InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Goedkoop een stedentrip Milaan boeken

Goedkoop een stedentrip Milaan boeken

Goedkoop een stedentrip Milaan boeken Een stedentrip Milaan: Milaan is natuurlijk de stad om te gaan shoppen met klasse. Maar daarnaast is het ook nog een prachtige stad die je heel veel andere mooie dingen te bieden heeft. Je kunt er volop genieten van de prachtige architectuur en de geweldige keuken van Italië. In dit artikel vind je meer informatie over vluchten naar Milaan, waaronder goedkope vluchten, en je vind er informatie en tips met betrekking tot het boeken van een hotel in Milaan.

Vervoer naar Milaan

Als je naar Milaan gaat dan doe je dat eigenlijk altijd met het vliegtuig. Voor een stedentrip die meestal toch maar een paar dagen duurt is een reis met auto of trein wat te ver. Als je dan gaat vliegen naar Milaan, dan zijn er twee vliegvelden: Milan Malpensa en Orio al Serio. Laatstgenoemde ligt in de nabijheid van Bergamo en wordt daarom soms als zodanig aangeduid.
Als je goedkoop wil vliegen naar Milaan Malpensa kun je dit vanaf Schiphol doen met Easyjet. Ga je voor wat meer luxe en comfort dan kan je dit ook doen met Alitalia of KLM. Wil je vliegen vanaf Eindhoven dan kan dit met Ryanair.
Wil je het echt een stuk minder duur maken dan kan je er nog voor kiezen om een buitenlandse luchthaven als vertrekpunt te nemen en zo te besparen op de toeslagen zoals de vliegtaks. Vanaf Brussel kun je dan bijvoorbeeld vliegen met Brussels Airlines of Easyjet. Vanaf Keulen kun je kiezen voor Germanwings, vanaf Düsseldorf voor Airberlin, NIKI, dba of LTU en vanaf Weeze voor Ryanair. Vanaf Amsterdam kun je naar Orio al Serio vliegen met Transavia.

Hotels in Milaan

Milaan staat niet echt bekend als een goedkope stad voor een stedentrip. Gelukkig heb je de prijs van hotels zelf in de hand. Hier onder zie je een selectie van een aantal hotels in verschillende klassen. Per klasse heb ik drie tips onder elkaar gezet, van budgethotels tot prachtige luxe hotels. Dit zijn aanbevelingen op basis van diverse websites die gebruik maken van een systeem met online klantenwaardering.

2-sterren hotels

  • Hotel Bogart - Dit hotel ligt aan de Via Principe Eugenio, in een heerlijke groene omgeving. Vlak in de buurt vind je het Cimitero Monumentale en met ongeveer 10 minuten lopen ben je bij het Centraal Station van Milaan.
  • Hotel Atena - Dit budgethotel aan de Viale Piave ligt op een fijne locatie vlakbij de Dom van Milaan en de Via Montenapoleone. Dus voor de shoppers de ideale plek.
  • Hotel Edolo - Hier ben je ervan verzekerd dat al het personeel je te woord kan staan in Engels of Frans. Er wordt dan ook alles aan gedaan om de klant tevreden te houden. Als je wil boeken moet je ruim om tijd zijn want dit hotel heeft slechts 12 kamers.

3-sterren hotels

  • Holiday Inn Milan San Siro - Ben je in Milaan om een voetbalwedstrijd van AC Milan of Internazionale te bezoeken? Dan zal zowel de naam als de locatie van dit hotel je wel aanspreken!
  • Hotel Pasteur - Dit hotel ligt dicht bij het Piazza Loreto, aan de Via Guido Guinizelli. Verder ben je er dichtbij het treinstation, vliegveld Linate, de Duomo en de handelsbeurs.
  • Hotel Canada - Dit hotel is wat prijzig voor een driesterren hotel, maar de kwaliteit is er dan ook naar. De kamers zijn zeer smaakvol ingericht en de locatie is aangenaam op slechts vijf minuten lopen van de Galleria Vittorio Emanuele, de Duomo, en het Teatro alla Scala.

4-sterren hotels

  • Starhotels Rosa - Als je hier overnacht zie je vanuit je raam het Piazza Fontana en de meest aantrekkelijke bezienswaardigheden liggen nooit ver weg. Met 327 kamers is het een relatief groot hotel.
  • Windsor Hotel Milano - Dit hotel aan de Via Galileo Galilei is haar sterren dubbel en dwars waard. Alle kamers zijn geluidsdicht dus je hebt optimale privacy en geen last van lawaai van buitenaf. Autoverhuur kan al bij de boeking geregeld worden.
  • Enterprise Hotel - Dit hotel aan de Corso Sempione is een modern designhotel. Het heeft een zeer goed restaurant en een oosterse tuinbar. Een aantal kamers zijn speciaal ingericht voor mensen met een handicap en ook de kinderopvang is indien gewenst geregeld.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen met Lufthansa ItaliaGoedkoop vliegen met Lufthansa ItaliaWil je binnenkort vanaf Brussel vliegen naar Italië? Dan heb je vanaf februari 2009 een nieuwe optie: Lufthansa Italia.…
Een stedentrip naar MilaanMilaan is de modehoofdstad van de wereld. Maar de stad heeft veel meer te bieden dan alleen dat. De Italiaanse stad is e…
Goedkoop vliegen naar Sardinië met Air ValleeGoedkoop vliegen naar Sardinië met Air ValleeMet Air Vallee kun je goedkoop vliegen naar Sardinië met als vertrekstation Brussel. Air Vallee biedt zowel lijnvluchten…
Goedkoop vliegen naar de wintersport met Air AlpsGoedkoop vliegen naar de wintersport met Air AlpsGoedkoop op wintersport gaan wordt lastig met de hoge prijzen voor een vliegticket. Maar overweeg eens om af te reizen n…
Goedkoop vliegen naar Italië met Air DolomitiGoedkoop vliegen naar Italië met Air DolomitiAls je een vliegticket wil kopen is het misschien handig eens te kijken of er een luchtvaartmaatschappij is die 'gespeci…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop een stedentrip Milaan boeken"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 13-11-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Stedentrips
Schrijf mee!