InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Kamperen > Eurocamp, luxe kamperen in een tent, caravan of chalet

Eurocamp, luxe kamperen in een tent, caravan of chalet

Eurocamp, luxe kamperen in een tent, caravan of chalet Wilt u wel gaan kamperen, maar houdt u niet van vieze toiletgebouwen, koude douches en een badkuip als zwembad? Dan zit u bij Eurocamp op rozen. Veel luxe, gezellig personeel, die u indien nodig assisteren en u logeert op perfecte viersterrencampings op de mooiste locaties in Europa en Amerika.

Hoeveel en wat voor soort campings heeft Eurocamp

Bij Eurocamp kunt u een keuze maken uit 166 campings. Die campings zijn verdeeld over 13 landen in Europa en Amerika en natuurlijk zeker op uw favoriete of populaire bestemmingen.

Allemaal zijn deze campings geselecteerd op mooie, nette voorzieningen en staanplaatsen van de tenten en caravans. Dikwijls zijn de campings voorzien van een mooi zwembad en velerlei vermaak voor de jeugd in allerlei leeftijden. Neemt u de wat hogere kosten voor lief, dan kan uw vakantie bijna niet meer stuk.

Hoewel bovenstaande faciliteiten voor veel campings van Eurocamp opgaan, is er ook nog een keuze te maken uit campings, die een stuk kleiner en gemoedelijker zijn. Hier treft u dan dikwijls ook geen subtropisch zwemparadijs aan, maar bijvoorbeeld een wat kleiner zwembad. Ook een (kinder)disco zult u daar dan niet aantreffen. Dit soort campings zijn dan weer meer geliefd bij mensen zonder kinderen, die het daar dan weer helemaal naar hun zin kunnen hebben. De rust straalt dikwijls af van die kleinere campings en u kunt weer helemaal tot uzelf komen.

Hoe een keuze te maken uit de campings

Hoewel er nog steeds gewerkt wordt met brochures waar alle campings en alle informatie instaan, is het heden ten dage meer gebruikelijk om boekingen te doen en informatie op te zoeken via de website.
Heeft u iets naar uw zin gevonden, dan kunt u nog steeds per telefoon of fax vragen stellen of een boeking maken. De mogelijkheden van e-mail zijn ook erg handig en u zult snel een antwoord kunnen verwachten. Er staat een groot team voor u klaar.

Diverse kortingen mogelijk

Ook bij Eurocamp zijn er diverse kortingen en aanbiedingen mogelijk. Men wil u graag als klant en strooit dan ook lustig met vroegboekkortingen en gratis nachten voor de snelle beslissers, tot flinke kortingen op een langer verblijf op één en dezelfde locatie. Ook buiten het hoogseizoen zijn er natuurlijk wat voordeeltjes te halen, als u die mogelijkheid heeft.

Eurocamp en kinderen

Het valt niet te ontkennen: wat is er leuker dan op een camping zijn met kinderen? Eigenlijk niets. Ze vermaken zich de hele dag zelf of met nieuwe vriendjes of vriendinnetjes en u heeft er geen omkijken meer naar. Het grootste probleem is meestal om ze op een acceptabele tijd in hun bed te krijgen. Volop vertier voor de jeugd en rust voor de ouders.

Dikwijls is er een animatieteam op de camping, die de kinderen op een leuke manier bezig weten te houden. Er wordt geknutseld, gezwommen, gezongen, gewandeld en geschminkt. Zelfs als er in het team niemand Nederlands spreekt, blijkt het in de praktijk eigenlijk geen probleem op te leveren. Onderling hebben de kinderen veel plezier en ook daar spelen taalbarrières niet of nauwelijks een negatieve rol.

Een aantal regels voor het boeken

Er zijn natuurlijk altijd regels waar u zich aan moet houden bij het boeken van een vakantie. Bij Eurocamp zijn die erg flexibel en een aantal zal ik u niet onthouden:
  • tot 28 dagen voor vertrek kunt u éénmalig zonder kosten uw vakantie wijzigen.
  • tot 1 december dit jaar, kosteloos annuleren van uw geboekte vakantie. (Een gedeelte van uw vakantie annuleren is niet mogelijk).
  • bij reservering wordt éénmalig 20,00 in rekening gebracht en bij annulering worden deze kosten niet gerestitueerd.
  • u kunt zo lang (of kort) op een camping blijven als u wilt en u kunt meerdere bestemmingen combineren, zonder extra kosten.
  • een belangrijke voorwaarde is dat uw vakantie in totaal, minstens drie aaneengesloten nachten duurt.
  • één dag op een camping is mogelijk voor overnachten onderweg naar een eindbestemming, maar ook een rondreis behoort dus tot de mogelijkheden.
  • bij een erg kort verblijf (een of twee nachten), wordt een vaste toeslag berekend van 15,- per nacht.

Wat is er allemaal inbegrepen in de prijs

  • toeristenbelasting
  • verbruik van water, gas en elektriciteit
  • schoonmaakkosten
  • borgsom, die is er niet
  • wijzigingskosten, m.u.v. wijzigingen binnen een maand voor vertrek
  • U betaalt geen vergoeding als u per ongeluk iets breekt.
  • tot 1 december dit jaar kosteloos annuleren.

Hopelijk heeft u na het bekijken van de mogelijke bestemmingen al veel voorpret. En als het aan Eurocamp ligt heeft u achteraf nog heel lang napret, van die zorgeloze vakantie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kant en klare bungalowtent huren, hoe bevalt dat?Kant en klare bungalowtent huren, hoe bevalt dat?Lekker op vakantie naar de zon? Een bungalowtent huren is luxe kamperen. Kamperen is trouwens nog steeds een van de mees…
Tent of caravan: de voor- en nadelenVeel mensen beginnen met kamperen, zodra ze kinderen hebben. Kamperen op een camping is namelijk voor kinderen vaak de l…
Tips bij het kamperen in een tentTips bij het kamperen in een tentKamperen is iets wat mensen al jarenlang doen. Eigenlijk is kamperen al zo oud als de mensheid. Het kamperen in een tent…
Voor het eerst kamperenWat staat je allemaal te wachten als je voor het eerst gaat kamperen? En, wat heb je eigenlijk allemaal nodig tijdens he…
Bronnen en referenties
  • Eurocamp.nl

Reageer op het artikel "Eurocamp, luxe kamperen in een tent, caravan of chalet"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 03-04-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Special: Vakantiewoningen en tenten
Schrijf mee!