InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Dagje uit in Amsterdam met bonnen uit de Voordeelagenda 2019

Dagje uit in Amsterdam met bonnen uit de Voordeelagenda 2019

Dagje uit in Amsterdam met bonnen uit de Voordeelagenda 2019 Laat je in 2019 verrassen door de hoofdstad van Nederland: Amsterdam. Breng een bezoek aan een van de vele musea, maak een rondvaart of ga naar de Tony's Chocolonely Stores. Ben je lid van de Postcode Loterij dan ontvang je ieder jaar de Voordeelagenda en in deze agenda vind je kortingsbonnen die een dag Amsterdam nog leuker maken. Madame Tussauds kun je bijvoorbeeld bezoeken met 30% korting, of The Amsterdam Dungeon met 40% korting.

Inhoud artikel

Nationale Postcode Loterij en de Voordeelagenda 2019

Als je lid bent van de Nationale Postcode Loterij dan ontvang je ieder jaar een Voordeelagenda. In oktober 2018 is de Voordeelagenda 2019 verspreid. De agenda bevat voordeelbonnen die je in Amsterdam bijvoorbeeld kunt gebruiken bij diverse musea, de Tony's Chocolonely Stores en Madam Tussauds.

Amsterdam

Amsterdam is de hoofdstad van Nederland. Er is zoveel te doen dat het bijna onmogelijk is om je te vervelen. Geniet van de grachtengordel, van de prachtige zeventiende-eeuwse panden. Maak een rondvaart of bezoek een van de vele musea.

Bron: Djedj, PixabayBron: Djedj, Pixabay

Uitstapjes in Amsterdam met korting

  • Humphrey's Restaurants (voordeelbon 3): driegangenkeuzemenu 21,50 euro
  • Johan Cruijff ArenA Stadionstour (voordeelbon 8): 25% korting
  • World Press Photo (voordeelbon 19): 2 euro korting
  • Rijksmuseum (voordeelbon 20): 20% korting
  • Rondvaart Amsterdam (voordeelbon 21): 50% korting
  • Tony's Chocolonely Stores (voordeelbon 22): gratis kleine reep
  • BODY WORLDS (voordeelbon 23): 50% korting
  • GVB-Dagkaart (voordeelbon 24): 20% korting
  • Madame Tussauds (voordeelbon 25): 30% korting
  • Ripley's Believe It or Not (voordeelbon 26): 40% korting
  • Grand Café Restaurant 1e Klas (voordeelbon 27): 30% korting
  • The Amsterdam Dungeon (voordeelbon 28): 40% korting
  • Amsterdam Hop on - Hop off Bus/Boat Tour (voordeelbon 29): 25% korting
  • Museumfoto (voordeelbon 30): 15 euro duoportret
  • Moco Museum (voordeelbon 31): 20% korting
  • De Pannekoekenboot (voordeelbon 46): 20% korting
  • THIS IS HOLLAND (voordeelbon 105): 20% korting

Humphrey's Restaurant

Humphrey's Restaurant kun je vinden in diverse grote steden in Nederland, onder andere in Amsterdam. Bij Humphrey's ontvang je bij inlevering van de voordeelbon een 3-gangenkeuzemenu voor 21,50 euro per persoon. Een voordeelbon is geldig voor een gezelschap van maximaal 4 personen. Je kunt maximaal 2 van deze voordeelbonnen combineren tot een gezelschapsgrootte van 8 personen. Let op, voor sommige gerechten is een meerprijs van toepassing. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

Johan Cruijff ArenA Stadionstour

Adres: ArenA Boulevard 1, 1101 AX Amsterdam
Telefoonnummer: 020-311 13 36
Website: www.johancruijfarena.nl/stadiontour
Neem een selfie in de kleedkamer, bezoek de Ajax Gallery of Fame en ga via de dug-out naar de beroemde grasmat.Tegen inlevering van de bon uit de Voordeelagenda ontvang je 25% korting op de gewone entreeprijs voor maximaal 4 personen. Je kunt je tickets ook online bestellen, de code vind je in de Voordeelagenda. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

World Press Photo, tentoonstelling in De Nieuwe Kerk Amsterdam

Adres: Dam, Amsterdam
Telefoonnummer: 020-638 69 09
Website: www.nieuwekerk.nl en www.worldpressphoto.org
World Press Photo zet zich in voor het wereldwijd ondersteunen en bevorderen van de hoge standaard in de fotojournalistiek. Op de tentoonstelling kun je de mooiste, meest ontroerende, aangrijpende foto's zien. Tegen inlevering van de voordeelbon krijg je 2 euro korting op de normale entreeprijs. Eén persoon per voordeelbon. Deze voordeelbon geldt tot 1 januari 2020.

Rijksmuseum

Adres: Museumstraat 1, 1071 XX Amsterdam
Telefoonnummer: 020-674 70 00
Website: www.rijksmuseum.nl
In het Rijksmuseum kun je genieten van achtduizend objecten in tachtig zalen. Ze vertellen het verhaal van achthonderd jaar Nederlandse kunst en geschiedenis. Tegen inlevering van de bon uit de Voordeelagenda ontvang je 20% korting op de reguliere toegangsprijs voor maximaal 4 personen. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

Bron: Neshom, PixabayBron: Neshom, Pixabay

Rondvaart Amsterdam

Adres: verkooppunten zie voordeelbon
Tegen inlevering van de voordeelbon bij de op de bon vermelde verkooppunten, ontvang je 50% korting op de reguliere tarieven van
de 1-uursrondvaart (Day Canal Cruise) van Rederij Lovers voor maximaal 5 personen. Deze aanbieding geldt niet voor de rondvaart tijdens het Amsterdam Light Festival (zie daarvoor pagina 33 in de Voordeelagenda). De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

Tony's Chocolonely Stores

Super Store Beurs van Berlage
Adres: Oudebrugsteeg 15, 1012 JN Amsterdam (Zijkant Beurs van Berlage)

Thuis Store Westergasfabriek
Adres: Pazzanistraat 1, 1014 DB Amsterdam
Website: tonychocolonely.com

Ga langs bij de Tony's Chocolonely Stores en leer alles over misstanden in de cacao-industrie en de missie van Tony's om samen honderd procent slaafvrij de norm in de chocolade te maken. En smul van alle repen. Tegen inlevering van de voordeelbon ontvang je één gratis reep van 50 gram. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

BODY WORLDS: The Happiness Project

Adres: Damrak 66, 1012 LM Amsterdam
Telefoonnummer: 0900-8411 (0,45 eurocent per minuut)
Website: www.bodyworlds.nl
Ontdekt de geheimen van het geluk en de effecten op het lichaam. Tegen inlevering van de voordeelbon ontvang je 50% korting op de gewone entreeprijs voor maximaal 4 personen. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

GVB dagkaart

Voor het plannen van de route kun je kijken op www.gvb.nl. Tegen inlevering van de voordeelbon ontvang je bij de vestigingen van GVB Tickets & Info die op de achterzijde van de bon staan 20% korting op de reguliere tarieven van een OV-dagkaart voor maximaal 4 personen. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

Bron: 3dman Eu, PixabayBron: 3dman Eu, Pixabay

Madame Tussauds Amsterdam

Adres: Dam 20, 1012 NP Amsterdam
Telefoonnummer: 020-522 10 10
Website: www.madametussauds.nl
Bij Madame Tussauds sta je oog in oog met levensechte beelden van nationale en internationale sterren, politici en sporters. Tegen inlevering van de voordeelbon ontvang je 30% korting op de reguliere toegangsprijs voor maximaal 4 personen. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

Ripley's Believe It or Not

Adres: Dam 21, 1012 JS Amsterdam
Telefoonnummer: 020-369 71 20
Website: www.ripleys.com/amsterdam
Een bewegend 5D-theater. Je kunt hier genieten van verbijsterende optische illusies. Een kaakbot van een megalodon en vijfhonderd andere voorwerpen. Tegen inlevering van de voordeelbon ontvang je 40% korting op de gewone entreeprijs voor maximaal 4 personen. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

Grand Café Restaurant 1e Klas Amsterdam

Adres: Stationsplein 15, Perron 2B, 1012 AB Amsterdam
Telefoonnummer: 020-625 01 31
Website: www.restaurant1eklas.nl
In de voormalige wachtkamers van het station kun je lunchen of dineren. Geniet van deze verborgen parel op Amsterdam Centraal. Tegen inlevering van de voordeelbon ontvang je 30% korting op de gehele lunch- of dinerrekening (inclusief drank) voor maximaal 4 personen. Reserveren is verstandig. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

The Amsterdam Dungeon

Adres: Rokin 78, 1012 KW Amsterdam
Telefoonnummer: 020-530 85 00
Website: www.thedungeons.com/amsterdam/nl
Waargebeurde verhalen komen tot leven. Huiver, lach en schreeuw tijdens deze interactieve beleving. Tegen inlevering van de voordeelbon ontvang je 40% korting op de gewone entreeprijs voor maximaal 4 personen. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

Amsterdam Hop on - Hop off Bus/Boat Tour

Adres: Prins Hendrikkade 20C (bij Centraal Station), 1012 TL Amsterdam
Telefoonnummer: 020-530 10 90
Website: www.lovers.nl
Tegen inlevering van de voordeelbon ontvang je 25% korting op een Hop on - Hop off Bus/Boat Tour voor maximaal 4 personen. Vanaf het moment van aankoop is het ticket een periode van 24 uur geldig. Je kunt het ticket ook aanschaffen bij een van de vele verkooppunten van Tours & Tickets. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

Museumfoto

Adres: Eggertstraat 2, 1012 NN Amsterdam
Telefoonnummer: 06-29 51 72 95
Website: www.museumfoto.amsterdam
Tegen inlevering van de voordeelbon betaal je 15 euro in plaats van 20 euro voor een duofotoportret. Maximaal vijf duofotoportretten per voordeelbon. Kijk op de website voor de actuele openingstijden. De voordeelbon geldt tot 1 januari 2020.

Moco Museum

Adres: Honthorststraat 20, 1071 DE Amsterdam
Telefoonnummer: 020-370 19 97
Website: www.mocomuseum.com
Hier vind je prikkelende en inspirerende tentoonstellingen zoals Banksy. Bestel de tickets online met 20% korting op de gewone entreeprijs voor maximaal 4 personen. De kortingscode kun je vinden in de Voordeelagenda (op de voordeelbon). Ook tegen inlevering van de voordeelbon in het museum ontvang je 20% korting op de gewone entreeprijs voor maximaal 4 personen. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

Bron: RitaE, PixabayBron: RitaE, Pixabay

De Pannenkoekenboot Amsterdam

Adres: Ms. van Riemsdijkweg tegenover nummer 33, 1033 RC Amsterdam
Telefoonnummer: 020-636 88 17
Website: www.pannenkoekenboot.nl
De Pannenkoekenboot (naast Amsterdam ook in Nijmegen en Rotterdam) is een gezellig boot waarmee je een mooie tocht maakt. Tijdens het varen mag je net zoveel pannenkoeken eten als je wilt. Tegen inlevering van voordeelbon ontvang je 20% korting op de reguliere toegangsprijs, inclusief onbeperkt pannenkoeken eten (met uitzondering van kinderfeestjes en speciale afvaarten) voor maximaal 4 personen. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

THIS IS HOLLAND

Adres: Overhoeksplein 51, 1031 KS Amsterdam
Telefoonnummer: 020-215 30 08
Website: thisisholland.com
Ervaar in Amsterdam een 5D-Flight Experience over alle must-sees van Nederland. Laat de rijkdom en schoonheid van ons land je verrassen. Tegen inlevering van de voordeelbon ontvang je 20% korting op de gewone entreeprijs voor maximaal 4 personen. THIS IS HOLLAND werkt met starttijden, dus reserveer je tijd via de website. De kortingscode vind je in de Voordeelagenda. Let op, de attractie is niet toegankelijk voor personen onder de 102 centimeter en zwangere vrouwen. De aanbieding geldt tot 1 januari 2020.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Dagje uit in Rotterdam met bonnen uit de Voordeelagenda 2016Dagje uit in Rotterdam met bonnen uit de Voordeelagenda 2016Rotterdam kun je omschrijven als een stad die veel dynamiek uitstraalt met een skyline die zeer imposant is. Rotterdam b…
Madame Tussauds, op de foto met je idoolMadame Tussauds, op de foto met je idoolMadame Tussauds in Amsterdam is te vinden aan De Dam. In Madame Tussauds vind je wassenbeelden van bekende mensen uit he…
Madame Tussauds Amsterdam, wat is er te zien?Madame Tussauds Amsterdam, wat is er te zien?Madame Tussauds ‘wassen beelden musea’ die in verschillende grote steden ter wereld te bezoeken zijn, zijn vernoemd naar…
Madame TussaudsMadame TussaudsMadame Tussauds is de naam van verschillende wassenbeeldenmusea over de hele wereld. Je kunt er oog in oog komen te staa…
Winkansen bij de Postcode LoterijWinkansen bij de Postcode LoterijDe winkansen bij de Postcode Loterij liggen lager dan de meeste andere Nederlandse loterijen. Bij de Postcode Loterij li…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Voordeelagenda 2019 Nationale Postcode Loterij (geraadpleegd op 16 maart 2019)
  • Afbeelding bron 1: Djedj, Pixabay
  • Afbeelding bron 2: Neshom, Pixabay
  • Afbeelding bron 3: 3dman Eu, Pixabay
  • Afbeelding bron 4: RitaE, Pixabay

Reageer op het artikel "Dagje uit in Amsterdam met bonnen uit de Voordeelagenda 2019"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 03-04-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Voordeelagenda
Schrijf mee!