InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > De Franse hoofdstad Parijs

De Franse hoofdstad Parijs

De Franse hoofdstad Parijs De internationale stad Parijs of door sommige mensen de stad van de liefde genoemd is een prachtige stad voor een lange of korte vakantie. In deze stad zijn veel monumenten en andere bezienswaardigheden die zeker een bezoek waard zijn. Ook bevat Parijs een keur aan mooie parken en tuinen waar je helemaal tot rust kunt komen. Door de geringe afstand vanuit Nederland is Parijs ideaal voor een korte stedentrip van enkele dagen of een weekend. Parijs, de hoofdstad van Frankrijk is een van de belangrijkste en meest vooraanstaande steden wereldwijd. Het is het hart van het internationale bedrijfsleven. Deze stad is een prachtig vooraanstaand wereldcentrum. Parijs is een dominante factor op het gebied van internationaal onderwijs, politiek, media, mode, wetenschap en ook nog kunst. Alleen al door deze diversiteit is Parijs een bezoek waard. Of je nu een hartstochtelijke minnaar, hopeloze romanticus of gewoon een natuurliefhebber bent Parijs heeft het allemaal. Een mooie grote stad die hoop en liefde uitstraalt en niet alleen bij de eerste ontmoeting maar bij elke bezoek laat Parijs haar charme weer zien.

Bezienswaardigheden en monumenten

Parijs huisvest erg veel belangrijke bezienswaardigheden, maar de voornaamste is natuurlijk de Eiffeltoren dit is de topfavoriete bestemming van menige toerist. Maar toch is er in Parijs veel meer te zien dan alleen de Eiffeltoren, wereldberoemde monumenten waar U misschien nog nooit van gehoord heeft. Moulin Rouge bijvoorbeeld, dit is ook erg geliefd bij de toerist en is ook wereldberoemd alleen minder bekend. De Hamps-Elysees straat ook is een belangrijke toeristische attractie die een bezoek zeker waard is. In deze straat staan een prachtige Gotische kathedraal en een monument dat gebouwd is om de mensen te eren die vochten voor Frankrijk. Deze straat moet eigenlijk gewoon worden bezocht, alleen al om iets van het gevoel van Parijs mee te krijgen en te snappen.

Parken en Tuinen

Parijs huisvest een enorme rijkdom en diversiteit aan wonderschone parken en tuinen. Of je nu meer van bloemen of van groen houdt in deze parken kun je even bijkomen en genieten van de frisse lucht. Je moet gewoon even genieten van de luxe van deze parken als je even aan het drukke verkeer wilt ontsnappen, deze parken zijn echt hemelse reizen. Bij Tuileries Garden kun je lekker op bankjes zitten en genieten van het zalige uitzicht op de Seine. Hier kan iedereen het zich veroorloven om even alle stress en zorgen te vergeten en zich even verlicht voelen in deze uitbundig groene tuin. Verder is Left Bank Luxembourg een ander uitstekend park bekend om haar schoonheid en charme. Deze parken zijn wel ontzettend in trek bij reizigers dus het kan erg druk zijn.

Entertainment, kunst, musea

Niemand kan eigenlijk ooit vertrouwd raken met de Parijse Opera en haar populariteit. Deze opera behoord tot een van s ‘werelds grootste. Ook organiseert Parijs regelmatig balletvoorstellingen. Alleen al een glimp opvangen van de plaatsen waar deze pioniers, balletdansers, vroeger werden neergeschoten is al een prestatie op zich vanwege de enorme populariteit. Parijs heeft een enorme collectie aan theaters, clubs en andere die lang geleden gesticht zijn en nog steeds verder doorgaan.

Beroemde industrieën

Parijs is sinds de Renaissance al een toonaangevende pionier op het gebied van mode, kunst en schoonheid. De parfumindustrie en de modemarkt worden voornamelijk door Parijs gedicteerd en zelfs de verschillende accessoires die wereldwijd te verkrijgen zijn hebben vaak op een bepaalde manier wel te maken met Parijs. Zoals elke toerist natuurlijk wil kun je in Parijs je eigen parfum maken, door het toevoegen van geuren naar zijn keuze. In Parijs is het mogelijk om deze droom uit te laten komen in deze betoverende stad. Parijs is de perfecte mix van alle culturen, mode en tradities in deze steeds grotere internationale wereld.

Uit in Parijs

Als je eens in Parijs bent is het eigenlijk gewoon zonde van jouw tijd als je gaat slapen. In praktisch iedere wijk van Parijs is er in de nachtelijke uren wel iets te beleven. De erg populaire delen van de stad zijn: Le Marais, Montmartre, mar ook delen van Bellevill. Andere plaatsen om uit te gaan zijn: Het Lido, Baiser Sale,L’urgence Bar, cafe de l’Industrie en Theatre d Chalet. Dit zijn stuk voor stuk allemaal uitstekende locaties om tijdens de avonduren te verblijven en het uitermate naar de zin te hebben.
Gerelateerde artikelen
Toerisme in FrankrijkToerisme in FrankrijkFrankrijk is voor ons een geliefde vakantiebestemming. Veel Nederlanders gaan in de zomermaanden op reis naar Frankrijk.…
Naar welke stad ga jij voor een citytrip?Naar welke stad ga jij voor een citytrip?We maken graag een citytrip en in Europa zijn er veel leuke steden om te bekijken. Het aanbod is ontzettend groot, waard…
Parijs bezienswaardigheden top 10Parijs bezienswaardigheden top 10Parijs, de bezienswaardigheden top 10! Parijs staat jaarlijks weer in de top 3 van de meeste bezochte steden ter wereld.…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Zingaro. I Am A Gipsy Too., Flickr (CC BY-2.0)
  • http://www.parijs.net/
  • http://www.youropi.com/nl/parijs-12
  • http://www.parijsonline.nl/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs
  • http://parijs.nl/

Reageer op het artikel "De Franse hoofdstad Parijs"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 04-07-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!