InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > De Tsjechische stad Praag en omgeving

De Tsjechische stad Praag en omgeving

De Tsjechische stad Praag en omgeving Praag wordt door veel mensen gezien als één van de mooiste steden van Europa. Het historische centrum van de stad is vanwege zijn pracht en praal zelfs op de Werelderfgoed lijst van Unesco gezet. Praag is niet voor niets de vijfde stad in Europa als het gaat om het toerisme. Dit is de reden dat Praag ook wel de Gouden Stad wordt genoemd. In deze stad zijn veel bezienswaardigheden, musea, monumenten en andere zaken om als toerist je tijd mee vol te maken. Ook kun je in Praag veel sportieve activiteiten ondernemen als je iets sportiever bent ingericht. Praag is een ideale vakantiebestemming voor zowel een kort als lang verblijf. Zelfs als je al meerdere keren in de Tsjechische hoofdstad bent geweest blijft Praag boeien. Praag, de hoofdstad van de Tsjechische Republiek is een land wat in Centraal Europa ligt. Praag is een zeer boeiende en ook een heel verleidelijke bestemming voor de gewone reiziger. Het is een zeer fascinerende stad vanwege zijn enorme netwerk van prachtige bruggen en een gevarieerd beeld van kerken en hun koepels. Ook de rivier de Moldau, die door Praag loopt is erg mooi en goed aangeschreven, deze rivier staat bekend om de vele zwanen die hier vertoeven. Praag ligt in een mooie omgeving mede door de rivier de Moldau en de natuur in de buurt van het centrum van de stad.

Nachtleven

Voor alle fervente uitgaanstypes is Praag een erg moderne stad waarvan er geen tweede bestaat. Praag heeft erg veel activiteiten met betrekking tot het uitgaan en feesten en deze gaan ook door gedurende de nacht vol leven en vol van vitaliteit. Met zijn perfecte mix van positieve energie veroorzaakt door een vaak unieke melodie gecombineerd met een doordringende culturele kunst vinden hier erg opmerkelijke gebeurtenissen plaats in het uitgaansleven.

Centrum

Het primitieve en middeleeuwse centrum van Praag met al haar activiteiten is echt uitzonderlijk. Een wonderschone combinatie van ruwe wegen, ingesloten kloosters en prachtige kathedralen is dit centrum echt een lust voor het oog. Een andere activiteit ook zeker de moeite waard is de Praagse Burcht, dit statige kasteel in de 9e eeuw gebouwd en tegenwoordig erg bekend onder de bezoekers van Praag.

Transport

Praag is tegenwoordig een echte wereldstad en wordt ook vaan geassocieerd met andere belangrijke wereld centra. Hierdoor is de stad erg goed te bereiken. Vliegtuig, bus en treinen er is voor eigenlijk elke reiziger wel een manier van zijn voorkeur te vinden. Het vervoer binnen de stad is net zoals alle wereldsteden erg goed uitgerust en kan op tig verschillende manieren, taxi's, metro's, shuttles et cetera. Verder is Praag ook een erg goede stad om rustig doorheen te wandelen dus als je van wandelen houdt doe dit zeker. je maakt dan wandelingen door de mooie lanen en langs de parken van Praag wat erg aan te raden is. Praag is echt een bewandelbare stad, ook wat afstanden betreft. Op deze manier zou je je gedachten wel eens kunnen verliezen in de stad en helemaal tot rust kunnen komen. Een andere erg originele manier op Praag te zien is door op een waterscooter over de Moldau te varen, de rivier die vroeger vele schrijvers en componisten tot inspiratie diende en die je zo van dichtbij kan meemaken. Ook zijn er echt betoverende Road trips in Praag, wat een echte aanrader is en zijn er cruises over de Moldau beide geven de toerist een onbeschrijfelijk mooi beeld van het land en de stad mee.

Plaatsen in Praag

Zoals al eerder genoemd is de Praagse Burcht een echte imposante toeristische attractie en echt een must voor activiteiten binnen de Praagse stadsgrenzen. Het is ook niet voor niets een van de grootste kastelen in de geschiedenis van de wereld. Een andere aantrekkelijke plaats in deze stad is de Charles Brug, dit is een van de meest eigen en speciale plaatsen waar je naartoe kunt in Praag. Omdat deze plek altijd op de hoogte is van de laatste trends in de handels-en entertainmentactiviteiten is dit een goed gebied om te bezoeken als je als zakenman op zoek bent naar de internationale markten, plaatsen en het bedrijfsleven. De oude stad, de nieuwe stad en de kleine stad zijn alle drie erg in trek bij de toeristen van Praag.

Musea en cultuur

Als je een bewonderaar van architectonische impressies bent laat Praag bij elk bezoek weer een onvergetelijke indruk achter. Vooral door het Dansende Huis in Praag. Verder zijn er in Praag en omgeving ontelbare kastelen die op je wachten. Praag is de stad van klassieke kunst in combinatie met moderniteit. Veel liefhebbers van musea aarzelen niet bij een eventueel bezoek aan Praag en boeken gelijk omdat Praag ontelbare galerieën gewijd aan beeldende kunst, kunstnijverheid en historische musea telt. Door dit enorme aanbod is er voor alle verschillende behoeften van toeristen wel wat te vinden wat aansluit.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: UveX, Pixabay
  • http://www.prague.fm/nl/?gclid=CMWq_bqbnrECFZMmfAod_Dv9gA
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Praag
  • http://www.cityspotters.com/tsjechie/praag.html
  • http://praag.nl/

Reageer op het artikel "De Tsjechische stad Praag en omgeving"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 04-07-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!