InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Pinksterconferentie opwekking Biddinghuizen 2018

Pinksterconferentie opwekking Biddinghuizen 2018

Pinksterconferentie opwekking Biddinghuizen 2018 Stichting Opwekking organiseert elk jaar de pinksterconferentie in Biddinghuizen. In 2018 is het in het weekend van vrijdag 18 tot maandag 21 mei. De conferentie is op het terrein van Walibi World en is een gezinsactiviteit bij uitstek. Het weekend bruist van de activiteiten voor jong en oud. Op het aangelegen terrein is er de gelegenheid voor kamperen.

Hoofdprogramma

Tijdens het weekend wordt stilgestaan bij de uitstorting en het werk van de Heilige Geest. Elke dag zijn er samenkomsten waarin volop gezongen wordt tot eer van God. Er zijn boeiende sprekers die aan de hand van een bepaald thema een overdenking houden. Het weekend wordt afgesloten met een aanbiddingsconcert.

Zendingsprogramma

Tijdens de pauzes kunnen bezoekers terecht bij de Wereld Info Beurs. In het programma van de Evangelische Zendings Alliantie worden bezoekers geïnformeerd over de zaken als zending, zendingsorganisaties en zendelingen. Op de Wereld Expo Beurs zijn ruim zeventig stands te vinden van organisaties die werkzaam zijn op het gebied van zending en evangelisatie.

Kinderen

Ieder jaar komen er duizenden kinderen naar Opwekking Biddinghuizen. Voor al die kinderen in de leeftijd van drie tot twaalf jaar zijn er programma’s waarin ze op een feestelijke en creatieve wijze het evangelie horen. Tijdens het weekend worden meestal thema´s behandeld zoals media en pesten. Voor de kinderen zijn er verschillende artiesten. De kinderen krijgen tijdens de activiteiten snoep en drinken aangeboden. De kinderprogramma´s zijn grotendeels afgestemd op de themadiensten voor de volwassenen.

Tieners en jongeren

Voor de tieners is er een eigen terrein waarop heftige buitenactiviteiten worden gehouden. Je kunt het hele weekend luisteren, praten, bidden, zingen, maar vooral dingen doen. Om hier aan deel te nemen kun je een polsbandje kopen voor slechts € 1,50. Dit polsbandje geeft aan dat je echt tiener bent. Voor de jongeren van zeventien jaar tot 25 jaar is er een uitdagend programma voorbereid. Uitdagend omdat je in dit programma kennis maakt met zaken waarmee je al christelijke jongere je leven kunt vorm geven. Het programma wil duidelijk maken dat christen zijn niet saai is maar juist vol inspiratie is.

Kosten

Het organiseren van een pinksterweekend kost veel geld. Toch wil de organisatie geen entree vragen om de activiteiten toegankelijk te houden voor iedereen. Daarom is de toegang tot de pinksterconferentie voor daggasten gratis. Alleen voor het parkeren betaald u. Mensen die op het terrein van Walibi World kamperen betalen natuurlijk wel een bepaald tarief.

Kamperen tijdens pinksteren

Op het terrein van Walibi World is voldoende gelegenheid om te kamperen. Je moet je echter wel op tijd inschrijven want vol is vol. Mocht het terrein vol zijn kun je ook nog in de omgeving op een camping een plek reserveren. In de omgeving van Elburg bijvoorbeeld zijn mooie campings waar u het weekend kunt doorbrengen. Mochten die ook vol zijn kun je natuurlijk ook nog als dagjesgast komen. Je bent van harte welkom.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.opwekking.nl

Reageer op het artikel "Pinksterconferentie opwekking Biddinghuizen 2018"

Infoteur: Hessel
Laatste update: 06-04-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!