InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Boot Holland 2010: de eerste watersportbeurs van het seizoen

Boot Holland 2010: de eerste watersportbeurs van het seizoen

Van vrijdag 12 tot en met woensdag 17 februari wordt in het WTC Expo in Leeuwarden BOOT Holland gehouden. Dit is de grootste motorbotententoonstelling van Nederland waarbij zoín 300 exposanten hun boten tonen. De helft van de bezoekers van BOOT Holland komt uit Friesland. De verwachting is dat er zoín 50.000 beursbezoekers komen. Zij kunnen terecht in 4 tentoonstellingshallen van BOOT Holland.

Boten niet over water, maar over de weg naar Boot Holland

Normaal gesproken worden de schepen die tentoon worden gesteld over water en over de weg naar het centrum vervoerd. Door de winterse koude is dat in 2010 niet mogelijk. Boot Holland beleeft in 2010 overigens haar twintigste editie.

Boot Holland biedt vooral stalen boten

Boot Holland is vooral een beurs waar mensen zich laten informeren over stalen motorboten. Op dit gebied zijn op de beurs te vinden:
  • Kruisers
  • Sloepen
  • Vletten
  • Rigid Inflatable Boats (RIBís)

Rigid Inflatable Boats (RIBís)

RIBís zijn snelle rubberboten. Ze zijn er populair bij mensen die hem als bootje gebruiken voor bijvoorbeeld varen door wateren met weinig diepgang of mensen halen er hun boodschappen mee. Anderen varen met de Rigid Inflatable Boat ook gewoon zoals een ander dat met een groter jacht doet.

Veel varianten op bestaande modellen op Boot Holland 2010

Door de recessie zijn er weinig nieuwe modellen te vinden op Boot Holland 2010. Jachtbouwers komen in 2010 vooral met varianten op bestaande modellen. Slechts een paar nieuwe jachten worden aan het publiek getoond tijdens Boot 2010.

Noviteiten Boot Holland 2010

Er worden tijdens deze eerste watersportbeurs van het seizoen enkele noviteiten getoond. Dit zijn onder andere:

Antaris en Maril

Tijdens Boot Holland 2010 worden in ieder geval 2 nieuwe jachten gepresenteerd door Antaris en Maril. Dit zijn:
  1. Antaris Connery 25 hardtop. Dit is een tendersloep met kajuit in een bijzondere stijl. De sloep heeft getinte ramen en een groot zonnebed. Ook heeft het een kookeiland. De Connery 25 is te koop vanaf een bedrag van 55.900 euro.
  2. De Antaris Regenboog 22 Basic. Deze sloep is gebouwd op basis van de Regenboog 22 inspiration en de Regatta. De motor zit verstopt in de koffietafel in het midden van het schip. Op het ruime banken kunnen 10 mensen zitten. Deze sloep heeft een cabrioletkap, zit- en rugkussens, stuurconsole, een teakvloer en een 16 pk dieselmotor. De Antaris Regenboog is te koop vanaf 36.900 euro.

Linssen Grand Sturdy 40.9 AC

Niet nieuw, maar van 2007 is de Linssen Grand Sturdy. Het moterjacht van 12,85 bij 4,30 meter werd vorig jaar uitgeroepen tot European Powerboat of the Year. In het schip met veel ruimte onder andere een tweepersoonsbed en veel opbergruimte. In de midden- en achterkajuit vindt de bezoeker van Boot Holland 2010 nog eens twee keer een tweepersoonsbed. Er zijn tevens een extra douche en toilet te vinden. Er is zelfs een soort inloopkast op het jacht te vinden.

Brandsma Jachten

Brandsma Jachten komt tijdens Boot Holland 2010 met 2 nieuwe jachten. Dit zijn:
  1. De Brandsma Vlet 1200 OK SP. Een scherpere versie van de 1200 die daardoor minder weerstand ondervindt en veel stabieler op koers ligt. Prijs vanaf 234.000 euro.
  2. De Brandsma Vlet 900 OK SP met hybride aandrijving. Met dit schip kan zowel traditioneel als elektrisch worden gevaren. De boot heeft ondermeer een teakdek. Prijs vanaf 168.000 euro.

Hybride Sloep Marieholm

De Marieholm 735 is een sloep die geschikt is voor mensen die van stilte houden en die de uitstoot van CO2 proberen tegen te gaan, omdat hij een hybride aandrijving heeft. De sloep is verder voorzien van teak en zitkussens. Er is ook een zuinige diesel leverbaar van Volvo Penta in deze Hybride Sloep Marieholm. Prijs vanaf 50.000 euro.

Openingstijden Boot Holland 2010

Vrijdag 12 februari 13.00 - 22.00
Zaterdag 13 februari 10.00 - 18.00
Zondag 14 februari 10.00 - 18.00
Maandag 15 februari 13.00 - 22.00
Dinsdag 16 februari 13.00 - 22.00
Woensdag 17 februari 10.00 - 18.00

Meer informatie: Boot Holland
Gerelateerde artikelen
Wrakvissen in nederlandWrakvissen is een erg populaire vorm van bootvissen in Nederland. Je huurt bijvoorbeeld een boot af en deze boot brengt…
Stena Line: overtochten naar EngelandStena Line: overtochten naar EngelandMet de gespecialiseerde Stena Line kan men met de boot naar Engeland. De vaarroute Hoek van Holland naar Harwich is idea…
Boot Camp, een nieuwe sportEen nieuwe trend op het gebied van sport, is Boot Camp. Van deze sport is bewezen dat het helpt tegen overgewicht. Op zi…
Zelf een polyester boot of reparerenZelf een polyester boot of reparerenLees hier hoe je zelf een polyester boot kunt repareren. Het is helemaal niet moeilijk om zelf een polyster boot te repa…
Boot kopen: Waarop letten bij het kopen van een boot?Wie wil er geen boot kopen in Nederland? Dit land heeft zoveel plassen en rivieren, die er gewoon om vragen om bevaren t…
Bronnen en referenties
  • Leeuwarder Courant Boot-Holland

Reageer op het artikel "Boot Holland 2010: de eerste watersportbeurs van het seizoen"

Infoteur: Singalees
Laatste update: 30-10-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!