ottomaanse keuken.
  • Taksim Gonen Hotel - Zoals de naam al zegt ligt dit hotel met 156 kamers aan het Taksim Plein. Je vindt het op ongeveer 20 kilometer afstand van het Ataturk vliegveld. Het hotel heeft een hamam, een binnenzwembad, jacuzzi, sauna en fitnessruimte.
  • Best Western Premier Regency Suites & Spa - Bij hotels van dit keten is het meestal raak, zo ook in Istanbul. Omdat het slechts 16 kamers heeft, heeft het personeel de volle aandacht voor alle gasten. Een prima accommodatie voor de stedentrip naar Istanbul.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Feestdagen en evenementen in TurkijeTurkije, niet alleen in zomer wordt hier feest gevierd. Er worden het hele jaar door festivals georganiseerd. U leest he…
Goedkoop vliegen naar Turkije met TriptimeGoedkoop vliegen naar Turkije met TriptimeDagelijks vertrekken er vanuit Nederland veel vluchten naar Turkije. Vanwege het toerisme maar natuurlijk ook vanwege de…
De Turkse stad Istanbul, wat is er te doen en te zien?De Turkse stad Istanbul, wat is er te doen en te zien?Istanbul is een mooie en oude stad in Turkije. Fascinerend aan Istanbul zijn de vele verschillende culturen die de stad…
Goedkoop vliegen binnen Turkije met BorajetGoedkoop vliegen binnen Turkije met BorajetMaak je een reis naar Turkije waarbij je gebruik wilt maken van een binnenlandse vlucht? Er is een Turkse luchtvaartmaat…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop een stedentrip Istanbul boeken"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 24-11-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Stedentrips
Schrijf mee!