Le Soleil Fruité, een prachtige camping in de Drôme

Le Soleil Fruité, een prachtige camping in de Drôme Een familiecamping vlakbij het dorpje Châteauneuf-sur-Isère, op 990 kilometer afstand van Utrecht. Hoe is de inrichting van de stacaravans? De bergen van natuurgebied Vercors liggen binnen handbereik en aan de overkant van de Rhônevallei kun je genieten van de Ardèche. Welke leuke uitstapjes kun je maken in de omgeving?

Inhoud artikel

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Gegevens Le Soleil Fruité

Camping Le Soleil Fruité
Les Pêches
26300 Châteauneuf-sur-Isère
Drôme - France
Telefoonnummer vanuit Nederland: 0033 475 841 970
Oppervlakte: 4 hectare
Website: www.lesoleilfruite.com

Ontstaan van de camping

Pas in 2005 is men gestart met de bouw van deze camping, het was oorspronkelijk een boomgaard. De camping heeft de naam Le Soleil Fruité gekregen naar de boomgaard met abrikozen- en perzikenbomen. Er staan nog heel wat fruitbomen, hier mag je tijdens je verblijf verse seizoensvruchten van plukken. Er zijn naast de fruitbomen ook nog dertig olijfbomen.

Prijs en reserveren

Je kunt stacaravans en staanplaatsen voor eigen tent of caravan huren via bovenstaande website. Het is ook mogelijk om dit via Vacansoleil te doen (stacaravans/mobil home, tent met inventaris of een staanplaats). Wat je voor een verblijf moet betalen hangt af van de periode waarin je de woning gaat huren, type woning en de lengte van de huurperiode.

'Onze' stacaravan / Bron: Foto infoteur'Onze' stacaravan / Bron: Foto infoteur

Parkfaciliteiten van camping Le Soleil Fruité

  • Zwembad, 190 m2
  • Kinderbad: 195 m2 met verschillende wipkippen
  • Kinderbad: 60 m2 (verwarmd)
  • Bar, restaurant
  • Afhaalgerechten
  • Levensmiddelen: je kunt enkele levensmiddelen kopen naast de bar
  • Tafeltennis
  • Speeltuintje nabij restaurant/bar: schommels, wip, springkussen, trampolines
  • Wi-Fi (gratis, nabij het terras)
  • In het hoogseizoen animatie voor kinderen: Camping Kids

Inrichting van 'onze' stacaravan / Bron: Foto infoteurInrichting van 'onze' stacaravan / Bron: Foto infoteur

Wat kun je huren op deze camping

  • Drie types stacaravans (zie website camping)
  • Tent: maximaal vier volwassenen en twee kinderen, totale oppervlakte 25 m² (via Vacansoleil)
  • Staanplaats: voor tent of caravan

De inrichting van onze stacaravan

  • Wij verbleven in een stacaravan met: douche, separaat toilet, koelkast, parasol, vijf stapelstoelen voor buiten, tafel. De stacaravans zijn niet geschikt voor rolstoelgebruikers vanwege de smalle doorgangen.
  • In de tenten van Vacansoleil staan bedden met matrassen, een koelkast, keukenspullen en tuinmeubilair.

Handig om te weten

  • De receptie is open tussen 8.30 uur en 19.00 uur. Wij moesten ons melden tussen 16.00 uur en 20.00 uur en vertrekken tussen 08.00 uur en 10.00 uur.
  • De zwembaden zijn open tussen 10.00 uur en 19.00 uur Je hoeft geen badmuts te dragen.
  • Je kunt in het ‘restaurant’ eten, maar je kunt ook gerechten afhalen (vanaf 17.30 uur).
  • Bij de receptie kun je een overzicht krijgen van de supermarkten in de buurt, er is er geen op loopafstand, je moet er voor in de auto stappen. Supermarkt Leclerc heeft een zeer uitgebreid assortiment.
  • Op een centrale plek op de camping vind je het toiletgebouw. Dit ziet er erg mooi uit en wordt goed schoon gehouden. Wij hadden een douche en toilet in de caravan dus heb ik geen gebruik gemaakt van douche en toiletten. Ik begreep van anderen dat het water van de douches erg heet/te heet was. Er is ook een ruimte met wasmachines en een droger. Munten dien je aan te schaffen bij de receptie: 4 euro (55 minuten) voor een munt voor de wasmachine, 3 euro (45 minuten) voor een munt voor de droger.
  • Verse broodjes: reserveren voor 19.00 uur, de volgende ochtend ophalen. De lijst ligt op de balie bij de bar.
  • Bij de receptie kun je ansichtkaarten kopen en daar vind je ook allerlei folders. Bij de receptie hangt een bakje waar je uitgaande post in kunt doen.
  • Bij de bar kun je wat levensmiddelen kopen, het is echter niet veel, alleen wat producten die lang houdbaar zijn, verder wat sieraden.
  • Televisie: bij de bar staat een televisie, deze staat aan bij de meest belangrijke sportevenementen.
  • In de caravans mogen geen huisdieren.
  • Je mag niet roken in de caravans.
  • Dekens en kussens zijn aanwezig, linnengoed moet je zelf meenemen of huren. Wij nemen altijd slaapzakken en kussenslopen mee van huis.
  • In de caravan is elektrische verwarming aanwezig en airconditioning.
  • Borg bij aankomst: 200 euro. Dit mag je contant betalen of met creditcard. Wordt de caravan aan het einde van het verblijf netjes opgeleverd dan krijg je de borg terug (of het getekende formulier met de creditcardgegevens).

Grotte de Chorance / Bron: Foto infoteurGrotte de Chorance / Bron: Foto infoteur

Tips voor uitstapjes

Natuur

  • Grotte de Chorance
  • Palais Idéal (door Ferdinand Cheval)
  • Natuurgebied Vercors
  • Ardèche

Cultuur

  • Valence: historische stad met veel Romeinse overblijfselen

Verder

  • Het betoverde bos bij Hostun
  • Parc Animation in Saint-Donat
  • Krokodillen in Ferme aux Crocodiles in Pierrelatte

Palais Idéal (door Ferdinand Cheval) / Bron: Foto infoteurPalais Idéal (door Ferdinand Cheval) / Bron: Foto infoteur

Mijn mening

We hebben een heerlijke week gehad op deze camping. Wij huurden een caravan/mobil home via Vacansoleil, maar je kunt ook een caravan huren via de website van de camping. Ruime plaatsen op deze camping ook voor tenten. Er is veel groen, maar ook veel plekken in de volle zon. Onze caravan had geen luifel, de andere types caravan wel (een luifel is wel erg prettig als het warm is). De camping heeft drie zwembaden, een voor kinderen/volwassenen (niet heel groot) en twee baden voor jonge kinderen (een groot bad, een klein bad). Het water is vrij koud maar je went er snel aan. Voldoende ligbedden maar ook veel mensen die ’s morgens vroeg al hun handdoek neerleggen. Het zwembad wordt zeer goed schoon gemaakt en regelmatig wordt de kwaliteit van het zwembadwater gecontroleerd. Bij de bar kun je op een terras (gedeelte overdekt, gedeelte niet overdekt) iets eten en drinken.

Je hebt zicht op zwembad en trampolines. Het speeltuintje ligt wat meer naar achteren, dat vond ik wel jammer. Mijn oudste heeft een keer meegedaan met voetbal, georganiseerd door Camping Kids. Dit was uitstekend geregeld (enthousiaste medewerkers). Wij hebben twee keer eten afgehaald, zowel de pizza’s als de patatjes met frikadellen waren goed van kwaliteit. Het is geen camping voor discogangers maar meer voor ouderen en gezinnen met jonge kinderen. Het uitstapje naar Grotte de Choranche vonden wij zeer leuk, de grotten zijn prachtig maar ook het klank- en lichtspel was erg mooi. Neem wel een jas of vest mee. Ook Palais Idéal is zeer mooi, dit bouwwerk/kunstwerk is gemaakt door postbode Ferdinand Cheval. Ik vind deze camping bij de poorten van de Provence een aanrader voor gezinnen met kinderen tot en met tien/elf jaar.
Gerelateerde artikelen
Provence – van Beaune via Lyon naar MalaucèneProvence – van Beaune via Lyon naar MalaucèneOp weg naar de Provence, met als startpunt Hollum op Ameland en bestemming Malaucène in de Provence, aan de voet van de…
Les Gorges de l'ArdècheTussen Vallon Pont d'Arc en Saint Martin d'Ardèche loopt een indrukwekkende kloof langs de rivier de Ardèche. Deze kloof…
Viersterrencamping le Provençal in de ArdècheBen je op zoek naar een geschikte locatie voor je verblijf in de Ardèche? Dan is een van de honderden mogelijkheden vier…
Provence – van Luik via Metz en Nancy naar DijonProvence – van Luik via Metz en Nancy naar DijonDe reis naar de Provence gaat via Valkenburg in het puntje van Limburg naar Luik in België. Daarna wordt de tocht vervol…

Camping Château de Chigy, prachtig domein in BourgondiëCamping Château de Chigy, prachtig domein in BourgondiëOp 785 kilometer vanaf Utrecht vind je deze mooie viersterrencamping. De receptie is gehuisvest in een kasteel. Op het t…
Wildkamperen in Scandinavië: overnachten in de vrije natuurWildkamperen in Scandinavië: overnachten in de vrije natuurScandinavië; een prachtige bestemming voor wie houdt van rust, ruimte en natuur. Voor wie daarbij ook het avontuur niet…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Folder Vacansoleil
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 3: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 4: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 5: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Le Soleil Fruité, een prachtige camping in de Drôme"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: September 2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Schrijf mee!