InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Goedkoop een stedentrip Barcelona boeken

Goedkoop een stedentrip Barcelona boeken

Goedkoop een stedentrip Barcelona boeken Barcelona leent zich goed voor een citytrip. Heerlijk shoppen aan Las Ramblas, of genieten van de culinaire hoogstandjes in een van de vele restaurant die deze Catalaanse stad rijk is. In dit artikel vind je informatie over het boeken van vlucht en hotel, dus niet voor de all-inn pakketten die je bij het reisbureau kunt boeken. Je kan kiezen voor goedkoop reizen en overnachten, maar je kan ook kiezen voor luxe en comfort of een combinatie hiervan. Ook zijn er een aantal hoteltips opgenomen.

Vervoer naar Barcelona

Als je naar Barcelona af wil reizen voor een citytrip dan is het niet aan te raden om een ander vervoersmidel dan het vliegtuig te gebruiken. Ga je met de bus of de auto, dan ben je misschien wel net zo lang onderweg als de tijd die je daar wil doorbrengen. Bovendien is het zonde om gebroken aan te komen.
Als je dan een vliegticket gaat aanschaffen kun je ervoor kiezen om te vliegen vanaf Schiphol, je hebt dan de keuze uit maatschappijen als Transavia, airberlin, Clickair of Vueling. Als je erg op de euro's let, of gewoon een lange neus wil trekken naar die vervelende vliegtaks, dan kan je er ook nog voor kiezen om te vliegen vanaf Düsseldorf, Brussel, Münster, Bremen of Dortmund. Je kan dan goedkoop vliegen met bijvoorbeeld NIKI, Brussels Airlines, LTU of Easyjet. Kijk voor de goedkoopste tickets altijd naar wat vergelijkingssites op internet. Vind je op de ene site geen mooie aanbieding voor een ticket, kijk dan nog even verder, want ze gebruiken niet allemaal dezelfde database of zoeksysteem.

Hotels in Barcelona

Barcelona staat niet echt bekend als een goedkope stad voor een stedentrip. Gelukkig heb je de prijs van hotels zelf in de hand. Hier onder zie je een selectie van een aantal hotels in verschillende klassen. Per klasse heb ik drie tips onder elkaar gezet, van budgethotels tot prachtige luxe hotels. Dit zijn aanbevelingen op basis van diverse websites die gebruik maken van een systeem met online klantenwaardering.

2-sterren hotels

  • Arc La Rambla - Dit degelijke budgethotel ligt mooi centraal aan Las Ramblas en is een prima uitvalsbasis voor het verkennen en/of ontdekken van de boeiende bezienswaardigheden die Barcelona te bieden heeft.
  • Hotel Cortes - Hotel Cortés ligt midden in Barcelona, in de Barrio Gotic om precies te zijn en op twee minuten van het Plaza Catalunya. Het handelskenmerk van dit hotel is de klantvriendelijkheid van het personeel.
  • Bonanova Park Hotel - Het Bonanova Park staat aan de straat Avenida Diagonal, dit is het nieuwe winkelgebied van Barcelona. Shoppers kunnen dus hun lol op.

3-sterren hotels

  • Confortel Auditori - Dit hippe nieuwe hotel ligt op loopafstand van de gothische wijk en de Paseo del Borne. Het is voorzien van allerlei technische snufjes. Hou je van authentiek, dan is dit niets, maar als je van modern houdt is het perfect.
  • Hotel HCC Montblanc - Het mooie aan dit hotel is dat het zeer ruime kamers te bieden heeft. Ook is er een binnenzwembad waar gasten gratis gebruik van kunnen maken. Het ligt in het historische centrum van de stad.
  • Husa Oriente - Dit hotel ziet er prachtig uit en is gelegen aan Las Ramblas, vlakbij de grootste winkelstraat en een aantal bezienswaardigheden.

4-sterren hotels

  • Ayre Hotel Gran Vía - Dit hotel in avant-garde stijl ligt om de hoek van het Plaza de España, en Fira de Barcelona. De toeristische bezienswaardigheden komen je tegemoet en saarna kun je in dit luxe hotel lekker bijkomen.
  • Senator Barcelona Spa Hotel - Dit hotel ligt in een zeer veilige en vooral rustige wijk voor wie niet van lawaai houdt. Winkelcentraals L'illa, El Corte Inglés en Pedralbes liggen op loopafstand, evenals Camp Nou, het stadion van FC Barcelona.
  • Hotel Icaria Barcelona - Dit hotel ligt in het Olympische Dorp, en aan de stadsstranden. Naast zonnenbaden aan het strand kun je er ook voor kiezen pootje te baden in het zwembad dat bij het hotel hoort.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Naar welke stad ga jij voor een citytrip?Naar welke stad ga jij voor een citytrip?We maken graag een citytrip en in Europa zijn er veel leuke steden om te bekijken. Het aanbod is ontzettend groot, waard…
Goedkope hotels vinden in BarcelonaHet vinden van een goedkoop hotel in een populaire stad als Barcelona is vaak niet makkelijk. In dit artikel zijn een aa…
Weer, temperatuur en weersverwachting BarcelonaMiljoenen toeristen per jaar bezoeken Barcelona. De tweede stad van Spanje is een populaire vakantiebestemming voor mens…
Barcelona - Met of zonder de kinderenBarcelona - Met of zonder de kinderenBarcelona is een bruisende en kleurrijke stad, vol adembenemende locaties en leuke activiteiten voor iedereen. Fantastis…
Citytrip naar de stad Barcelona met kinderen is interessantCitytrip naar de stad Barcelona met kinderen is interessantBarcelona is een leuke stad om te bezoeken met kinderen. Er is veel te zien en te beleven zodat je met het hele gezin ke…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop een stedentrip Barcelona boeken"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 07-11-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Stedentrips
Schrijf mee!