InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Kermis Alkmaar 2019

Kermis Alkmaar 2019

Kermis Alkmaar 2019 In 2019 vindt er net als elk jaar weer zomerkermis plaats in het centrum van Alkmaar. Van vrijdag 23 augustus tot en met zondag 1 september 2019 is de binnenstad van Alkmaar gevuld met attracties voor jong en oud. Bezoekers van de Alkmaarse kermis kunnen tien dagen lang genieten van lekker eten, snelle attracties, verschillende goktenten en kansspelen en natuurlijk een gezellige sfeer in het centrum van de stad.

Locaties kermis Alkmaar

De kermisattracties en kramen staan op verschillende straten en pleinen in Alkmaar. De kermis loopt in een cirkel zonder lege stukken zodat bezoekers echt een rondje kermis kunnen doen. Op de Kanaalkade, Paardenmarkt, Minderbroederstraat, Kerkplein, Canadaplein, Hofplein, Gedempte Nieuwesloot en de Sint Laurensstraat staan verschillende grote attracties opgesteld. Het begin van de looproute ligt op de kanaalkade.

Attracties voor kermis Alkmaar 2019

De kermis in Alkmaar weet elk jaar uit te pakken met nieuwe attracties en het aanbod is nooit twee jaar hetzelfde. Ook in 2019 zijn er weer veel verschillende attracties voor zowel jong als oud.

Spectaculaire attracties

Voor de bezoekers met een sterke maag en de echte adrenalinejunkies zijn er verschillende spannende attracties te vinden in Alkmaar. Zo is er de Booster Maxxx. Een arm van 55 meter hoogte waarbij bezoekers met enorme snelheid over de kop gaan en een grote hoeveelheid g-kracht ervaren. Ook de Break Dance is net als voorgaande jaren weer aanwezig in Alkmaar. Deze attracties laat bezoekers ongeveer alle kanten op draaien en geeft ook nog eens een mooie show met muziek en licht. Net als in 2018 is ook de Reactor weer te vinden op de kermis in Alkmaar. Met een enorme snelheid draaien bezoekers rond op een schijf die verbonden is aan een draaiende arm. Deze attractie is alleen voor mensen met een hele sterke maag. Na een hele lang tijd is de Sound Machine terug op de Alkmaarse kermis. Een enorme attractie waarbij bezoekers in banken plaatsnemen die ronddraaien aan het uiteinde van een draaiende arm en waarbij de banken over de kop schommelen. Tot slot is er nog Around the world. Een zweefmolen van 60 meter hoog. Een prachtig uitzicht over Alkmaar, maar ook zeer spannend om te zweven op grote hoogte.

Familieattracties

Voor families is er ook genoeg te beleven. Zo is er natuurlijk een doolhof met wanden van glas en er is een avonturenhuis met verschillende obstakels zoals glijbanen en lopende banden. Ook de familieachtbaan Magic Mouse met draaiende gondels, scherpe bochten en hoge afdalingen is weer te vinden op de kermis in Alkmaar. In een bakje van het reuzenrad is de binnenstad van Alkmaar van boven te bewonderen. Ook zijn de botsauto’s weer van de partij. Dappere bezoekers kunnen op het kanaal griezelen in het spookhuis vol enge poppen. In de Tornado draaien bezoekers rondjes op een grote schijf die kan kantelen.

Kinderattracties

Voor kleine kinderen is er ook genoeg te beleven op de kermis in Alkmaar. Er is bijvoorbeeld een draaimolen met vliegende olifantjes en een glijbaan met matjes. Ook een klassieke draaimolen en mini-zweefmolen ontbreken niet in Alkmaar. Bij de Adventure Ride kunnen kinderen in een auto over een parcours door de jungle rijden.

Kramen

Bij de verschillende kramen is er snoepgoed, een suikerspin, een lekkere oliebol of ander eten te halen. Ook de gokkramen mogen niet ontbreken. Van het klassieke ballen gooien, grijpkranen en de kamelenrace tot de nieuwste spellen als Monster Drop en Pushers. Voor iedereen is er wel een leuk kraam te vinden.

Praktische informatie

De kermis gaat op vrijdagen om 11:00 open. Op zaterdagen om 12:00 en op de andere dagen om 13:00. De attracties sluiten om 1:00. Het centrum is met de auto bereikbaar, alleen de locaties waar de kermis staat zijn afgesloten. Met de fiets en lopend is het hele centrum bereikbaar. Vanaf station Alkmaar centraal is het ongeveer 5 minuten lopen naar het kermisterrein en de binnenstad van Alkmaar. Fietsen kunnen in de stad geplaatst worden. Er is een gratis bewaakte fietsenstalling aanwezig op het Canadaplein. Ook de Noorder Arcade is een gunstige plek om de fiets te stallen. Met de fiets is de Noorder Arcade makkelijk bereikbaar, omdat daar de kermis niet staat. Via de Ringersbrug loop je vanaf de Arcade binnen een minuut het kermisterrein op. De attracties kosten maximaal €2,50 met uitzondering van de extreme attracties. Via de app van kermis Alkmaar zijn er kortingsbonnen te krijgen.
© 2019 Larskp, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Kermis Alkmaar 2019"

Infoteur: Larskp
Gepubliceerd: 13-08-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!