InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > De Ierse stad Dublin

De Ierse stad Dublin

De Ierse stad Dublin Dublin, de hoofdstad is een stad vol met levendigheid en kracht. Dublin sprankelt altijd met zijn energieke nachtleven en zijn levendige vieringen van allerlei soorten feesten. Dublin is waarschijnlijk de mooiste stad van Ierland. Dublin is erg geschikt voor korte vakanties door de geringe afstand vanuit Nederland. In deze stad is erg veel te zien en te doen van het bezichtigen van musea tot feesten, van winkelen tot wandelen in de natuur. Dublin heeft het! Weet je nog niet waar je naartoe wilt op vakantie? Dublin is een goedkope vakantie en zeker de moeite waard. Ga je al naar Dublin maar wil je meer informatie, lees het hier.

Musea

Het Nationaal Museum van Ierland

Het Nationaal Museum van Ierland is een van de meest bezochte en beste toeristische attracties die Dublin te bieden heeft.

Museum voor Moderne Kunst

Het Ierse Museum voor Moderne Kunst is het toonbeeld van de Ierse kunst. De perfecte belichaming van verbeelding in combinatie met de geschiedenis van haar ontstaan.

Het Dublin Writers Museum en het Bram Stoker Museum

Als je meer van geschiedenis houdt en uitgebreide kennis wil opdoen zijn het Dublin Writers Museum en het Bram Stoker Museum een echte aanrader.

Parken

De Nationale Botanische Tuin is een voorbeeld van deze prachtige tuinen, hier is het gras groener dan groen en er zijn overal veel bloemen. Door de enorme verscheidenheid aan plantensoorten is deze tuin een echt wonder. Als je in deze tuin bent voel je gelijk de rust en vrede die het uitstraalt. Ook is er nog het Phoenix Park in Dublin, dit park is ook een prachtige aanvulling op Dublin zijn eervolle reputatie. In dit park kun je ook helemaal tot rust komen en geeft een deel van de heerlijkheid van Dublin mee.

Winkelen

Grafton Street in Dublin is de meest bekende winkelstraat. Deze is vooral beroemd vanwege het enorm uitgebreide aanbod van producten. Brown Thomas is een erg duur warenhuis dat zich vooral richt op de internationale merken en markten. O' Connel Street en Henry Street hebben bewezen dat zij twee winkelgebieden zijn waar de toerist gek op is, maar niet alleen toeristen, ook de inwoners van Dublin komen er graag.

Clubs, Pubs en Bars

De Dice Bar en The Bailey zijn de twee meest trendy bars door de samenvoeging van de muziek van de jeugd en de muziek van volwassenen. Hier worden dus de hits van de jeugd gecombineerd met de hits van volwassenen, wat een breed scala aan bezoekers meebrengt.

Vervoer

Het mooie aan Dublin is dat je er op heel veel verschillende manieren kan komen. Je kunt door de lucht, over het water en over de weg aankomen; afhankelijk van welk vervoermiddel je prefereert. Dublin is daardoor ook voor alle prijsklassen beschikbaar. Als je in de stemming ben voor een boottocht ga je met de boot, maar als jouw liefde meer bij de weg ligt (om door de schilderachtige Ierse landschappen te rijden) neem je gewoon de auto. Het vervoer tussen de verschillende steden van Ierland gaat voornamelijk met het openbaar vervoer: bussen en treinen. Als je deze chaos liever ontvlucht kun je altijd nog een taxi nemen of een auto huren. Als je meer een wandelaar bent, kun je ook voor de optie wandelen kiezen, om de allure om je heen mee te krijgen. Je kunt wandelen in de prachtige natuur of in het mooie Dublin. Als je wandelen niet sportief genoeg vindt, is er ook nog altijd de optie om te gaan fietsen over de vele mooie fietspaden van Ierland.

Wandelen in Dublin

Voor de wandelaars onder ons heeft Dublin audiogidsen ontwikkeld, de zogenaamde “ iWalk”. Met deze audiogidsen kun je bepaalde wandelingen maken in en om de stad. Dit is een erg leuke manier om Dublin en omgeving goed te bekijken terwijl je ook nog eens van informatie wordt voorzien. Doordat deze audiogidsen voor erg veel verschillende routes geprogrammeerd zijn kun je kiezen op basis van jouw interesses. Zo heb je een kastelen en kathedralen iWalk maar ook de Croke Park iWalk.
Als je dus van wandelen houdt of je vindt het leuk om informatie over Dublin te verkrijgen is dit de ideale manier voor jou om van de stad te genieten.
© 2012 - 2017 Weeswijzer, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het bruisende DublinDublin, de hoofdstad van Ierland en tevens de stad, naar men zegt, met de hoogste pubdichtheid. De stad die bruist van h…
Arthur's Day - Activiteiten en geschiedenisOp 23 september vieren alle Ieren ter wereld Arthur's Day. De traditie heeft niets te maken met de politiek of godsdiens…
Samhain viering in IerlandSamhain viering in IerlandIn ons land is Halloween nog niet zo lang populair, zeker niet in vergelijking met Ierland waar het Halloween spektakel…
Goedkoop vliegen naar Dublin, IerlandGoedkoop vliegen naar Dublin, IerlandDublin begint voor reizigers vanuit Nederland een populaire bestemming te worden, vooral voor korte citytrips. Luchtvaar…
Bezoek Ierland - Bezienswaardigheden en luxeverblijvenEen bezoek aan Ierland staat voor velen synoniem met een citytrip naar Dublin. Ierland heeft echter veel meer in petto.…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Marybettiniblank / Pixabay
  • http://www.visitdublin.com/
  • http://dublin.nl/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Dublin
  • http://www.cityspotters.com/ierland/dublin.html

Reageer op het artikel "De Ierse stad Dublin"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 06-03-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!