De Spaanse stad Valencia, wat is er te doen en te zien?

De Spaanse stad Valencia, wat is er te doen en te zien? Valencia is een grote stad in het oosten van Spanje en ligt aan de Middellandse Zee. Valencia is de ideale vakantiebestemming door de combinatie van zon, zee en strand. In deze oude stad zijn ontzettend veel activiteiten te ondernemen, ideaal voor zowel een korte als een lange vakantie. Valencia heeft oneindig grote parken, mooie musea en tal van prachtige bezienswaardigheden. Eigenlijk moet je deze stad eens in je leven gezien hebben om de echte Spaanse steden te ervaren. Door de hedendaagse vliegroutes ben je zo in Valencia voor een korte stedentrip. Valencia is de op twee na grootste stad van Spanje en wordt geroemd om zijn overvloedige citroen, limoen en sinaasappel boomgaarden. In Valencia zijn echter niet alleen maar citrusvruchten te vinden, bij lange na niet. Valencia is de geboorteplaats van het gerecht paella, een van de meest geliefde inheemse gerechten van Spanje. Valencia combineert de geurige fruitbomen met adembenemende architectuur waardoor deze charmante bestemming voor iedereen een geweldige vakantie in huis heeft.

Bezienswaardigheden

Valencia huisvest een prachtige kathedraal welke ook een grote toeristische attractie is. Deze is voorzien van verschillende soorten bouwstijlen en architectuur. Ook zijn er tal van musea, galeries en parken waar toeristen een goed gevoel van het oude werelderfgoed dat vandaag de dag nog te zien is kunnen krijgen. Valencia is echter niet alleen maar architectuur en bomen. De Costa Blanca oftewel Witte Kust, is een van de meest populaire uitjes onder de toeristen in Valencia. Dit is dan ook een van de meest populaire stranden van Europa in de zomer. Naast de de sneeuwwitte stranden en het sprankelende blauwe water zijn hier veel gezellige cafés en restaurants waar je kunt genieten van echte Spaanse tapas en andere inheemse gerechten.

Activiteiten

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat watersport echt jouw ding is. Dan ben je in Valencia op de juiste bestemming, hier kun je duiken, snorkelen, surfen, zeilen en vissen dus er is zat keuze. Verder kun je in de omgeving prachtig wandelen of door de stad zelf natuurlijk. Je kunt ook makkelijk fietsen huren en gewoon de hele stad op de fiets bezichtigen.

Winkelen

Om te winkelen is Valencia ook een goede reisbestemming. Er zijn namelijk veel geweldige plaatsen om te winkelen in en rondom Valencia. Struin op je gemak door de straten van Valencia en bekijk het enorme aanbod van kleine winkeltjes en boetiekjes in handen van lokale ondernemers. Hier vind je handgemaakt kleding, goede wijn, sterke drank, fantastische kunst, mooie ambachten en nog veel meer.

Parken

Als je in Valencia gewoon even tot rust wil komen heeft de stad uitstekende parken om te bezoeken. De botanische tuin Jardín Botánico is dan echt een aanrader. In deze tuin kun je heerlijk ontspannen genieten van bomen, planten en natuurlijk ook bloemen. In dit park staan cactussen, vleesetende planten, palmbomen en nog meer. Omdat dit zo een rustgevend park is liggen hier vaak heel veel katten te relaxen. Doordat deze katten gevoerd worden door medewerkers van de tuin zullen ze niet snel de behoefte hebben om te verkassen.

Verder heb je nog het park Jardín del Turia. Na een overstroming van de Turia rivier in 1957 besloot de gemeente hier een park aan te leggen. Dit park is ongeveer vijf kilometer groot. Dit park is populair onder de inwoners van Valencia en onder toeristen. Het is hier altijd druk met fietsers, hardlopers en wandelaars. Dit park bevat enkele thema’s met bijbehorende planten en bomen. Voor de kinderen is er een speeltuin in het park. Dit park heeft verder fonteinen, terrassen en een skatepark. Doordat Jardín del Turia zo ontzettend groot is, is het park uitermate geschikt voor de vele festivals die het jaarlijks huisvest.

Het park Parque Natural l’Albufera is een groot park van 21.000 hectare en ligt ten zuiden van Velencia. Het park bevat een enorme diversiteit van verschillende bomen en planten. In Parque Natural l’Albufera ligt ook het grootste meer van heel het Iberische schiereiland

Uitgaan

De stad is niet alleen maar mooi en gematigd, maar ook nog eens spannend. In de vele disco's en dansclubs gaan bewoners en toeristen helemaal los, zij kunnen hier dansen en drinken van zonsopgang tot zonsondergang, als je dit kan volhouden is dit een leuke activiteit om één of meerdere keren uit te voeren. Valencia ‘s nachtleven herbergt veel plezier en is een duidelijk teken voor alle studenten en volwassenen die op zoek zijn naar een geweldige tijd nadat de zon onder is gegaan.

Accommodatie

Omdat Valencia een populaire vakantiebestemming is, heerst er in Valencia zeker geen tekort aan mooie accommodaties. Je kunt hier kiezen uit luxe grote hotels, leuke huisjes aan het strand met leuke restaurantjes en zelfs ook uit jeugdherbergen. Dus wil je een verblijf met alle faciliteiten of gewoon de kale basis, Valencia heeft het!
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Javiboy, Pixabay
  • http://www.verrassendvalencia.nl/
  • http://valencia.nl/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Valencia_(stad)

Reageer op het artikel "De Spaanse stad Valencia, wat is er te doen en te zien?"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 04-07-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!