InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Goedkoop een citytrip Rome boeken

Goedkoop een citytrip Rome boeken

Goedkoop een citytrip Rome boeken De Trevifonteinen, de Spaanse Trappen, het Colloseum en Vaticaanstad. In weinig steden vind je zoveel historie als in het Italiaanse Rome. Sowieso wel in Italië, maar Rome spant echt de kroon. Daarom maakt het deze stad ook zo geschikt voor een stedentrip. In dit artikel staan een aantal tips op het gebied van vervoer en hotels in de verschillende klasses en stijlen. Raadpleeg wel altijd goed de vergelijkingssites op internet als je op zoek bent naar de scherpste prijzen en aanbiedingen.

Vervoer naar Rome

Rome heeft twee vliegvelden: Rome Ciampino en Rome Fiumicino. Beide worden gebruikt voor internationaal vliegverkeer. De meest gemakkelijk manier om er heen te vliegen is vanuit Rotterdam of Eindhoven. De tickets zijn hier over het algemeen goedkoper dan op Schiphol. Vanaf Rotterdam kun je vliegen met Transavia, en vanaf Eindhoven met Ryanair. De laatstgenoemde zal in de meeste gevallen de goedkoopste blijken.

Mensen die bereid zijn vanwege de soms hoog oplopende besparing door te rijden naar Brussel om hun reis te beginnen op Brussels Airport hebben de keuze te vliegen met Brussels Airlines of wederom Ryanair.

Woon je in het oosten van Nederland dan is Weeze wellicht een nog aansprekendere optie. Vliegen hiervandaan is relatief goedkoop en je kunt je auto er kwijt voor niet al te veel geld. Ook vanaf Weeze kun je goedkoop vliegen met Ryanair. Andere mogelijkheden vanuit Duitsland zijn Dortmund, waar vandaan Easyjet goedkope vluchten aanbiedt. Vanaf Münster en Düsseldorf heb je een ruimere keuze uit luchtvaartmaatschappijen: airberlin, NIKI, dba en LTU. Vanaf Keulen kun je Germanwings nog aan dit rijtje toevoegen.

Hotels in Rome

Rome staat niet echt bekend als een goedkope stad voor een stedentrip. Gelukkig heb je de prijs van hotels zelf in de hand. Hier onder zie je een selectie van een aantal hotels in verschillende klassen. Per klasse heb ik drie tips onder elkaar gezet, van budgethotels tot prachtige luxe hotels. Dit zijn aanbevelingen op basis van diverse websites die gebruik maken van een systeem met online klantenwaardering.

2-sterren hotels

  • Hotel Giuggioli - Dit hotel is gevestigd in een gebouw dat nog in 2004 helemaal is gerenoveerd. Het ligt in de rustige omgeving van Prati, - een chique buurt op steenworp afstand van het Vaticaan. Met slechts 9 kamers moet je er wel snel bij zijn.
  • Hotel Orlanda - Dit mooie hotel ligt in het centrum van de stad, midden tussen de basiliek Santa Maria Maggiore en het grote centraal station. Het Colosseum ligt vlakbij, evenals trekpleisters het Romeinse Forum, de Spaanse trappen, en de Trevi fontijn.
  • Domus Ester - Als je op de euro's let maar toch in stijl wil overnachten, dan moet dit zeker wat zijn. Dit prachtige 17e eeuwse hotel ligt midden in Rome, naast de pleinen Piazza Navona Campo de Fiori. De fantastische houten plafonds zullen je wel een tijdje naar boven doen staren: allemaal bij de prijs inbegrepen!

3-sterren hotels

  • Best Western Hotel Villafranca - Bij dit gerenommeerde keten weten ze waar de klant aan toe is. Daarnaast heeft het ook nog eens een gunstige ligging in het centrum van Rome. Op 50 meter afstand vind je metrostation Castro Pretorio die je meeneemt naar het deel van de stad dat je wil gaan verkennen.
  • Madison Hotel - Dit hotel ligt aan de Via Marsala, mooi centraal in de stad. Het is een 19e eeuws gebouw op loopafstand van het treinstation Roma Termini. De ramen zijn geluiddicht waardoor je geen last hebt van het lawaai van de drukke stad en haar nachtleven.
  • Hotel Miami - Dit hotel aan de Via Nazionale bevindt zich in het historische centrum van Rome. Op loopafstand vind je het Colloseum, de Trevifonteinen en het Forum Romanum.

4-sterren hotels

  • Grand Hotel Del Gianicolo - Dit luxe hotel ligt aan de Viale Delle Mura Gianicolensi en heeft de klant een geweldig uitzicht over Vaticaanstad te bieden. Het hotel heft ook een prachtige tuin met zwembad.
  • Hotel Gladiatori - Dit hotel ligt aan de Via Labicana. Zit je op het dakterras voor ontbijt, lunch, diner, of zomaar een drankje, dan kijk je uit op het Colloseum.
  • Hotel Mecenate Palace - Dit Romaanse hotel ligt aan de Via Carlo Alberto in een prachtige oude villa. Het hotel heeft zelfs haar eigen ijssalon waar het ijs volgens oud recept wordt gemaakt. Het dakterras biedt een verbluffend uitzicht over de stad bij zonsondergang.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Aartsbasiliek Sint-Jan van Lateranen in RomeAartsbasiliek Sint-Jan van Lateranen in RomeWist u dat de Basilica Majore van San Giovanni in Laterano het belangrijkste kerkgebouw van de katholieke kerk is? De Ne…
De veroveringen van RomeDe veroveringen van RomeNadat Rome een republiek was geworden, groeide het snel uit van een kleine stadstaat tot een wereldrijk. Door een gedisc…
Rome een oud rijk en een belangrijke toeristische bestemmingRome een oud rijk en een belangrijke toeristische bestemmingRome is gesticht in 753 voor Christus door de tweeling, Romulus en Remus. In de loop der tijden groeide het rijk enorm u…
Italië Rome, een historische hoofdstadEigenlijk heb je aan een paar dagen niet genoeg om alles in Rome te kunnen bekijken. Daar mag je veel meer tijd voor uit…

Reageer op het artikel "Goedkoop een citytrip Rome boeken"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 08-11-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Stedentrips
Schrijf mee!