InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Kamperen > Camping Birkelt in Larochette (Luxemburg)
recensie

Camping Birkelt in Larochette (Luxemburg)

Camping Birkelt in Larochette (Luxemburg) Wat is er leuker dan kamperen op een mooie camping? Camping Birkelt is gelegen in het Müllerthal, dit wordt ook wel Klein Zwitserland genoemd. Het ligt in het oostelijke gedeelte van Luxemburg. De camping ligt op een heuvel even buiten het plaatsje Larochette. De afstand vanuit Utrecht is 335 kilometer.

Inhoud artikel

Gegevens

  • Camping Birkelt
  • 1, Um Birkelt
  • L-7633 Larochette
  • Luxembourg
  • Telefoonnummer: +352 87 90 40
  • Oppervlakte: 12 hectare
  • Website: www.camping-birkelt.lu
  • Mail: info@camping-birkelt.lu

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Prijs en reserveren

Je kunt stacaravans/chalets huren via bovenstaande website, maar ook via organisaties als Eurocamp en Vacansoleil. Via deze laatste organisatie kun je ook een bungalowtent huren. Wat je voor een verblijf moet betalen hangt af van de periode waarin je het verblijf gaat huren, type woning en de lengte van de huurperiode. Ik heb gekozen om rechtstreeks bij de camping te huren daar dit een stuk goedkoper was. Correspondentie gaat in het Nederlands, ik kreeg keurig een bevestiging dat ze mijn betaling hadden ontvangen.

Parkfaciliteiten van camping Birkelt

  • Verwarmd overdekt zwembad, het dak kan gedeeltelijk opengeschoven worden bij mooi weer
  • Verwarmd kinderbad (niet overdekt)
  • Animatie
  • Sauna
  • Tennisbanen (2)
  • Tafeltennis
  • Minigolf
  • Verschillende speeltuintjes
  • Voetbalveld
  • Elektronische spellen
  • Bar
  • Restaurant
  • Snackbalie (afhaalgerechten)
  • Supermarkt
  • Wasmachines
  • Wi-Fi

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Wat kun je huren op deze camping

Kampeerplaatsen van 80 tot 100 vierkante meter met toegang tot 10A stroom. Comfortplaatsen: hier kun je gebruik maken van 16A stroom en heb je een eigen water aan-/afvoer. Comfort+ plaatsen: 16A stroom, water aan-/afvoer en kabelaansluiting.

Plaatsen voor campers: op de camping zijn 10 verharde plaatsen voor campers, er is ook een servicestraat voor campers. Voor de poort zijn 8 quick-stop camperplaatsen met stroomaansluiting. Hier kun je voor weinig geld staan. Je mag gebruik maken van de servicestraat en van het sanitair, maar de prijs is exclusief gebruik animatie en zwembad. Aankomst na 17.00 uur en vertrek voor 9.00 uur.

Stacaravan Carribean: 25 vierkante meter, voor 4 personen, douche, apart toilet, woonkamer met keuken, 2 slaapkamers (1 slaapkamer met tweepersoonsbed, een slaapkamer met twee eenpersoonsbedden), half inpandig houten terras van 10 vierkante meter, televisie (10 Nederlandse zenders), radio/CD-speler, koffiezetapparaat, magnetron.

Stacaravan Tamaris: 32 vierkante meter, voor 6 personen, douche, apart toilet, woonkamer met keuken, 3 slaapkamers (1 met een tweepersoons bed, 2 slaapkamers met twee eenpersoonsbedden), houten terras met tuinset, televisie (met 10 Nederlandse zenders), radio/CD-speler, koffiezetapparaat en magnetron.

Stacaravan Pacific: 30 vierkante meter, voor 6 personen, douche, apart toilet, woonkamer met keuken, 3 slaapkamers (een slaapkamer met een tweepersoonsbed, twee slaapkamers met twee eenpersoonsbedden), half inpandig houten terras van 10 vierkante meter met tuinset, televisie (met 10 Nederlandse zenders), radio/CD-speler, koffiezetapparaat, magnetron.

Stacaravan Vivario: dit is een stacaravan voor mindervaliden, 32 vierkante meter, voor 4 personen, badkamer, woonkamer met keuken, 2 slaapkamers (een slaapkamer met twee eenpersoonsbedden en een slaapkamer met een stapelbed), houten terras met tuinset, televisie (met 10 Nederlandse zenders), radioa/CD-speler, koffiezetapparaat, magnetron.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Handig om te weten (2012)

  • Receptie: 8.30 uur tot 18.00 uur.
  • Winkel: 8.30 uur tot 12.00 uur en 13.00 uur tot 17.30 uur (redelijk uitgebreid assortiment).
  • Bar: maandag tot vrijdag: 12.00 uur tot 23.00 uur, zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 23.00 uur.
  • Keuken/restaurant: 17.00 uur tot 21.00 uur, een glutenvrij menu is mogelijk, wel 24 uur vooraf reserveren. Honden zijn niet toegestaan in het restaurant, maar wel op het verwarmde terras bij het zwembadveld.
  • Snackbar: 12.00 uur tot 21.00 uur.
  • Pizza’s: 12.00 uur tot 17.00 uur.
  • Zwembad: 10.00 uur tot 19.00 uur.
  • Gratis Wifi over de hele camping, je hebt geen codes nodig.
  • In het zwembad kun je zwempampers kopen, voor de lockers in de kleedkamers betaal je 2 euro borg.
  • Er is een noodbel direct naast de receptie voor ’s nachts.
  • Koelelementen kun je koelen in de diepvriezer in gebouw B3, maar je kunt ze ook inleveren bij de winkel.

Tips voor uitstapjes

Natuur

  • Het blotevoetenwandelpad bij camping Auf Kengert : het bewustzijn voor verschillende materialen zoals zand, boomschors, grind, gras en hout wordt ontwikkeld. Het pad is ongeveer 750 meter lang. Deelname is gratis, reserveren is aanbevolen voor grote groepen.
  • Verschillende wandelroutes die langs de camping lopen, je kunt een routebeschrijving (plaatselijke wandelkaart) verkrijgen bij de receptie van de camping voor een paar euro.
  • Schiessentumpel: een kleine, schilderachtige waterval in de Zwarte Ernz. Een folder kun je verkrijgen bij de receptie: Tourentipp Mullerthal-Consdorf.

Vianden / Bron: Foto infoteurVianden / Bron: Foto infoteur

Cultuur

  • De stad Luxemburg
  • Echternach
  • Vianden

Sportieve activiteiten

Vanaf de camping heb je direct aansluiting op het wandelwegennet en de mountainbikeroute rondom Larochette.

Mijn mening over deze camping

Wij hebben een zeer geslaagde vakantie gehad op deze camping. De stacaravan (Pacific) was van alle gemakken voorzien. Wij hadden zelf onze barbecue mee maar er bleek er bij iedere stacaravan (gehuurd via de camping) een te staan. Twee minpuntjes van de caravan vonden wij de douche, het water bleef niet altijd goed warm en het kraantje bij de wasbak, deze had een sensor, tandenpoetsen was erg moeilijk. Vanaf de camping is het erg leuk om naar Larochette te lopen, langs steile paden maar ook is er een mooi pad voor kinderwagens en mensen in een rolstoel. Bij de receptie kun je folders halen waar wandelroutes in staan. Wij hebben route L2 gelopen met de kinderen en deze wandeling was de moeite waard. Kasteel Vianden heeft veel indruk op ons gemaakt, ook hebben we gebruik gemaakt van de stoeltjeslift in Vianden. Een leuk en gratis uitstapje is het blotevoetenwandelpad, je start op een groot veld bij camping Auf Kengert, dit is maar een klein stukje rijden vanaf de camping. Maar op de camping zelf is ook genoeg te doen, een fijn zwembad waarvan het dak voor een gedeelte kan worden opengeschoven bij mooi weer, leuke animatie voor kinderen tot een jaar of tien. Er is ook een inlineskatebaan maar daar werd niet veel gebruik van gemaakt, al vinden kinderen het wel leuk om over de hindernissen te lopen. Het personeel van de camping is erg aardig en behulpzaam. Ik vind deze camping een aanrader voor gezinnen met kinderen in de leeftijd tot een jaar of twaalf, verder moet je het fijn vinden dat de meeste bezoekers uit Nederland komen. De eigenaren zijn ook Nederlanders.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Campings in Luxemburg rondom Larochette vergelekenCampings in Luxemburg rondom Larochette vergelekenIn Luxemburg ligt het plaatsje Larochette (in het Luxemburgs ‘Fiels’). Hier liggen drie campings. Larochette is een stad…
Luxemburg, buitenland op slechts 4 uur rijden!Luxemburg is een ideale bestemming, dichtbij maar je hebt toch het echte buitenlandgevoel. Er is genoeg te doen, vooral…
Luxemburg - bezienswaardige plaatsenLuxemburg, officieel het Groothertogdom Luxemburg, is een mini-landje niet zo ver van Nederland. Een ideale bestemming d…
Voorbeeldreis LuxemburgLuxemburg is niet de meest beroemde vakantiebestemming. Maar wie een weekje van huis wil met de auto en veel wil zien is…
Viersterrencamping le Provençal in de ArdècheBen je op zoek naar een geschikte locatie voor je verblijf in de Ardèche? Dan is een van de honderden mogelijkheden vier…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Folders van de camping (Birkelt)
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 3: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 4: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Camping Birkelt in Larochette (Luxemburg)"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 04-04-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Special: Vacansoleil
Recensies…
Schrijf mee!