InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Campina Open Boerderijdagen 2016

Campina Open Boerderijdagen 2016

Campina Open Boerderijdagen 2016 Elk jaar rond Pasen en Pinksteren is het Campina Open Boerderijdag. In 2016 wordt deze gehouden op 6 mei en 16 mei (Tweede Pinksterdag). Deze dag is uitermate geschikt om een kijkje te nemen in het leven op een boerderij. Voor kinderen worden ook verschillende activiteiten georganiseerd, zoals melkbusheffen en een boerenstormbaan. Een leuk uitje voor het hele gezin! De Campina Open Boerderijdagen worden gesponsord door Campina, de zuivelfabrikant. Een aantal boerderijen die hun melk aan Campina leveren staan op deze dagen open voor publiek. Dit jaar worden de Campina Boerderijdagen gehouden op vrijdag 6 mei en maandag 16 mei (Tweede Pinksterdag).

Campina

Campina valt onder de coöperatie FrieslandCampina. In 1882 werd de eerste zuivelcoöperatie opgericht en sinds 1947 is Campina voor het eerst als merk verkrijgbaar in de winkel.

Sinds 2015 is Campina ook officieel leverancier voor het NOC*NSF geworden. Op deze manier moedigt Campina samen met het NOC*NSF aan om gezonder te gaan leven. Campina levert producten aan voor de Nationale Sportweek. Ook leveren ze melkproducten aan Olympische Sporters.

Het assortiment van Campina bestaat uit de volgende producten:
  • melk
  • karnemelk
  • yoghurt
  • vla
  • pap
  • drinks
  • room
  • slagroom
  • schoolmelk

Naast de gewone Campina producten, levert Campina ook biologische melkproducten onder de naam Campina Boerenland.

Wat is er op deze dagen te doen?

Op de Campina Open Boerderijdag kun je het leven op de boerderij van dichtbij meemaken. De boeren vertellen graag wat er allemaal op de boerderij gebeurt voordat er een tankwagen met verse melk voor Campina kan wegrijden. Daarnaast zijn er natuurlijk dieren om te bekijken en heb je wellicht het geluk om te zien hoe een koe de melkinstallatie binnenloopt en automatisch gemolken wordt.

Voor kinderen is er een heleboel te beleven. Er kunnen spelletjes worden gedaan en ze kunnen proberen zelf een (nep)koe te melken. Een boerenstormbaan, spelen in de hooiberg of melkkanheffen, er is altijd genoeg te doen! Verder is er vaak de mogelijkheid om geschminkt te worden. Op veel boerderijen kunnen ze in het weiland tussen de koeien lopen. Voor kinderen (en ouders) vaak een indrukwekkende belevenis. En naast koeien zijn er natuurlijk nog veel meer dieren op een boerderij om te ontdekken!

Kortom, op de Campina Open Boerijdagen kun je terecht voor:
  • Meer informatie over het proces van koe tot Campinamelk
  • Contact met boerderijdieren (koeien, kalfjes, paarden, etc..)
  • Spelletjes en schminken voor de kinderen
  • Heerlijke Campinaproducten als tussendoortje

Welke boerderijen hebben hun deuren geopend?

Om te kijken welke Campina boerderij bij jou in de buurt meedoet aan de Open Boerderijdag kun je kijken op de website van Campina.

Wat kost dit uitje?

Tijdens de Open Boerderijdag worden de boerderijen gratis opengesteld voor publiek. Je hoeft dus geen entree te betalen. Wel kun je op deze dag verschillende zuivelproducten van Campina kopen. De kosten hiervoor verschillen per product en heb je zelf in de hand.

Ben je op zoek naar een leerzaam, leuk en goedkoop uitje voor je gezin? Ga naar de Campina Open Boerderijdag!
© 2012 - 2019 Cato, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Schoolmelk in NederlandSchoolmelk is al langer bekend in Nederland, sinds 1937. Nog steeds maken er dagelijks kinderen gebruik van schoolmelk,…
Bekende ijsproducenten: Nestlé, Unilever en anderenBekende ijsproducenten: Nestlé, Unilever en anderenNaast de 2 grootste ijsproducenten (Unilever en Nestlé), zijn er ook andere bekende ijsproducenten aanwezig op de markt:…
nieuws uitgelichtKoeien in de weiHet is elk voorjaar weer een machtig gezicht. Koeien die in de wintermaanden op stal hebben gestaan, mogen weer de wei i…
FrieslandCampina als onderneming onder de loep genomenFrieslandCampina als onderneming onder de loep genomenWanneer men het merk Campina hoort, koppelt men dit meteen aan zuivelproducten. Dit is dan ook terecht aangezien hun ass…
Koeien knuffelen: ontspannend voor lichaam en geestKoeien knuffelen: ontspannend voor lichaam en geestBent u regelmatig gestrest en helpt een wandelingetje in het bos of een warm bad niet meer? Dan kunt u ook een andere re…
Bronnen en referenties
  • www.campina.nl/boerderijdagen2016

Reageer op het artikel "Campina Open Boerderijdagen 2016"

Infoteur: Cato
Laatste update: 11-01-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!