Kamperen bij de boer op camping Natuurlijk Genoegen

Kamperen bij de boer op camping Natuurlijk Genoegen Je hoeft niet altijd ver van huis te gaan om een echt vakantiegevoel te krijgen. In de Kop van Noord-Holland zijn alle ingrediënten aanwezig: zee en strand, bossen, maar ook de polders zullen je zeker kunnen bekoren. Wij hebben een kleine week doorgebracht op boerencamping Natuurlijk Genoegen in Driehuizen. De camping is geopend van 1 april tot en met 31 oktober.

Inhoud artikel

De omschrijving van de camping op de website

De camping ligt in een prachtige polder, omringd door natuur, rust en ruimte. Het is een plek waar je kennis kunt maken met alle werkzaamheden op een biologisch-dynamische melkveehouderij. Voor kinderen zal het een onvergetelijke en leerzame ervaring zijn. Camping Natuurlijk Genoegen is een plek waar iedereen zich thuis zal voelen en waar je toch het gevoel beleeft van ertussenuit zijn.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Gegevens

Camping Natuurlijk Genoegen
Driehuizerweg 2A
1844 LM Driehuizen (Noord-Holland)
Tel.nr. 072-5044 326
Website: www.natuurlijkgenoegen.nl

Prijs en reserveren

De camping heeft 20 staanplaatsen beschikbaar. Om zeker te zijn van een plaats is het handig om te reserveren, telefonisch of per mail.

Prijzen 2016 (kijk ook op website)

  • Camper/ Caravan/ tent / 2 personen, stroom, warm water 15,50 euro
  • Volwassenen extra 4,00 euro
  • Kinderen 3,00 euro (t/m 12 jaar)
  • Toeristenbelasting p.p.p.n. 0,90 euro
  • Bijzettent 3,00 euro
  • Huisdier 0,75 euro
  • Extra auto 0,75 euro
  • Gratis Wifi aanwezig
  • Bezoek kort (± 2 uur) volwassenen 1,50 euro, kinderen 1,00 euro
  • Bezoek lang volwassenen 3,00 euro, kinderen 2,50 euro.

De Blaarkop is een oud Hollands koeienras dat nog dicht bij de natuur staat / Bron: Foto infoteurDe Blaarkop is een oud Hollands koeienras dat nog dicht bij de natuur staat / Bron: Foto infoteur

Aankomst en vertrek

Bij aankomst kun je de boer of boerin aanspreken of bij het woonhuis aanbellen. Er wordt genoteerd tot wanneer je wilt blijven, meestal is dit van tevoren al afgesproken. Betalen (contant) aan het einde van het verblijf.
Aankomst na 13.00 uur, vertrek voor 12 uur. Bij vertrek na 12:00 uur brengen wij een halve dag extra in rekening

Parkeren

Je kunt de auto parkeren naast de kapschuur en stal of op de betonplaten naast het campingterrein.

Standplaatsen

Er zijn verschillende grasvelden met staanplaatsen, je hebt prachtig uitzicht op de landerijen.
De plekken zijn voorzien van stroom (6 ampère).

Andere faciliteiten

  • Aan de buitenkant van het sanitairgebouw vind je twee toiletten (1 heren, 1 dames), twee wasbakken om de was/afwas te kunnen doen of water te tappen.
  • Aan de binnenkant (bereikbaar via de schuur) vind je ook twee wasbakken voor was of afwas, een wasmachine, voor de heren een douche, toilet en een hokje met een wastafel, voor de dames hetzelfde. Geen muntjes nodig voor het douchen. Zelf toiletpapier meenemen. Het sanitair zag er netjes uit.
  • In de schuur bij het sanitairgebouw vind je nog een wasmachine en een koelkast met vriesvak.

Speelgelegenheid

  • Kinderen kunnen zich vermaken in de hooischuur, kleine kinderen onder begeleiding!
  • Kinderen mogen spelen in het hooi, maar absoluut niet op de hoge balen en niet op de kuilgrashopen.
  • Je moet rustig zijn bij de dieren en blijf voorzichtig.
  • Speeltuintje met zandbak, klimrek en twee schommels (jonge kinderen begeleiden die nog niet kunnen zwemmen, daar er een sloot in de buurt is).
  • Verder is er een trampoline en een basket.
  • In de schuur staat een tafeltennistafel.

Heerlijk spelen in het hooi! / Bron: Foto infoteurHeerlijk spelen in het hooi! / Bron: Foto infoteur

Ook leuk voor kinderen

  • Onder begeleiding van de boer de koeien uit het land halen voor het melken, voeren en verzorgen van de beesten.
  • Meekijken bij het melken.
  • Een ritje maken met de trekker.
  • Animatie op dinsdag en donderdag (zie informatie op een bord in de schuur bij het sanitairgebouw).

Mensen die gebruik maken van een rolstoel

Er is geen rolstoeltoilet aanwezig.

Handig om te weten

  • De kapschuur is verboden terrein, er staan machines.
  • Huisdieren zijn welkom maar wel aangelijnd!
  • Honden uitlaten langs de kant van de weg.
  • Hond Sasha hoort bij het bedrijf, het is een Friese Stabij, een lieve vrolijke hond. Je mag haar geen eten geven, ze krijgt genoeg van haar baasjes.
  • Er is gelegenheid om een chemisch toilet te legen (aanwijzingen zie bij het sanitair gebouw).
  • Regelmatig wordt met een bepaalde windrichting door lijnvliegtuigen erg laag gevlogen, hier moest ik even aan wennen.

Vergaderingen, scholing en educatie

  • In de stal is een zaal die je kunt afhuren voor vergaderingen, workshops, trainingen, teambuilding en scholing.
  • Scholing en educatie voor kinderen: voor groep 1 tot en met 4: het programma Klaartje Koe. Voor groep 5 tot en met 8: lesprogramma Advies voor de boer, leerlingen ontdekken wat de verschillen zijn tussen een biologische en een reguliere veehouderij.

De winkel

Bij de boerderij hoort ook een winkel. Je kunt hier terecht voor de producten van de boerderij: rund- en lamsvlees, biologische melk, eieren. Het vlees is verpakt in twee tot vier persoons porties en is diepgevroren. De winkel is iedere zaterdag geopend van 9.00 uur tot 13.00 uur en op telefonische afspraak.

Tips voor uitstapjes (een kleine ‘greep’)

  • In Driehuizen kun je iets nuttigen bij café-restaurant De Vriendschap ( op dinsdag gesloten), hier kun je ook een kano of een fluisterbootje huren (ook leuk voor een bedrijfsfeest). Met een bootje kun je de Eilandspolder in.
  • Zwemmen kun je in de ringsloot bij de brug bij Driehuizen en bij het recreatiemeertje De Zandbank in het Noordeindermeer.
  • In het stiltegebied de Eilandspolder is een vogelkijkmuur en uitkijktorentje.
  • Grootschermer: raadhuis, kerk, museum en beeldentuin Nic Jonk, galerie Le Pignon, restaurant Roddels (op maandag gesloten, hier kun je ook bootjes huren), kleine supermarkt.
  • Graft: raadhuis (17e eeuw), bij het tankstation kun je fietsen huren.
  • De Rijp: zeer de moeite waard om hier rond te kijken, het is van oorsprong een vissersplaatsje, bekend van vroeger om de haringvangst en walvisvaart. Je kunt er bootjes huren, maar ook fietsen en steppen.
  • Pontjesroute: een fietsroute rond het Alkmaarder- en Uitgeestermeer, je komt vijf pontjes tegen.
  • Alkmaar: mooie en gezellige binnenstad, stedelijk museum, vrijdagmorgen de kaasmarkt (in de zomermaanden), overdekt en openlucht zwembad De Hoornse Vaart.
  • Heerhugowaard: Ballorig (overdekt speelparadijs voor kinderen).
  • Egmond, Bergen en Schoorl: gezellige dorpjes, bossen, duinen, strand en zee.

Deze molen kun je vanaf de camping zien / Bron: Foto infoteurDeze molen kun je vanaf de camping zien / Bron: Foto infoteur

Mijn mening

De omschrijving op de website klopt helemaal, wij hebben zeer leuke dagen gehad op deze camping. Mooie grasvelden, uitzicht op de polder. De boer en zijn vrouw (Jeroen en Rosalinde) zijn zeer hartelijke mensen, je voelt je direct welkom. Wij hadden fietsen mee en hebben een paar fietstochten in de omgeving gemaakt. Op de camping kun je folder verkrijgen met 19 fietsroutes Laag Holland, hiermee kun je zelf ook een route uitstippelen. We hebben heerlijk gegeten in café-restaurant De Vriendschap in Driehuizen (een minuut of acht lopen). Je kunt hier ook een tafeltje buiten kiezen bij mooi weer met uitzicht op de weidse polder. Een fluisterbootje huren is ook mogelijk maar daar zijn wij niet aan toegekomen. Neem voor jonge kinderen die nog niet kunnen zwemmen een reddingsvestje mee voor de veiligheid. Het spelen in de hooischuur en het binnenhalen van de koeien zullen mijn kinderen niet snel vergeten, kortom een perfect begin van onze vakantie.

Gerelateerde artikelen
Fietsen in Noord-HollandFietsen in Noord-HollandFietsen is een gezonde vrijetijdsbesteding en je hebt als je fietst, veel minder kans op blessures dan bij veel andere s…
Oudorp: dorp onder de rook van AlkmaarOudorp: dorp onder de rook van AlkmaarOudorp is een dorp gelegen in de provincie Noord-Holland, in de streek West-Friesland. Het dorp ligt onder de rook van A…
Vakantie in Sint Maartenszee, Noord-HollandVakantie in Sint Maartenszee, Noord-HollandSint Maartenszee is een klein plaatsje gelegen aan de Noordzee in Noord-Holland tussen Callantsoog en Petten. Het dorp m…
De Eilandspolder: natuur en recreatieDe Eilandspolder is een laagveen natuurgebied in Noord-Holland, gelegen in de gemeenten Schermer en Graft-De Rijp. Het i…

Renesse, dé toeristische trekpleister van ZeelandRenesse, dé toeristische trekpleister van ZeelandElke zomer wordt Renesse weer druk bezocht door vele toeristen uit heel Nederland en Duitsland. De grootste groep toeris…
Kamperen: Goedkoop kampeerspullen kopenKamperen is een hartstikke leuke manier van vakantie vieren, daarnaast is het ook relatief goedkoop, zeker als je kiest…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • www.natuurlijkgenoegen.nl
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 3: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 4: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Kamperen bij de boer op camping Natuurlijk Genoegen"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 27-04-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Schrijf mee!