InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Symphonica in Rosso 2011, Nick en Simon in GelreDome Arnhem

Symphonica in Rosso 2011, Nick en Simon in GelreDome Arnhem

Op 8, 14, 15 en 16 oktober 2011 vindt in het Gelredome, met als hoofdact Nick en Simon, voor de zesde keer in successie de Symphonica in Rosso plaats. Marco Borsato startte in 2006 de succesvolle reeks concerten. Opgevolgd door achtereenvolgend Paul de Leeuw, Lionel Richie, Diana Ross, Sting en nu dus met het succesvolle Volendamse duo Nick en Simon. Acda & de Munnik, de 3JS en Pearl Jozefzoon zullen de gastoptredens verzorgen. Zie voor meer informatie over de opzet en een terugblik op vorig jaar het artikel Symphonica in Rosso 2010, met Sting.

Nick en Simon hoofdact Symphonica in Rosso 8, 14, 15 en 16 oktober 2011

Op vrijdag 3 december 2010 werd op de website van Symphonica in Rosso bekend gemaakt dat het populaire Volendamse duo Nick en Simon de hoofdact is in de zesde editie, in het GelreDome in Arnhem op 14 oktober 2011. Op 7 december 2010 werd aangekondigd dat i.v.m. de overweldigende belangstelling via de presale besloten is tot een extra, tweede concert op zaterdagavond 15 oktober. Vervolgens kwam op 10 december 2010 het bericht dat ook op zondagmiddag 16 oktober een optreden ingepland is, vooral bedoeld voor bezoekers die met het hele gezin naar Nick en Simon willen gaan.
Op donderdag 3 maart 2011 werd het extra concert voor 8 oktober 2011 aangekondigd.

Nick en Simon reageerden enthousiast op hun uitverkiezing: "We vinden het geweldig om in de voetsporen te treden van alle topartiesten die ons voorgingen, we hebben er heel veel zin in en gaan er een groot muziekspektakel van maken."
De geruchten over de keuze voor deze hoofdact waren er al langer, al wilde men die niet bevestigen.

Start kaartverkoop Symphonica in Rosso 2011

De voorverkoop van de tickets startte op woensdag 8 december 2010 om 10.00 uur.

Aanvangstijden Symphonica in Rosso

  • zaterdag 8 oktober 2011: 20.00 uur
  • vrijdag 14 oktober 2011: 20.00 uur
  • zaterdag 15 oktober 2011: 20.00 uur
  • zondag 16 oktober 2011: 15.30 uur

Nick en Simon: eerste keuze als hoofdartiest

Op de site van Symphonica wordt aangegeven dat Nick en Simon de eerste keus waren om hoofdact te worden voor 2011. Ze geven aan dat het draait om een concept waarin een artiest met een groot hitdossier centraal staat. Nick en Simon voldoen in hun ogen ruimschoots aan dat profiel. Ze hebben tot aan december 2010 elf top 10 hits gehad, waarvan 7 liedjes op nr. 1 stonden. Op het moment van aankondiging was het duo ook prominent aanwezig als jurylid en begeleider van nieuwe Nederlandse talenten in het RTL4-programma The Voice of Holland.

Gastoptredens: Pearl Jozefzoon, 3JS, Acda & de Munnik

In de uitzending van The Voice of Holland van 10 december 2010 maakten Nick en Simon bekend dat de finalist van hun team een gastoptreden zal gaan verzorgen tijdens de Symphonica in Rosso concerten.
Acda & de Munnik, de 3JS en Pearl Jozefzoon zullen de gastoptredens verzorgen.

Duetten Nick & Thomas/Keizer & De Munnik

In een uitzending van de het TROS-radioprogramma Gouden Uren op 22 augustus 2011 werd bekend gemaakt dat Nick & Simon en Acda & De Munnik een samenwerkingsverband waren aangegaan.
"Het gerucht dat wij uit elkaar gaan is enigszins waar", maakt Simon Keizer bekend met een knipoog naar alle onrust, die de week voorafgaande was ontstaan over een eventueel uit elkaar gaan van Nick en Simon. "Het is een tijdelijke break-up. We hebben twee nieuwe duo's samengesteld."

De klik tussen Nick en Thomas Acda was zo goed dat ze samen de single Sterker Nu Dan Ooit opnamen. Simon Keizer en Paul De Munnik vormden het andere duo en zetten samen het nummer Kijk Me Na op cd. Vervolgens ontstond een sportieve "battle" tussen beide nieuwe duo's die uiteindelijk in het voordeel werd beslist van Nick Schilder en Thomas Acda. Dat duo kwam in de laatste week van augustus op nr. 1 binnen in de 3FM MEGA TOP 50. Ze werden op de voet gevolgd door Simon Keizer en Paul de Munnik, welke op nr. 2 debuteerden.

Promotieclip Symphonica 2011 met Nick en Simon

Om de verkoop van tickets te ondersteunen is er op 23 november 2010 in de cd-zaak van Jan Cas Sombroek in Volendam een clip opgenomen, die ook op YouTube geplaatst is. In deze zaak werden ze enkele maanden geleden "betrapt" toen ze er alle cd's en dvd's kochten die er maar verkrijgbaar waren van de afgelopen edities van de Symphonica's.
Dit gegeven is gebruikt als rode draad in de clip, die geregisseerd werd door Rogier Jaarsma, die ook de videoclips maakt voor het Volendamse duo.

Guido's Orchestra

Guido's Orchestra, het eigentijdse poporkest onder leiding van orkestleider, vioolsolist en componist Guido Dieteren is dit jaar opnieuw van de partij. Het feit dat Sting zijn eigen orkest meebrengt zette afgelopen jaar een streep door de rekening van het populaire orkest dat alle voorgaande edities wel van de partij was. De traditie wordt door nu dus voortgezet.

Geschiedenis Symphonica in Rosso

2006 Marco Borsato
Tien avonden lang stond Marco in een uitverkocht Gelredome voor de eerste editie die door zo'n 325.000 mensen in totaal bezocht werd. De toevoeging In Rosso (Italiaans voor in het rood) is een verwijzing naar de thema-kleur. Het publiek was verzocht zoveel mogelijk in het rood gekleed te komen, een afgekeken element van de dance-events Sensation White en Sensation Black, waar de bezoekers respectievelijk geheel in het wit of zwart gekleed verschijnen. Gastoptredens waren er van Andrea Bocelli, Lucie Silvas, Ali B, Yes-R, Julian Thomas en Ilse de Lange. Speciaal voor deze avond, als speciale hymne, werd het nummer "Rood" gecomponeerd.

2007 Paul de Leeuw

Na het grote succes van 2006 werd besloten om van de Symphonica een jaarlijks terugkerend evenement te maken. Paul de Leeuw werd gevraagd als hoofdact en bespeelde vijf avonden het Arnhemse stadion, met als gasten o.a. Edsilia Rombley, Marco Borsato, Simone Kleinsma, Alderliefste, sidekick Adje en Cor Bakker. Themanummer was ditmaal Blijf (Tot de zon je komt halen).

2008 Lionel Richie

Voor het eerst een buitenlandse hoofdact. Lionel bespeelde vier avonden het publiek met zowel zijn solohits als zijn successen met The Comodores. Gastoptredens van Alain Clark (met zijn vader!), Candy Dulfer, Leona Philippo en tot slot Trijntje Oosterhuis, die samen met Lionel het duet "Face in the crowd" song, het speciaal voor dit evenement geschreven nummer.

2009 Diana Ross

Oorspronkelijk stonden drie avonden gepland, maar door het faillissement van The Entertaiment Groep in september voorafgaande aan de concertreeks stond de optredens op losse schroeven. Uiteindelijk gaf Diana twee avonden acte de presence en stond Marco Borsato zelf nog twee avonden in een uitverkocht Gelredome, onder de titel "Borsato & Friends" met een keur van Nederlandse artiesten, allen geheel belangeloos, om de beide avonden met Diana Ross door te kunnen laten gaan en deze zo te bekostigen. Diana kreeg tijdens beide avonden Alain Clark te gast.

2010 Sting

De vroegere voorman van The Police stond op 15 en 16 oktober 2010 geboekt. Gastoptredens waren er van Joe Sumner, Kyteman en Carel Kraayenhof. Joe Sumner, zanger van de Britse band Fiction Plane, trad afgelopen jaar al diverse keren op in Nederland, o.a. op Huntenpop.

Over het GelreDome

Het GelreDome is behalve een voetbalstadion en thuishaven van voetbalclub Vitesse ook een evenementencomplex. Het werd gebouwd tussen 1996 en 1998. Het stadion is in principe overdekt, maar wordt opengeschoven bij droog weer. De voetbalmat is weg te schuiven, zodat er op het middenterrein van het stadion een plaats ontstaat waar concerten en optredens gehouden kunnen worden. Evenementen die er afgelopen jaren plaatsvonden zoals de Symphonica In Rosso reeksen en optredens van Rammstein, Lady GaGa en Guns N' Roses maakten Het Grootste Theater van Nederland, zoals het Gelredome het zelf stelt, landelijk bekend in de uitgaanswereld.

Adres GelreDome: Batavierenweg 25, 6841 HN Arnhem

Lees verder

© 2010 - 2018 Kroezenier, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Rihanna, GelreDome Arnhem, The Loud Tour, 9 november 2011Rihanna, GelreDome Arnhem, The Loud Tour, 9 november 2011Rihanna, geeft op 8 juni 2011 een eenmalig concert in het GelreDome in Arnhem, in het kader van The Loud Tour, een optre…
recensieLionel Richie Symphonica in RossoIn September 2008 stond Lionel Richie 4 dagen in een uitverkocht Gelredome voor Symphonica in Rosso. Na 2 Nederlandse va…
Iron Maiden, GelreDome Arnhem, Final Frontier, 8 juni 2011Iron Maiden, GelreDome Arnhem, Final Frontier, 8 juni 2011Iron Maiden, de Britse heavy metal band geeft op 8 juni 2011 een eenmalig concert in het GelreDome in Arnhem, in het kad…
The Voice of Holland (seizoen 2): The Sing-OffThe Voice of Holland (seizoen 2): The Sing-OffThe Voice of Holland is ook in het tweede seizoen een daverend succes. In de Blind Auditions hebben vele talenten zich v…
Evenementenorganisator Mojo ConcertsEvenementenorganisator Mojo ConcertsNederland is het festivalland bij uitstek. In de zomermaanden kun je elk weekend wel naar een nieuw festival. Er zijn ze…
Bronnen en referenties
  • www.degelderlander.nl
  • www.symphonicainrosso.nl
  • http://www.nu.nl/muziek

Reageer op het artikel "Symphonica in Rosso 2011, Nick en Simon in GelreDome Arnhem"

Infoteur: Kroezenier
Laatste update: 21-09-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: GelreDome Evenementen
Schrijf mee!