InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Kamperen > Doortrekcamping La Croix d’Arles (640 km vanaf Utrecht)

Doortrekcamping La Croix d’Arles (640 km vanaf Utrecht)

Doortrekcamping La Croix d’Arles (640 km vanaf Utrecht) Camping La Croix d’Arles is een goede keuze als je een tussenstop zoekt op weg naar het zuiden. Er is een zwembad en je kunt er een goede maaltijd nuttigen in het restaurant. Een tent of stacaravan kun je huren via de camping of Vacansoleil, maar natuurlijk kun je ook met je eigen tent, caravan of camper op deze camping staan. De faciliteiten zijn eenvoudig maar prima verzorgd.

Inhoud artikel

Gegevens

Camping La Croix d’Arles
R.N. 74
52200 Bourg
France
Telefoonnummer vanuit Nederland: 0033 325 88 24 02
Oppervlakte: 6 hectare
Website: www.croixdarles.eu

Prijs en reserveren

  • Via bovenstaande website kun je een staanplaats reserveren voor eigen tent of caravan. Verder is het mogelijk om te huren: chalet, stacaravan of tent.
  • Via Vacansoleil kun je stacaravans/mobil homes en tenten (met inventaris) huren.
  • Wat je voor een verblijf moet betalen hangt af van de periode waarin je de verblijfplaats huurt, type verblijfplaats en de lengte van de huurperiode.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Parkfaciliteiten van camping La Croix d’Arles

  • Twee zwembaden, waarvan een kinderbad
  • Soms animatie in het hoogseizoen
  • Sauna
  • Jacuzzi
  • Tafeltennis
  • Minigolf
  • Speeltuintje met schommels, glijbaan, trampoline
  • Elektronische spellen
  • Bar
  • Restaurant (15 april tot 15 oktober), ook afhaalgerechten
  • Televisieruimte
  • Levensmiddelenwinkel
  • Wasmachines, droger
  • Wi Fi

De inrichting van onze tent (gehuurd via Vacansoleil)

We verbleven in een tent van Vacansoleil. De inventaris was compleet wat mij betreft. Bedden (wel zelf kussen en lakens/slaapzak meenemen), koelkast, gasfornuis met drie pitten, twee lampen, jerrycan, pannen, bestek, kurkentrekker, blikopener, koffiefilter, kuipstoelen, verstelbare stoelen. Je krijgt via Vacansoleil een inventarislijst.

Handig om te weten

  • De receptie Wij mochten aankomen tussen 16.00 uur en 20.00 uur en vertrekken tussen 8.00 uur en 10.00 uur (Vacansoleil). Huur je via de camping dan kun je op de website aankomst- en vertrektijden vinden.
  • Je hoeft geen badmuts te dragen in het zwembad.
  • Er is een restaurant, wij hebben er niet gegeten, maar ik hoorde van mensen die de camping vaker bezoeken dat je voor 15 euro een complete maaltijd hebt.
  • Op de camping zijn twee toiletgebouwen, deze zagen er netjes uit.
  • Je kunt wassen en drogen op de camping, munten koop je bij de receptie voor 3 euro per stuk.
  • Verse broodjes: bij de receptie kun je brood reserveren voor de volgende dag.
  • Bij de receptie kun je ansichtkaarten kopen en daar vind je ook allerlei folders.
  • In de caravans (van Vacansoleil zijn huisdieren toegestaan.
  • Vacansoleil had ons doorgegeven dat we een borg moesten betalen bij aankomst, dit was 150 euro.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Tips voor uitstapjes

Natuur

  • Meer van Liez

Cultuur

  • Langres (fraaie ommuurde stad)
  • Dijon (65 kilometer)
  • Chaumont

Mijn mening

Wij verbleven één nacht op deze camping en hadden een tent met inventaris gehuurd via Vacansoleil. De camping is zeer geschikt als doortrekcamping, je kunt er een hapje eten en alle faciliteiten zien er netjes uit. Het veld vooraan liep in de loop van de middag/avond vol met auto’s met caravans. Verblijf je langer op de camping dan zou ik kiezen voor een plaats iets verder op het terrein. De kinderen hebben heerlijk gezwommen in het zwembad. De speeltuin is compact maar er staan wel leuke dingen, de trampoline was favoriet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Speeltuinen in Zeeuws-VlaanderenSpeeltuinen in Zeeuws-VlaanderenWanneer de kinderen wat energie kwijt moeten en de ouders wat tijd voor zichzelf willen hebben, is een speeltuin ideaal.…
Buitenbubbelbad: kopen van een buitenjacuzziBuitenbubbelbad: kopen van een buitenjacuzziHet plaatsen van een buitenjacuzzi hoeft niet eens heel duur te zijn. Door allerlei ontwikkelingen is het de laatste jar…
Knaus Campingpark Lackenhäuser in het Beierse WoudKnaus Campingpark Lackenhäuser in het Beierse WoudEen camping gelegen in Lackenhäuser, tegen de zuidhelling van de Dreisesselberg op 850 meter hoogte. Lackenhäuser is gel…
Voordelig dagje weg op Goeree OverflakkeeVoordelig dagje weg op Goeree OverflakkeeOp Goeree Overflakkee bevinden zich genoeg mogelijkheden om een dagje uit te gaan met het hele gezin. Hieronder vindt u…
Rode uitslag na zwembad of jacuzzi: Hot tub folliculitisRode uitslag na zwembad of jacuzzi: Hot tub folliculitisJe bent wezen zwemmen in een subtropisch zwemparadijs en 6 tot 48 uur later ontstaan er rode, jeukende bultjes. Grote ka…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Reispapieren Vacansoleil
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Doortrekcamping La Croix d’Arles (640 km vanaf Utrecht)"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 27-04-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Special: Vacansoleil
Schrijf mee!