Goedkoop een stedentrip Venetië boeken

Goedkoop een stedentrip Venetië boeken Op zoek naar romantiek is Venetië in Italië de nummer 1 stad voor een stedentrip. Als je dit zelf wil samenstellen doe je er goed aan onderstaande tips door te nemen. Deze hebben betrekking op goedkoop vliegen naar Venetië en de accommodatie. In diverse klassen heb ik op basis van klantbeoordelingen een paar hoteltips op een rijtje gezet.

Vervoer naar Venetië

Als je een stedentrip gaat boeken naar Venetië is het lastig om te bezuinigen op het type vervoersmiddel. Met de auto is het erg lang rijden en dat is misschien te doen voor een vakantie van een paar weken, maar niet voor een citytrip die over het algemeen maar een paar dagen duurt. Je zult dan dus sowieso het vliegtuig nemen. Gelukkig kun je de maatschappij wel besparen.
Venetië heeft twee vliegvelden waarvan de bekendste Marco Polo is. Het is echter niet mogelijk met een low cost maatschappij vanaf Amsterdam op deze luchthaven te vliegen. Wel kan dat op het andere vliegveld van Venetië: Venice Treviso. Met Transavia vlieg je rechtstreeks vanaf Schiphol.
Ben je bereid om een stukje over de grens te gaan om vanaf een Duitse of Belgische luchthaven te vertrekken en op die manier te besparen, of woon je gewoon vlakbij de grens en is dit voor jou sowieso het makkelijkst, dan heb je dubbel prijs. Naast dat je sowieso bespaart heb je keuze uit tal van goedkope luchtvaartmaatschappijen. Vanaf Brussel bijvoorbeeld kun je goedkoop vliegen met Brussels Airlines en TUIFly. Vanaf Weeze kun je vliegen met RyanAir evenals vanaf Bremen.

Hotels in Venetië

Venetië staat niet echt bekend als een goedkope stad voor een stedentrip. Vanwege de grote stromen toeristen die toch wel blijven komen is het voor eigenaren van hotels en restaurants ook niet moeilijk om de prijzen lekker op te drijven. Maar gelukkig heb je de prijs van hotels zelf in de hand. Hier onder zie je een selectie van een aantal hotels in verschillende klassen. Per klasse heb ik drie tips onder elkaar gezet, van budgethotels tot prachtige luxe hotels. Dit zijn aanbevelingen op basis van diverse websites die gebruik maken van een systeem met online klantenwaardering.

2-sterren hotels

  • Hotel Basilea Dipendenza - Dit hotel ligt niet in een straat die al is volgebouwd met alleen hotels. Het ligt in een van de weinige gewone woonwijken die de stad nog heeft. Dit betekend voldoende parkeerruimte als je besluit gebruik te maken van een huurauto en geen last van lawaai 's nachts.
  • Hotel Alla Fava - Dit budgethotel ligt aan de Castello, in het hart van Venice zoals je het je voorstelt. Tussen de brug Ponte di Rialto en het plein Piazza San Marco zit je prima.
  • Hotel Falier - Dit hotel ligt in het historische en artistieke centrum van Venetië. Het Chiesa dei Frari, waar je de kunstwerken van Tizano, Donatello en Bellini kunt bekijken ligt op loopafstand. Echt een aanrader voor de kunstliefhebber dus!

3-sterren hotels

  • Hotel Dell' Opera - Dit hotel heeft haar naam niet zomaar gekregen. In de straat San Marco ligt het naast het theater La Fenice en het Operagebouw. De gemiddelde klantbeoordeling ligt op een 9!
  • Hotel Al Sole - Wil je echt de historie van de oude stad Venetië proeven dan moet je hier zijn. Dit prachtige hotel is gevestigd in een herenhuis uit de 15e eeuw.
  • Hotel Violino d'Oro - Dit knusse hotel met slecht 26 kamers biedt een geweldig uitzicht op de Rio San Moisè. Als je naar Venetië komt voor de romantiek moet je zeker hier zijn. Alle creditcards worden hier geaccepteerd.

4-sterren hotels

  • Albergo Bonvecchiati - Dit hotel aan de Calle Goldoni is de sterren zeker waard. Het heeft een goed restaurant en een mooi terras. Een absolute bonus is dat de gondels hier ook kunnen aanleggen. Dat is weer eens wat anders dan na een avond stappen of een romantische etentje met de taxi terug naar het hotel.
  • Best Western Premier Hotel Sant'Elena - Tussen de hoteltips altijd een hotel van een gerenommeerd keten dat je niet teleur zal stellen. Best Western is ook in Italië vertegenwoordigd. Naast de Biënnale van Venetië ligt dit hotel dat is gevestigd in een oud klooster.
  • Hotel Metropole - Dit hotel heeft aan de Riva Degli Schiavoni een superlocatie. Je kijkt er uit over een prachtige lagune en het Piazza San Marco ligt op loopafstand. Het woord luxe krijgt hier een nieuwe betekenis.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Senioren: stedentripWat is er nou leuker dan op zijn tijd een prachtige stad te bezoeken, waarbij u in enkele dagen tijd een stad goed leert…
Goedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip BerlijnGoedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip BerlijnBesparen en op vakantie, twee zaken die in eerste instantie niet samen lijken te gaan. Toch is er met een dosis creativi…
Goedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip MaastrichtGoedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip MaastrichtTijdens de vakantieperiode lijkt het soms dat heel Nederland op vakantie is. Toch is het tegenwoordig helemaal niet meer…
Naar welke stad ga jij voor een citytrip?Naar welke stad ga jij voor een citytrip?We maken graag een citytrip en in Europa zijn er veel leuke steden om te bekijken. Het aanbod is ontzettend groot, waard…

Den Bosch heeft veel bezienswaardighedenDen Bosch staat een aantal dagen per jaar volledig in het teken van carnaval. De naam wordt dan tijdelijk omgezet in Sin…
Stedentrip Venetie, een aanrader!Stedentrip Venetie, een aanrader!Venetie is de stad van de romantiek, maar er zijn natuurlijk ook bezienswaardigheden, restaurants en musea in overvloed.…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Yeimi, Pixabay

Reageer op het artikel "Goedkoop een stedentrip Venetië boeken"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 11-11-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Stedentrips
Schrijf mee!