De Zwitserse stad Genève

De Zwitserse stad Genève Genève, de hoofdstad van Zwitserland, is één van de meest verstrekkende en belangrijkste steden op het gebied van internationale handelsbetrekkingen wereldwijd. De stad is een esthetische en trendsettende stad in de hedendaagse activiteiten op allerlei verschillende gebieden. Maar wat is er nou allemaal te doen in deze stad als je hier op vakantie bent en waarom moet je deze stad van pracht en praal nou een keer gezien hebben?

Musea en Galleries

Het internationaal museum van de reformatie

Het internationaal museum van de reformatie verschaft inzicht in de mystieke en traditionele kanten van de reformatie; voorwerpen, boeken, documenten en schilderijen. De één nog zeldzamer dan de ander verschaffen ze een goede indruk van de relatie tussen de reformatie en de stad Genève.

Museum van het internationale comité van het Rode Kruis

Er is ook nog het museum van het internationale comité van het Rode Kruis. Dit is een museum dat de diensten van het Rode Kruis weergeeft met foto's, illustraties, rapporten, artikelen etc. Dit museum verschaft op een leuke en informatieve manier informatie over de vorderingen die het Rode Kruis voor de mensheid maakt. Dit museum activeert dit haar bezoekers echt om op een bepaalde manier een rol te gaan spelen in deze vorderingen.

Musee Art et Histoire

Musee Art et Histoire heeft een mooie combinatie van kunstcollecties en gedetailleerde archeologische assortimenten. Deze collectie sluit leuk aan op Frans- Zwitserse uitgebreide impressionistische werken.

Parken en Tuinen

Parc Des Bastions is een park met uitgestrekt groen en veel allure. Dit park is zeker een bezoek waard voor een time-out. Hier kun je je ziel en geest even kalmeren en gewoon helemaal tot rust komen in het overvloedige groen. Een andere mooie tuin is het Parc des Eaux Vives. Dit park is werkelijk beroemd om zijn flora. Het mooie aan deze tuin is dat het een formidabel uitzicht heeft over een meer waar het park aan ligt. Een echte aanrader.

Bars, Clubs en cafés

Genève is een stad die altijd sprankelt van al haar dynamische activiteiten; er wordt hier geen rekening gehouden met het moment van dag of nacht. Als het begint te schemeren, wordt Genève de stad van het licht, en overdag is het de plaats van de workaholics. Het Clubbing is in Zwitserland een belangrijk onderdeel van het sociale leven van de inwoners voor hun contacten. Zwitsers gebruiken dit ook een beetje als een excuus om te gaan feesten, ook al feesten ze waarschijnlijk ook wel zonder reden. De Zwitsers hebben hun hart helemaal liggen bij de 3 d's; dans, drank en discotheken. Als je het Zitserse nachtleven ingaat, zijn de discotheken Café Demi-Lune, Café de la Gare en La Clémence de drie beste plaatsen om naar toe te gaan. Hier kun je de hele nacht door feesten en drinken alsof de ochtend nooit zal komen. Remor is een van de beste bars in heel Zwitserland; de bar heeft de reputatie dat ze alles aanbieden waar je om durft te vragen. Moloko Bar is een ander beroemd gevolg van het Zwitserse uitgaansleven, vooral vanwege haar jonge menigte en levendige vieringen. Ook is Le Ferblanterie een zeer redelijke optie vanwege de temperamentvolle activiteiten en de vrolijkheid van de echte mensen overheerst.

Activiteiten

Le téléphérique du Salève is een plek op een berg beroemd om zijn schilderachtige uitzicht, wat je al tegenkomt terwijl je geniet van je reis ernaar toe. Deze plek heeft een ongelooflijk mooi uitzicht op de Mt. Blanc. Verder is er een overvloed aan toeristische bezienswaardigheden. Je hebt veel toeristische gebeurtenissen en locaties die je in Genève moet bezoeken. De motorenshow en de jachtrace zijn hier voorbeelden van. Als je deze activiteiten gezien hebt, kun je trots over deze fantastische gebeurtenis vertellen.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: * *, Flickr (CC BY-2.0)
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Gen%C3%A8ve_(stad)
  • http://www.cityspotters.com/zwitserland/geneve.html
  • http://www.zoover.nl/zwitserland/geneve/geneve

Reageer op het artikel "De Zwitserse stad Genève"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 13-08-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!