InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Symphonica in Rosso 2012, Doe Maar in Gelredome Arnhem

Symphonica in Rosso 2012, Doe Maar in Gelredome Arnhem

Op 13, 17,19 en 20 oktober 2012 vindt in het Gelredome, voor de zevende keer in successie de Symphonica in Rosso plaats, ditmaal met als hoofdact Doe Maar. Marco Borsato startte in 2006 de reeks concerten, die vervolgd werd met Paul de Leeuw, Lionel Richie, Diana Ross, Sting en Nick & Simon. Doe Maar werd bekend met het album Skunk, waarna ze doorbraken met Doris Day en Andere Stukken. De bezetting is nog gelijk aan de beginjaren: Henny Vrienten, Ernst Jansz, Jan Hendriks en Jan Pijnenburg. Gastoptredens zijn te verwachten van Gers Pardoel, Frank Boeijen, Erik Mesie (Toontje Lager) en Nol Havens (VOF de Kunst). Op 14 september 2012 verscheen De Doos van Doe Maar, een verzamelbox met al hun cd's en een aantal dvd's. Daarnaast is er die dag een nieuwe cd uitgebracht waarop Doe Maar samenwerkt met diverse (Top Notch) artiesten zoals Gers Pardoel, The Opposites, Fresku, Spinvis, Sef, Kraantje Pappie, Postmen, Winne, Kempi en Extince.

Doe Maar hoofdact Symphonica in Rosso 2012

In 2012 zal opnieuw een Nederlandstalige formatie de hoofdgast zijn tijdens het jaarlijkse spektakel in Arnhem. Op dinsdagavond 15 november 2011 gaf Doe Maar een geheim concert in het Beauforthuis in Austerlitz voor 100 mensen, geselecteerde fans en pers. Daar kondigde hun frontman Henny Vrienten, na het vierde nummer van de set aan dat ze de headliner zijn van de Symphonica in Rosso, op 17 en 19 oktober 2012.

"We gaan alle stukken spelen die we ooit geschreven hebben", aldus zanger en bassist Vrienten die avond.
Tegen RTL Boulevard verklaarde hij dat ze zo'n twee maanden daarvoor benaderd waren. "We vonden het heel leuk om erover na te denken en toen we er even later over gingen praten hadden we nog meer zin om het te gaan doen."
„We hebben lang gewacht totdat er iemand langskwam met een goed idee. Dit is natuurlijk een schitterende gelegenheid om weer eens samen op het podium te staan”, liet Doe Maar weten in een persbericht.

Extra concert Doe Maar Gelredome

De voorverkoop voor het eerste concert verliep zodanig voorspoedig dat al op dezelfde dag een extra concert werd aangekondigd, voor vrijdag 19 oktober 2012.

Aankondiging derde concert

Anderhalve week na de bekendmaking heeft Henny Vrienten in een interview met Giel Beelen op 30 november bekend gemaakt dat Doe Maar nog een extra Symphonica in Rosso concert geeft. De band stond al op 17 en 19 oktober in het Gelredome en daar komt vanwege de grote belangstelling een extra concert op zaterdag 20 oktober bij.

Vierde concert Doe Maar (13 oktober 2012)

05 april 2012 werd bekend gemaakt dat Doe Maar een vierde optreden zal verzorgen in Arnhem op zaterdag 13 oktober 2012.

Aanvangstijden

Op alle vier de concertavonden is het GelreDome vanaf 18.00 uur geopend voor publiek.
De aanvangstijd van het concert is telkens om 20.00 uur, de eindtijd ligt rond 23.00 uur.

Gastoptredens Symphonica 2012

  • Gers Pardoel
  • Frank Boeijen
  • Erik Mesie (Toontje Lager)
  • Nol Havens (VOF de Kunst)

Joost Belinfante, Nederwiet en Doe Maar

Opmerkelijk was tijdens het korte optreden van Doe Maar in Austerlitz de aanwezigheid van Joost Belinfante, die mee speelde met de band. Joost was in de beginperiode van Doe Maar vaak te horen als gastmuzikant en percussionist. Hij schreef en zong mee op het in 1978 nog controversionele nummer Nederwiet, dat staat op de debuut-cd Skunk uit dat jaar. Of hij ook aanwezig zal zijn in Arnhem is niet bekend, Belinfante maakt nog altijd muziek, die verkrijgbaar is via zijn website.

Reünie van Doe Maar

Doe Maar, opgericht in 1978, stopte in 1984, toen ze in april van dat jaar met twee concerten afscheid namen van hun fans.
In 2000 kwamen ze weer bij elkaar voor een reünie en gaven ze 16 uitverkochte optredens in Ahoy in Rotterdam. Ook verscheen er een nieuwe cd, getiteld "Klaar" . In 2008 zochten Henny Vrienten, Ernst Jansz, Jan Hendriks en Jan Pijnenburg elkaar opnieuw op en verkochten ze de Kuip in Rotterdam twee maal uit en stonden ze op verschillende andere podia. Henny Vrienten meldde toen dat over Doe Maar het volgende gezegd kon worden: "Dit is geen reünie, we bestaan weer!". In juni 2011 verschenen ze, niet aangekondigd, tijdens de Groots met een Zachte G-concerten van Guus Meeuwis, in het Philips Stadion in Eindhoven.

Voorverkoop Symphonica In Rosso met Doe Maar

De voorverkoop voor de Symphonica met Doe Maar startte op vrijdag 17 oktober 2012, om 10.00 uur.

VIP tickets Doe Maar

Voor de concerten zijn speciale VIP tickets beschikbaar. Met dit Ticket+ ontvang je een veldkaart, toegang tot het algemene eerste vak voor het podium en early access tot het concert. Daarnaast krijg je een parkeerkaart (1 per 2 personen), merchandise en 4 consumptiemunten voor drankjes.

Adres Gelredome

Batavierenweg 25
6841HN Arnhem
026-8807888

Parkeren Gelredome

Rondom het Gelredome zijn diverse parkeerterreinen met plaats voor 4.000 auto's. Doordat deze parkeerplaatsen erg populair zijn, zijn ze vaak ruim anderhalf uur voor een evenement al vol. De andere parkeerplaatsen zijn elders in Arnhem gelegen en de routes daar naar toe worden, zodra je Arnhem binnen rijdt middels borden aan gegeven. Vanaf daar worden of shuttlebussen ingezet of je kunt lopend naar Gelredome. Omdat vooraf onduidelijk is welke parkeerplaatsen open zijn en/of vol zijn is het advies de borden en lichtkranten te volgen op de diverse wegen in en om Arnhem.

Per trein naar het Gelredome

Vanaf treinstation Arnhem Centraal rijden pendelbussen naar het Gelredome. De bussen vertrekken elke 10 minuten. Ben je vroeg, neem dan lijn 7 richting Rijkerswoerd. De rit naar GelreDome duurt ongeveer 10 minuten. Hou voor de terugreis rekening met een langere reistijd.
De pendelbussen stoppen en vertrekken voor de hoofdingang van Gelredome. Een retourkaartje kost € 5,00 per persoon

Nieuwe CD Doe Maar: Versies/Limmen Tapes

14 september 2012 verscheen een nieuwe cd van Doe Maar, waarop diverse Top Notch artiesten hun medewerking verlenen.

Tracklist

Cd 1
  • 1. Liever Dan Lief
  • 2. Belle Hélène
  • 3. Pa
  • 4. Doris Day
  • 5. Alles Gaat Voorbij
  • 6. Doe Maar Net Alsof
  • 7. Nederwiet

Cd 2
  • 1. Gers Pardoel, Postman & Doe Maar - Liever Dan Lief
  • 2. The Opposites - Belle Hélène
  • 3. Fresku & Doe Maar - Pa
  • 4. Sef & Spinvis - Doris Day
  • 5. Kraantje Pappie, Postmen & Doe Maar - Alles Gaat Voorbij
  • 6. Winne, Sticks, Rico & Kubus - Doe Maar Net Alsof
  • 7. Kempi & Doe Maar - Nederwiet
  • 8. Extince - Doe Maar Mee
  • 9. Postmen & Def Rhymz - De Bom

Op deze datum verscheen ook een box, getiteld De Doos van Doe Maar, hierin zijn alle albums die de band heeft uitgebracht opgenomen, inclusief Versies/Limmen Tapes, in totaal 14 cd's. Daarnaast bevat verzamelbox ook 10 dvd's met opnamen van concerten, clips, televisieoptredens en de opnamen van hun afscheidsconcerten.

Discografie Doe Maar (studioalbums)

  • Doe Maar (1979)
  • Skunk (1981)
  • Doris Day en Andere Stukken (1982)
  • 4us (Virus) (1983)
  • Klaar (2000)
  • Versies / Limmen Tapes (2012)

Lees verder

© 2011 - 2018 Kroezenier, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
recensieLionel Richie Symphonica in RossoIn September 2008 stond Lionel Richie 4 dagen in een uitverkocht Gelredome voor Symphonica in Rosso. Na 2 Nederlandse va…
Rihanna, GelreDome Arnhem, The Loud Tour, 9 november 2011Rihanna, GelreDome Arnhem, The Loud Tour, 9 november 2011Rihanna, geeft op 8 juni 2011 een eenmalig concert in het GelreDome in Arnhem, in het kader van The Loud Tour, een optre…
Marco Borsato alle albums op een rijMarco Borsato alle albums op een rijInmiddels zit Marco Borsato al 25 jaar in het vak, maar blijft een terugkerende hit. In dit artikel zult u alle Nederlan…
Iron Maiden, GelreDome Arnhem, Final Frontier, 8 juni 2011Iron Maiden, GelreDome Arnhem, Final Frontier, 8 juni 2011Iron Maiden, de Britse heavy metal band geeft op 8 juni 2011 een eenmalig concert in het GelreDome in Arnhem, in het kad…
Evenementenorganisator Mojo ConcertsEvenementenorganisator Mojo ConcertsNederland is het festivalland bij uitstek. In de zomermaanden kun je elk weekend wel naar een nieuw festival. Er zijn ze…
Bronnen en referenties
  • www.telegraaf.nl
  • www.symphonicainrosso.nl
  • www.nu.nl
  • www.allesoverutrecht.nl
  • www.joostbelinfante.nl/muziek
  • www.livenation.nl/event
  • www.wikpedia.nl
  • www.gelredome.nl

Reageer op het artikel "Symphonica in Rosso 2012, Doe Maar in Gelredome Arnhem"

Infoteur: Kroezenier
Laatste update: 07-10-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: GelreDome Evenementen
Schrijf mee!