InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Herfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderen

Herfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderen

Herfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderen De herfstvakantie van 2011 wordt gehouden in 2 periodes. In het noorden en het midden van het land staat de herfstvakantie gepland voor 15 t/m 23 oktober 2011. Het zuiden mag van 22 t/m 30 oktober genieten van een heerlijke week vrij. De herfstvakantie is een uitstekende gelegenheid voor eeen dagje uit met de kinderen. Veel attractieparken en speeltuinen zijn dan voor het laatst open, voor de winterstop en er worden door het gehele land activiteiten georganiseerd. Hier enkele uittips op een rij.

Thomas de Stoomlocomotief (vanaf 13 oktober 2011 - februari 2012)

Vanaf 13 oktober 2011 zal Thomas de Stoomlocomotief bekend van de gelijknamige tv-serie langs de Nederlandse theaters reizen voor zijn eerste echte theater tour door Nederland. Thomas de Stoomlocomotief en zijn vrienden zijn namelijk in rep en roer. Het circus komt naar Sodor. De dikke controleur wil dat alles tot in de puntjes geregeld is, maar of dat allemaal wel gaat lukken is nog maar de vraag. Meer informatie over Thomas de Stoomlocomotief de Musical kun je vinden op: www.vanhoornejunior.nl. Hier vindt je ook de speeldata's van de Musical van Thomas de Stoomlocomotief.

Miracle of Lights in Attractiepark Slagharen (14 oktober t/m 6 november 2011)

Sinds 2009 staat de herfstvakantie in Attractiepark Slagharen volledig in het teken van de Miracle of lights. Van 14 oktober 2011 tot en met 6 november 2011 zal er tijdens de avonduren een lichtjesparade door het attractiepark trekken dat te vergelijken is met de Disneyparade in Disneyland Parijs. Het park is tijdens deze periode extra lang geopend en zodra het schemerig begint te worden, zijn alle attracties met 2.500.000 lampjes verlicht en is een wandeling door de Main Street een een ware droom. De hoofdfiguren van het Attractiepark zullen in prachtige verlichtte wagens door het parkt trekken, begeleid door geweldige dansers en danseressen.

Zandsculpturen Festival in Hoensbroek (tot 6 november 2011)

Bij het Kasteel Hoensbroek zijn tot en met 6 november 2011 nog enkele metershoge zandkastelen te bewonderen.
De zandkastelen maken deel uit van het grootste historische Zandsculpturen Festival in Nederland dat door het Limburgse Kasteel Hoensbroek wordt georganiseerd. Het thema van het zandsculpturenfestival 2011 is “Meesterwerken”. Meesterwerken die bij het Kasteel Hoensbroek in zand zijn uitgebeeld zijn o.a: Sagrada Familia, de Eiffeltoren en de Keulse Dom, maar ook beroemdheden als Julius Caesar en koning Arthur.

Op 5 en 20 oktober is er een speciale avondopenstelling, dat een bezoek aan het zandsculpturenfestival nog spectaculairder maakt.

Haagse Kinderboekenmarkt (16 oktober 2011)

Op zondag 16 oktober 2011 wordt naast het leuke kinderboekenmuseum in den Haag de 36e editie van de jaarlijkse kinderboekenmarkt gehouden. Naast dat je hier natuurlijk leuke kinderboeken kunt kopen, kun je tijdens deze markt ook je favoriete illustratoren en schrijvers ontmoeten.

Lego World Zwolle (19 t/m 26 oktober 2011)

Tijdens de herfstvakantie zal het grootste lego spektakel ter wereld worden gehouden in de Ijsselhallen in Zwolle. Maar liefst 6 hallen zullen volledig in het teken staan van de wereldberoemde bouwsteentjes. Deze zullen garant staa voor heel veel plezier met levensgrote LEGO bouwwerken, een bioscoop, spektakulaire attracties en bekende artiesten!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Tip voor de herfstvakantie: Vakantieparken in ZeelandTip voor de herfstvakantie: Vakantieparken in ZeelandDe herfstvakantie is de ideale gelegenheid voor het boeken van een korte vakantie. Een voorbeeld van een korte vakantie…
Tip voor de herfstvakantie: Belgische KempenTip voor de herfstvakantie: Belgische KempenWat is er leuker dan om er in de herfstvakantie samen op uit te gaan. Ik hoor je al klagen: maar wat moet dat wel niet k…
Schoolvakanties in BelgiëIn België vallen de schoolvakanties op andere data dan in Nederland. Er zijn een aantal vaste vakanties: de herfstvakant…
Het weer in de herfstvakantieDe herfstvakantie vormt een uitstekende gelegenheid om met familie en/of vrienden eropuit te trekken naar bijvoorbeeld h…
Schoolvakanties België 2018, 2019 en 2020Schoolvakanties België 2018, 2019 en 2020In België vinden er gedurende het jaar diverse vakanties plaats. Voornamelijk scholen maken gebruik van de vaststaande v…

Reageer op het artikel "Herfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderen"

Infoteur: Tekstschrijvert
Gepubliceerd: 05-09-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!