InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Kamperen > Koop een tent voor een avontuurlijke en voordelige vakantie

Koop een tent voor een avontuurlijke en voordelige vakantie

Koop een tent voor een avontuurlijke en voordelige vakantie Veel Nederlanders kijken elk jaar uit naar de zomervakantie. Ondanks het onzekere weer is Nederland zelf niet altijd geschikt om te kamperen. Toch staan elk jaar de Nederlandse campings relatief vol met tenten. Daarbij komt ook dat de kwaliteit en het comfort van tenten enorm is toegenomen. Voor die kwaliteit betaal je echter een hogere prijs, maar daarmee investeer je wel in een goede kampeervakantie. Wil je er in de zomer een paar weken op uit in Nederland of het buitenland, investeer dan in een goede tent.

Kamperen

Kamperen is altijd een groot avontuur. Vooral het kamperen bij de boer, in binnen- en buitenland is aantrekkelijk geworden. Als je voor de eerste keer gaat kamperen ben je met de aanschaf van alle spullen misschien wel een aardig bedrag kwijt maar dat hoeft de pret niet te drukken. Op internet of in kringloopwinkels zijn veel tweedehands kampeerartikelen verkrijgbaar waardoor de uitgave minimaal kan blijven.

Soorten tenten

Tenten zijn er in diverse soorten, maten en prijzen. Over prijzen straks meer. Je hebt trekkerstenten, gezinstenten, etc. Tenten van het merk Base Camp zijn qua prijs/kwaliteit goede tenten. Als je echt een hele goede tent wilt dan is een de Waard tent een aanrader. Deze tent van Nederlandse makelij staat bekend om zijn stormtenten. Nieuw zijn dit soort tenten duur in aanschaf maar je hebt er zeker jaren profijt van. Ook tweedehands zijn deze tenten nog relatief duur maar dan heb je zeker nog jarenlang plezier van de tent.

Grote gezinnen

Heeft u een groot gezin? Treur niet. Er zijn prachtige ruime familietenten waar je met gemak met vijf personen in kunt slapen. Heb je dan nog ruimte tekort zet u er gewoon een tent bij. U hoeft niet bang te zijn dat door de mindere luxe de kids zich niet zullen vermaken. Integendeel, ze zullen meer plezier hebben dan ooit. Wat dacht u van een actieve vakantie bij de boer: helpen met koeien melken bijvoorbeeld. Kiest u voor een luxer camping zullen er voor de kinderen allerlei activiteiten te doen zijn. Voor een (groot) gezin met jonge kinderen is de vergrote Zilvermeeuw van de Waard een toptent! Deze tent heeft drie afsluitbare ruimtes waarin elk twee tot drie personen kunnen slapen.

Retro kamperen

Retro kamperen is een vorm van kamperen met oude tenten en caravans. Deze vorm is in trek bij jongeren die als het ware de hippie tijd uit de zestiger en zeventiger jaren willen beleven. Retro kampeerspullen zijn zeldzaam en zijn waardevast.

Prijzen

De aanschaf van een tent hoeft niet duur te zijn. Prijzen variëren van negentig tot een paar duizend euro. Een nieuwe tent van goede kwaliteit heb je al vanaf 400 euro. Tweedehands heb je bijvoorbeeld een de Waard vergrote zilvermeeuw voor ongeveer 500 euro. Het blijft natuurlijk een hele uitgave als je weinig hebt te besteden maar altijd nog goedkoper dan het huren van een vakantiehuisje. Op www.kieskeurig.nl kunt u alle prijzen van tenten vergelijken.

Meer weten?

Wil je meer weten over het aanschaffen van een tent of over kamperen kijk dan op:
  • www.anwb.nl
  • www.kampeerwinkel.nl
  • www.dewaardtenten.nl
  • www.vrijbuiter.nl
  • www.kampeerinfo.nl
  • www.basecamp.nl
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Koop een tent voor een avontuurlijke en voordelige vakantie"

Infoteur: Hessel
Laatste update: 06-04-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Schrijf mee!