InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Kamperen > Kamperen in Amsterdam

Kamperen in Amsterdam

Wanneer je overnachten in een hotel niets vindt, of je bent iemand die graag het avontuurlijke opzoekt, of je kiest ervoor vanuit financieel oogpunt: overnachten op de camping in Amsterdam is gewoon mogelijk. Waar de Amsterdammer de stad uittrekt voor vakantie, is de hoofdstad zelf een attractie voor toeristen. En zij moeten ook overnachten. Waar kun je terecht op de camping in Amsterdam?

Kamperen in Amsterdam

Overnachten op de camping in Amsterdam. Het is niet het eerste waar je aan denkt, maar kamperen in de hoofdstad is mogelijk. Er zijn zelfs meerdere campings in de hoofdstad. Vanuit alle campings kun je met het openbaar vervoer of bijvoorbeeld met een huurfiets naar het centrum van de stad, om te genieten van alles wat Amsterdam te bieden heeft.

Camping Vliegenbos

Gelegen in het Vliegenbos in Amsterdam-Noord, boven het IJ, ligt de camping Vliegenbos. De ideale uitvalsbasis voor hen die de stad Amsterdam willen ontdekken, of juist richting het waterrijke gebied Waterland willen trekken. Plaatsen als Volendam, Edam en Marken liggen op fietsafstand. Met de veerpont kun je zeer makkelijk het centrum van Amsterdam bereiken. Je kunt uiteraard ook de bus pakken. De camping heeft de beschikking over trekkershutten en accommodatie voor groepen. Honden zijn niet toegestaan op deze camping.

  • Open: van begin april tot eind september
  • Adres: Meeuwenlaan 138, 1022 AM, Amsterdam-Noord
  • Telefoon: +31(0)20 63 68 855
  • E-mail: info@vliegenbos.com
  • Website: www.vliegenbos.com

Camping Badhoeve

In het beschermd natuurgebied Kinselmeer, even ten noorden van Amsterdam, ligt camping de Badhoeve. De camping is gelegen aan zowel het Kinselmeer, als ook het IJsselmeer. Ideaal voor de watersporter. De camping ligt op fietsafstand van dorpen als Volendam, Marken en Edam. Met de bus kun je van en naar het centrum van de stad.

  • Open: 01 april tot 01 oktober
  • Adres: Uitdammerdijk 10, 1026 CP, Amsterdam
  • Telefoon: +31(0)20 49 04 283
  • E-mail: info@campingdebadhoeve.nl
  • Website: www.campingdebadhoeve.nl

Camping Zeeburg

Gelegen aan het water, in het stadsdeel Zeeburg aan de oostzijde van de stad, ligt camping Zeeburg. Met tram of bus kun je makkelijk het centrum van de stad bereiken. Je kunt uiteraard ook een fiets huren. Men organiseert zomers veel activiteiten, en zwemmen in de plas naast de camping behoort eveneens tot de mogelijkheden. De locatie van de camping is gunstig, wanneer je dicht bij het centrum wilt zijn, maar niet met auto of camper het drukke stadsverkeer in wilt rijden. De camping beschikt ook over kleine huisjes, en tevens felgekleurde wagonettes. Leuk voor de kinderen.

  • Open: hele jaar
  • Adres: Zuider IJdijk 20, 1095 KN, Amsterdam
  • Telefoon +31(0)20 - 694 44 30
  • E-mail: info@campingzeeburg.nl
  • Website: www.campingzeeburg.nl

Gaasper Camping Amsterdam

In het stadsdeel Amsterdam Zuidoost liggen het recreatiegebied Gaasperplas. In dit park is ook de Gaasper Camping gelegen. Vanuit de camping trekt u makkelijk met het openbaar vervoer richting centrum. Het recreatiegebied zelf biedt eveneens ruime gelegenheid om je te vermaken: zwemmen in of surfen op de plas, en er zijn veel wandel-, fiets- en ruiterpaden. Op enkele minuten loopafstand ligt het metrostation. De metro rijdt overdag elke 10 minuten en brengt je in 20 minuten in hartje Amsterdam. Met de nachtbus kun je vanaf Amsterdam Centraal Station terug komen.

  • Open: 15 maart tot 01 november
  • Adres: Loosdrechtdreef 7, 1108 AZ, Amsterdam Zuidoost
  • Telefoon: +31(0)20 69 69 369
  • E-mail: info@gaaspercamping.nl
  • Website: www.gaaspercamping.nl

Camping Amsterdamse Bos

Aan de zuidrand van het recreatiegebied Amsterdamse Bos ligt camping/hostel Amsterdamse Bos. Het recreatiegebied op zich is al zeer de moeite waard met vertier voor iedereen. Je kunt wandelen, fietsen, kanoën, er is een geitenboerderij, een doolhof en je kunt zelfs klimmen door de boomtoppen. De camping heeft ook vaste accommodaties, zoals trekkershutten. Op loopafstand is de halte van de sneltram/metro richting het centrum van Amsterdam. Ook met de fiets is de stad te bereiken. Je fietst dan tevens een stuk door het prachtige Amsterdamse Bos.

  • Open: hele jaar
  • Adres: Kleine Noorddijk 1, 1187 NZ, Amstelveen
  • Telefoon: +31 (0)20 - 641 68 68
  • E-mail: info@amsterdamsebos.nl
  • Website: www.campingamsterdamsebos.nl

Lees verder

© 2012 - 2017 Solnah, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Websites van alle betrokken campings

Reageer op het artikel "Kamperen in Amsterdam"

Infoteur: Solnah
Gepubliceerd: 28-02-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Special: Dagje Amsterdam
Schrijf mee!